Umrla je Neda Arnerić. Kakva je ona zvijezda bila

Velika glumica pronađena je u svom beogradskom stanu na Vračaru

Srpski mediji javljaju kako je preminula velika glumica Neda Arnerić. Pronašli su je u njezinom stanu na beogradskom Vračaru.

Kako smo zabilježili u velikom intervjuu objavljenom 2015. u Telegramu, diva je rođena u Knjaževcu 1953., a život joj se promijenio kad je u dvanaestoj godini zapaža priznati srpski redatelj Puriša Đorđević i daje joj ulogu u ratnoj drami San (prvi dio kultne trilogije: San, Jutro, Podne).

Time život te slatke male, koja kao da je rođena pred kamerama, pred kojima se kreće, govori i ponaša posve prirodno, odlazi u neočekivanom smjeru. Umjesto uobičajenog igranja u dvorištu s vršnjakinjama, Nedino djetinjstvo i pubertet posve je drukčije: putuje Jugoslavijom, snima nekoliko filmova godišnje i ubrzo postaje velikom filmskom zvijezdom.

Kultna figura šezdesetih

S 15 godina glavnom ulogom u mladenačkoj drami Višnja na Tašmajdanu Stoleta Jankovića, u kojemu je debitirao i Arsen Dedić, Neda postaje kultnom figurom šezdesetih. Njezin život događa se filmskom brzinom, a film postaje smisao njezina života. Redatelji je obasipaju scenarijima, no osim prirodnosti i bogomdanog filmskog talenta, kakvog imaju samo rijetki, Neda Arnerić pokazuje i zrelost.

Uloge u makedonskim filmovima Ukleti smo Irina Koleta Angelovskog, Vrijeme rata Branka Gapa ili Ispravi se Delfina Aleksandra Đurčinova, za koju osvaja Srebrnu arenu, ubrajala je među najbolje u karijeri.

Snimala je sa Žikom Mitrovićem, Srđanom Karanovićem, Goranom Paskaljevićem, Mišom Radivojevićem, Goranom Markovićem… Godine 1971. započinje njezina munjevita, ali kratkotrajna međunarodna karijera. Snima filmove Un peu, beaucoup, passionement Roberta Enrica s francuskom zvijezdom Mauriceom Ronetom, te naslove Chamsin, Beatti i ricchi, Shaft u Africi, Paolo il caldo…

Zlatna Arena sa Zafranovićem

No, najveću popularnost donijeli su joj ratni spektakli, gostovanje u hit serijama Otpisani i Grlom u jagode, te brojne komedije. Jednu od najzrelijih uloga ostvarila je u filmskoj drami Kvar Miše Radivojevića, kao frustrirana bogataška kći.

A onda je došla 1986., kada ju je Lordan Zafranović angažirao u ratnoj drami Večernja zvona, rađenoj prema nagrađenom romanu Mirka Kovača Vrata od utrobe, dodijelivši joj glavnu ulogu razmažene zagrebačke buržujske kćeri ustaškog poglavnika, kojom je pokazala svu glumačku zrelost. Dvije godine kasnije ponovno snima sa Zafranovićem, erotsku dramu Haloa, praznik kurvi, pored mladog i obnaženog Ranka Zidarića, Steve Žigona i Dušice Žegarac, za koju osvaja jedinu Zlatnu arenu u karijeri.