Nekad je nužno odabrati stranu

Vozač autobusa u BiH natjerao je migrante da sjednu na zadnja sjedala. Da se ne miješaju s drugim putnicima

Dok putnici prijevozničku tvrtku prozivaju za rasizam, oni su osudili potez svog vozača

U autobusu prometne tvrtke Transturist koji je 10. rujna prevozio putnike iz Sarajeva u Tuzlu dogodio se incident koji su primijetili brojni putnici. Vozač autobusa tražio je od migranata da se voze na sjedištima u stražnjem dijelu vozila, kako se ne bi miješali s ostalim putnicima.

Jedan od putnika, Emir Alagić, cijeli je događaj opisao na svom Facebook profilu ističući kako je riječ o “apsolutnom rasizmu na djelu”, piše Klix.ba. Alagić je vozača pitao zašto je to učinio budući da su migranti, među kojima je bilo i djece, uredno platili kartu. Vozač mu je, tvrdi, na to odgovorio ovako: “‘Treba sada ući profesorica koja je radila 8 sati i jel’ treba sjediti s njima?'”.

O svemu se oglasio i Transturist

Nedugo nakon što je slučaj procurio u medije, o njemu su se očitovali i u samom Transturistu. Naveli su kako su dobili puno pisama i kritika te da se žele ograditi od onog što je učinio njihov zaposlenik.

“Ovim putem želimo istaknuti da bilo kakva segregacija putnika po bilo kojoj osnovi nije politika našeg poduzeća i da je ovaj čin isključivo čin pojedinca koji je izuzetno nekorektan i s pravom izaziva kritike i negativne komentare u javnosti. Nakon što utvrdimo sve detalje ovog događaja, pokrenut ćemo disciplinski postupak protiv našeg vozača i izreći mu kaznu u skladu s pravilnikom našeg poduzeća”, stoji između ostalog u objavi Transturista.

https://www.facebook.com/transturistprevozputnika/posts/780560342404281

Druga strana poslovanja

Istaknuli su pritom kako za njih radi 130 ljudi i da imaju tradiciju dugu 70 godina te da ih se nikako ne može gledati kroz potez pojedinca. Kažu i kako nikome nisu uskratili pravo da kupi kartu i putuje, no da su pod stalnim pritiskom klijenata da to učine.

“Smatramo da smo u proteklom razdoblju kao kolektiv učinili mnogo pozitivnih stvari za migrante, od toga da smo dozvolili da borave u prostoru autobusne stanice, da koriste sadržaje u autobusnoj stanici te smo velikom broju migranata izdali karte s popustom, a određenom broju migranata nismo ni naplatili karte. Isto tako, nismo dobili informaciju da se netko od naših zaposlenika nekorektno ponašao prema migrantima tijekom boravka u Tuzli”, tvrde iz kompanije.