Voditelj službe za sigurnost prometa: 'Stanje se pogoršalo, imamo 16 mrtvih više nego u ovo doba lani'

Ipak kaže da je prošla godina bila specifična po puno toga pa i po prometu

FOTO: Screenshot: HRT (Facebook)

Jutros su u emisiji Hrvatskog radija “U Mreži Prvog” gostovali voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija, stalni sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec i predsjednik Udruge Moto Gymkhana Croatia Željko Marinović. Oni su komentirali prometne nesreće koje su se zaredale diljem zemlje zadnjih dana.

Mataija je rekao kako je situacija u svibnju bila puno bolja nego u lipnju. Kaže da je prošlog vikenda u prometu poginulo šest osoba, a vikend prije toga njih sedam. “Što se tiče sigurnosti u prometu – stanje se pogoršalo”, rekao je Mataija.

“U ovom trenutku imamo 16 smrtno stradalih osoba više nego u istom razdoblju prošle godine”, poručio je pa rekao da je prošla godina ipak bila specifična. Tad je promet smanjen za osam posto, a zabilježeno je 20 posto manje prometnih nesreća.

‘Lockdown nije nužno dobar za promet’

Mataija kaže kako lockdown za cestovni promet ne mora nužno biti dobra stvar. “Kada imate prometnicu na kojoj ima puno vozila događaju se prometne nesreće, ali posljedice nisu tako velike jer je brzina smanjena”, kaže.

Pojašnjava potom kakva je situacija kada su prometnice prazne. “Međutim, kada imate prazne prometnice, a imate prometa, tu može biti puno gora situacija, jer dolazi do prometnih nesreća s velikim brzinama, a brzina je ta koja najčešće dovodi do velikih stradavanja”, kaže za HRT.

Marinović: Nisu svi motociklisti isti

Goran Husinec je rekao kako je zadnje godine pojačan promet motora. “Došao je novi zakon, ulični trkači se više ne mogu automobilima voziti po gradu zbog kamera, i policija ih lako lovi. Kod motocikla se tablica može saviti, staviti ispod sjedala, i motocikl je postao sredstvo pokazivanja i dokazivanja”, kaže.

Željko Marinović pak kaže da ne bi stavio sve motocikliste u isti koš zbog par posto onih koji divljaju po cesti. “Nisu svi motociklisti isti. U današnje vrijeme imate motocikle koji imaju hrpetinu tehnologija na sebi, ne samo ABS, već elektronska pomagala koja pomažu da budete spretniji i sigurniji na cesti”, kaže.

Uspoređuje motore s avionom uz poruku da su sve napredniji te da za njih treba obučen pilot. “Autoškola nije dovoljna obuka za jednog prosječnog motociklistu da se vozi prometnicama”, kaže.