Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Zaustavljena je gradnja redikuloznog kolodvora u Splitu o kojem je Telegram neki dan pisao

Ministarstvo graditeljstva poništilo je rješenje za građevinsku dozvolu

ZADNJA IZMJENA: ruj 26, 2019

Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja (MGIPU) zaustavilo je sporni projekt “privremenog autobusnog stajališta” koji je splitska vlast planirala izgraditi u Kopilici. Nakon žalbe jednog od stanara tog kvarta, da ga Grad nije priznao kao stranku u postupku izdavanja građevinske dozvole, Ministarstvo je donijelo rješenje u kojem mu je dalo za pravo, odnosno utvrdilo je da je žalba osnovana.

Ministarstvo je utvrdilo da je Grad Split pogrešno primijenio pravne propise oko izdavanja dozvole kada stanaru Tončiju Grozdaniću nije priznao da je stranka u postupku te da nije vodio računa o pravilima postupka. “Pobijano rješenje nije pravilno i na zakonu osnovano”, zaključili su u ministarstvu i zbog toga poništili rješenje o izdavanju građevinske dozvole za autobusni kolodvor.

Je li ovo kraj ideje o privremenom kolodvoru?

Telegram je prije tjedan dana objavio opširan tekst u kojem smo upozorili kako je ovaj projekt splitske gradske vlasti upitan na gotovo svim razinama. Naime, premjesti li se stajalište, prema analizama stručnjaka, u Kopilicu će se u sezoni dnevno slijevati 25 tisuća putnika, 500 autobusa i oko dvije tisuće vozila, koliko ih se sada gužva u luci. Grad za sve to nije isplanirao adekvatnu infrastrukturu.

Uz to, Grad nije vlasnik zemljišta na kojem je namjeravao sagraditi privremeno stajalište već HŽ Infrastruktura. Umjesto da iskoristi zakonsku mogućnost i s HŽ-om sklopi dogovor o besplatnom korištenju tog zemljišta, Split im je odlučio platiti šest milijuna kuna za najam. Nije proveden niti urbanističko – arhitektonski natječaj iako je trebao biti proveden, budući da je kvart Kopilica označen kao gradski projekt.

Sve skupa je pak neusklađeno s Pravilnikom o autobusnim kolodvorima i protivno članku 6. Pravilnika o radovima u pružnom pojasu. Sam naziv projekta pak uopće ne odgovara onome što se izvodi na terenu. Projekt se službeno zove „Rekonstrukcija postojeće željezničko putničke stanice radi izgradnje parkirališta s nadstrešnicom”, a radi se autobusni kolodvor.

Gradu ostaje pokretanje upravnog spora

Iako je rješenje Ministarstva doneseno još 18. kolovoza, iz Grada su nam nedavno tvrdili da građani čije parcele graniče s parcelama na kojima će se graditi nisu stranke u postupku jer se radi o zahvatu koji je od interesa za Republiku Hrvatsku. Zanimljivo je i da su stranke u postupku primjerke rješenja dobile tek danas, mjesec dana nakon odluke.

Grad Split se na odluku ministarstva ne može žaliti, ali može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom u roku od 30 dana naglašavaju iz MGIPU-a u obrazloženju. Hoće li tako i biti i je li Grad već uložio žalbu još nije poznato, ali Telegram je poslao upit nadležnima u Splitu te ćemo odgovor objaviti čim ga zaprimimo.

Andrej Dimitrijević
Telegram autor
62 članka Više o autoru
Više s weba