Zbog pogreške suca pala je presuda Marinu Čolaku, tipu koji se utrkivao po autoputu i ubio djevojku

Telegram je prvi doznao za novu senzaciju hrvatskog pravosuđa

FOTO: PIXSELL

Županijski sud u Rijeci ukinuo je presudu kojom su hrvatski automobilisti Marin Čolak i Dalibor Opačak bili osuđeni na tri godine zatvora zbog izazivanja stravične prometne nesreće na autocesti Zagreb-Rijeka u kojoj je poginula Čolakova suputnica Ivana Obad. Ova 20-godišnja studentica iz Dubrovnika stradala je nakon što su se sudarili Čolakov Ferrari 131 Modena i Opačkov Nissan 350. Djevojka je ostala zarobljena u vozilu koje se zapalilo u udesu do kojeg je došlo jer su se njih dvojica utkrivali na autocesti prema Rijeci.

Neposredno nakon što su prošli čvor Bosiljevo, došlo je do sudara. Čolakov Ferarri sletio je s ceste i zapalio se. Njih dvojica udes su preživjeli; nesretna djevojka nije.

Prvi proces otegnuo se na više od pet godina

Ova nesreća dogodila se 5. studenog 2010. godine. Cijeli proces možda je jedna od mučnijih epizoda domaćeg pravosuđa koje je dokazalo nemoć da do kraja rasvijetli jedan običan prometni udes. Naime, optužnica protiv dvojice vozača zbog kobnog utrkivanja autocestom podignuta je još u travnju 2012. godine. Prvo je postupak vođen na Općinskom sudu u Karlovcu, da bi, nakon što tamo gotovo godinu i pol nije bilo nikakvih pomaka, bio prebačen u Zagreb. Tijekom procesa vozačima su vraćene i vozačke dozvole koje su im prvotno bile oduzete.

Čolaka i Opačka branili su odvjetnici Luka Lenić i Milko Križanović, a suđenje je započelo tek 15. studenog 2013. godine. I dok je jedan od očevidaca Ratko Radanov, kojeg su jureći automobili pretekli na autocesti, potvrdio kako je primjetio njihovu divlju vožnju i utrkivanje kojim su ugrožavali ostale vozače, prijatelj dvojice vozača negirao je utrkivanje. Potvrdio je tek da su se međusobno u nekoliko navrata preticali.

Ključni su bili iskazi prometnih vještaka

Ključno je zato bilo prometno vještačenje. No, njih je u ovom procesu provedeno nekoliko. Četiri prometna vještaka pojavila su se i na sudu. Cifra vještačenja popela se na 52 tisuće kuna. Taj iznos, prema nepravomoćnoj presudi koja je sada, međutim, ukinuta, morali su platiti optuženi vozači.

Bizarno u procesu, koji je dakle trebao biti relativno jednostavan, bilo je i ponašanje tužiteljstva koje je optužnicu izmijenilo tek nakon upozorenja suca. Sasvim eksplicitno, sudac je zastupnici optužbe u jednom trenutku poručio da mora promijeniti optužnicu, jer inače prema njoj jednostavno neće moći donijeti presudu.

Optužnica je na kraju ipak promijenjena

Prema konačnoj optužnici, koja je izmijenjena 19. listopada 2015., Čolak se Ferrarijem vozio lijevom trakom autoceste brzinom od 181,5 kilometara na sat. Opačak je pak sa svojim Nissanom bio u desnoj traci. Vozio je brzinom od 205,3 kilometra na sat. Budući da je Nissan u toj utrci bio brži, Opačak je, tvrdi tužiteljstvo, nepropisno desnom trakom preticao Čolakov Ferrari. Do nesreće je došlo kada je Čolak, iz razloga koji još uvijek nije utvrđen, skrenuo u desno, a Opačak nije stigao na vrijeme prikočiti. Zato su se automobili okrznuli, a Ferrari u kojem su bili Čolak i Ivana Obad u idućem je trenutku sletio s kolnika i zapalio se.

Međutim, u nepravomoćnoj presudi izrečenoj u prosincu 2015., bilo je navedeno da je Čolak, prelazeći u desnu traku, počeo kočiti zbog čega je i Opačak bio prisiljen kočiti te skrenuti u desno, na zaustavnu traku. Tada su se, prema presudi, vozila okrznula, a Ferrari je sletio s ceste.

Zašto je pala prva presuda Čolaku i Opačku?

Ovaj trenutak Čolakovog kočenja spomenut u nepravomoćnoj presudi, iako o njemu nije bilo riječi o optužnici, bio je sporan za Županijski sud u Rijeci. Zbog toga je zaključeno da je sudac prekoračio svoje ovlasti, odnosno da je napravio bitnu povredu odredaba kaznenog postupka. Naime, suci u presudi mogu reducirati onaj dio optružbe koji nije utvrđen, no ne mogu ih proširivati. Zbog toga se sada postupak vratio na Općinski kazneni sud u Zagrebu, a glavna rasprava trebala bi započeti pred osmu godišnjicu pogibije Ivane Obad.