Zagrebački taksisti naručili vožnje Uberu i odveli vozače ravno u ruke carinskoj policiji

Uber tvrdi da su vozači zadržani iako su imali valjane dozvole

22.10.2015., Zagreb - Uber, mobilna aplikacija za poziv taksi sluzbi koja uvijek ima u blizini raspolozivo vozilo za prijevoz putnika. Nakon visemjesecnih najava Uber zapocinje s poslovanje 22. listopada u podne. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Carinska policija jučer je kraj zagrebačke Katedrale dočekala nekoliko vozača servisa Uber. Zatražila je da pokažu dozvole, a kad su imih vozači pokazali, rekli su im da nisu valjane za prijevoz putnika, natjerali ih da voze do granice sa Slovenijom i tamo ih zadržali nekoliko sati, piše Index pozivajući se na izjavu Uberova menadžera za jugoistočnu Europu Loica Amada.

Policija je zadržala čestiri vozača. Svi su registrirani za komercijalni prijevoz putnika, tvrdi Amado koji tvrdi da svi Uberovi vozači imaju propisne dozvole za posao koji rade za taj servis. Oni su spremni podržati sve vozače, ali nisu odgovorni za njih i nisu im nadležni jer su vozači u statusu partnera a Uber je platforma preko koje rade.

Pritisak zagrebačke Gradske skupštine na Uber

Privođenje se smatra dijelom otpora taksističkog lobija i dijela zagrebačke gradske uprave Uberu. Gradska skupština prošlog je tjedna odlučila zabraniti besplatnu vožnju i blokirati izdavanje novih licenci za taksiste do 2017. godine iako potražnja za taksi uslugama, pa tako i dozvolama raste. Smatra se da je isključivi cilj te odluke otežavanje širenja Ubera i dizanje cijena koje s rastom konkurencije nužno pada.

Prema informacijama koje je u subotu prenio Jutarnji list, vozače Ubera carinskoj su policiji isporučili vozači servisa Radio Taxi Zagreb koji su se lažno predstavili kao klijenti i naručili vožnje.

Prema hrvatskim zakonima, Uber je morao pristati na zapošljavanje isključivo licenciranih vozača, ali to ne moraju biti licence za taksiste. Za Uber voze i taksisti, ali smiju voziti i vozači obrta za prijevoz robe i putnika, vozači servisa za transport, rent-a-car tvrtki i i sl., svatko tko ima dozvolu za prijevoz ljudi. Uber je, osim toga, tehnološka firma koja pruža softverske usluge i kao kompanija pravno nema ništa sa zakonima o licencama koji su prema njihovim ocjenama, u nekim djelovima nejasni.

Uber najavljuje daljnje širenje

“Zagreb ima nešto više od 1.300 taksista, tj. 1,7 taksista na 1.000 stanovnika (što je svega trećina onoga što se inače nudi u ostalim europskim gradovima), nezaposlenost prelazi 14 % te postoji više od 6.000 profesionalnih vozača koji su zainteresirani za rad u industriji prijevoza. Dakle, i više je nego očito da postoji potreba koju možemo zadovoljiti te tako pomoći prijevozu turista i lokalnim stanovnicima pružiti odlične ekonomske mogućnosti.”, objavio je danas Uber na svojoj web stranici.