Vlakovi u Njemačkoj ove godine rekordno kasnili: 'Dosegli smo povijesno dno!'

Između 50 i 60 posto svih vlakova na cilj je dolazilo s kašnjenjem većim od 10 minuta

21 December 2022, Brandenburg, Jacobsdorf: The regional express RE1 of the Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft (Odeg) stops at Jacobsdorf station on its way to Berlin. In view of train cancellations and disruptions in regional transport in Berlin and Brandenburg, the Brandenburg Ministry of Transport wants to quickly achieve improvements in talks with the railroad companies. There will be another meeting this week, the ministry in Potsdam announced on Tuesday. The company Odeg had also confirmed that ten additional train drivers will start work at the beginning of the year. Over the weekend, Ostdeutsche Eisenbahngesellschaft (Odeg) cited an overloaded light rail network in Berlin, construction work, the consequences of the weather, such as frozen switches, and a high level of sick leave as reasons for the limited service. Photo: Patrick Pleul/dpa (Photo by PATRICK PLEUL / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
FOTO: Patrick Pleul/dpa (Photo by PATRICK PLEUL / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)

Njemačka željeznica (Deutsche Bahn, DB) u protekloj je godini ostvarila rekordan broj kašnjenja, a u međugradskom prometu je kasnio gotovo svaki drugi vlak, javljaju njemački mediji. “Aktualna situacija s točnošću vlakova po mišljenju savezne vlade nije zadovoljavajuća”, stoji u priopćenju savezne vlade na upit zastupničkog kluba demokršćana u Bundestagu.

Ministarstvo prometa objavilo je, odgovarajući na upit, kako je u razdoblju između svibnja i rujna ove godine na najvažnijim trasama međugradskog prometa između 50 i 60 posto svih vlakova na cilj dolazilo s kašnjenjem većim od 10 minuta.

“Točnost vlakova u Njemačkoj je dosegla povijesno dno”, rekao je Thomas Bareiss, političar Kršćansko-demokratske unije (CDU) zadužen za pitanja prometa, u razgovoru za dnevnik Rheinische Post.

Problem je manjak osoblja

Prošle i pretprošle godine točnost vlakova u međugradskom prijevozu je iznosila 75 do 90 posto. Bareiss je izrazio bojazan da bi se ovakva situacija u željezničkom prometu mogla negativno odraziti na gospodarsku konkurentnost Njemačke.

“Ako se nešto ubrzo ne promijeni, to bi moglo imati teške posljedice po gospodarsku konkurentnost Njemačke”, rekao je Bareiss. Njemačka željeznica, koja se nalazi u vlasništvu države, najavila je nedavno da će sljedeće godine zbog opsežnih radova na infrastrukturi dolaziti do još više kašnjenja.

Situacija se krajem godine dodatno pogoršala zbog nedostatka osoblja, posebice u regionalnom prometu. Na nekim linijama prigradske željeznice u Berlinu ovih dana zbog nedostatka osoblja vozi samo svako drugi vlak. Unutar koncerna Deutsche Bahn trenutno je nepopunjeno 20.000 radnih mjesta.