Usred sezone požara tri aviona zapela na remontu: radnici masovno na godišnjem, neki na bolovanju pa rade u inozemstvu

Uprava ZTC-a isplaćuje novčane nagrade za 'dobro obavljeni posao' remonta

23.07.2015., Zadar - Satnija za odrzavanje protupozarnih zrakoplova posljednjih dana ima pune ruke posla. "nPhoto: Dino Stanin/PIXSELL
FOTO: Dino Stanin/PIXSELL/Arhiva

Nastavljaju se problemi s remontima protupožarnih zrakoplova. Usred protupožarne sezone Hrvatska i dalje na raspolaganju ima samo četiri kanadera i tri Air Tractora, jer je Uprava Zrakoplovno-tehničkog centra (ZTC-a) još jednom odgodila završetak servisa za tri aviona – kanader i dva Air Tractora – koje je jučer trebala predati Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu, javlja Jutarnji list.

Navode da je za jedan Air Tractor rok za završetak radova pomaknut već treći put – prvo su trebali završiti 15. srpnja, pa su to odgodili za četiri dana, a sada su ponovno pomaknuli rok za predaju zrakoplova.

Jedan Air Tractor navodno je već više od mjesec dana u Zadru i čeka na servis nakon što su mu oštećeni plovci zbog tvrdog slijetanja. Uprava ZTC-a tvrdi da ne mogu primiti taj zrakoplov jer im ne stane u hangar, međutim, Jutarnji list od izvora doznaje da je to netočno i da to koriste samo kao izgovor. Navodno još uvijek nisu pripremljeni plovci za montažu koji se nalaze u ZTC-u.

Tjeraju ljude na godišnji

Do novih odgoda završetka servisa navodno dolazi jer je trenutno oko 15 mehaničara na godišnjem, a kako piše Jutarnji, situacija postaje i bizarnija jer Uprava ZTC-a na godišnji tjera voditelja za protupožarne zrakoplove, njegovog zamjenika i još dva mehaničara za kanader iako se ti ljudi tome protive.

Uz to navodno su još dva mehaničara otvorili bolovanje, a otišli su raditi u tvrtke za popravak aviona u Austriju i Njemačku te jedan od njih od polovice srpnja radi za austrijsku kompaniju. Jutarnji navodi da su u posjedu fotografija na kojima se vidi kako taj djelatnik ZTC-a radi u Austriji iako je službeno na bolovanju i navodno je još uvijek u Austriji.

List piše i da je posljednjih godina uobičajena praksa u ZTC-u da njihovi mehaničari po nekoliko mjeseci odu raditi u Švedsku, Njemačku ili Austriju dok su službeno na bolovanju u ZTC-u ili imaju plaćene slobodne dane.

Isplaćuju nagradu za ‘dobar posao’

Jutarnji neslužbeno doznaje da Uprava ZTC-a, čiji je čelnik Zdravko Klanac, zna da neki mehaničari odlaze raditi u inozemstvo dok traju glavni radovi na zrakoplovima u Hrvatskoj, ali da za sve krive sindikate i braniteljske udruge, koje navodno štite te radnike. Uprava tvrdi da oni ne mogu ništa.

Uprava je također odlučila zaposlenicima isplatiti novčane nagrade, od 500 do 2000 kuna, za “dobro obavljen posao na protupožarnim avionima”, a među 90-ak zaposlenika, koji će biti nagrađeni, su i mehaničari na godišnjem odmoru i bolovanju, piše list.

Gube poslove u inozemstvu

ZTC je pod nadležnosti Centra za restrukturiranje i prodaju (CERP), čiji je ravnatelj Milan Plećaš predsjednik Skupštine društva.Plećaš se ni jednom nije oglasio oko lošeg stanja u ZTC-u, a nije ni posjetio tvrtku da vidi zašto kasni remont zrakoplova dok protupožarne snage nemaju dovoljno aviona za gašenje požara, piše Jutarnji.

Dodaju da je Plećaš zapravo zadovoljan radom Uprave zbog pozitivnih financijskih rezultata, ali te rezultate su ostvarili prodajom imovine, a ne zbog ugovorenih poslova. ZTC istovremeno gubi poslove u inozemstvu, poput održavanja Air Tractora za Sjevernu Makedoniju te gotovo dogovoreni posao u Egiptu vrijedan oko 300 milijuna kuna.

ZTC je nedavno za kašnjenje optužio proizvođača aviona zbog navodnih problema u nabavi dijelova, ali su navodno ti dijelovi počeli stizati nakon iznenadnog posjeta ministra obrane Marija Banožića koji u ZTC-u nije zatekao ni jednog djelatnika tijekom radnog vremena.