Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Željezničari najavili prosvjed ispred Uprave HŽ-a; ‘imamo premalo konduktera, a sve više ljudi se šverca’

Ljuti su jer Uprava štedi na kondukterima, a ustvari, tvrde, tvrtka gubi novac zbog švercera

ZADNJA IZMJENA: pro 6, 2019
Foto: Vjekoslav Skledar

Članovi Sindikata hrvatskih željeznica u srijedu, 11. prosinca, prosvjedovat će ispred Uprave HŽ Putničkog prijevoza. Najavio je to predsjednik sindikata u otvorenom pismu ministru prometa Olegu Butkoviću i Upravi HŽ-a u kojem obrazlaže razloge zbog kojih prosvjeduju, piše N1.

Sindikati u pismu navode da su nezadovoljni jer tvrtka ne ulaže u sredstva kojima bi se povećao prihod od prijevoza putnika, pri čemu im nedostaje konduktera, ali imaju previše onih koji se u vlakovima švercaju.

Najviše prodanih karata na blagajnama

“Nažalost, Uprava kontinuirano štedi na osoblju koje je u funkciji sigurnosti, a naročito u funkciji ostvarivanja prihoda od prijevoza putnika. Nedovoljan broj konduktera i putničkih blagajnika rezultira vožnjom putnika bez prijevozne karte, što je ponovno sve raširenija pojava. Na taj način HŽ PP ostvari malu uštedu na tom osoblju, a mnogo novca izgubi, jer ne naplati prijevoznu uslugu”, poručili su iz Sindikata.

Ministru poručuju da je unatoč ulaganju desetaka milijuna kuna u nove prodajne kanale “svi drugi prodajni kanali čine manje od dva posto prihoda (Internet, automati, outsourcing), dok putničke blagajne i osoblje vlaka prihoduju više od 98 posto prihoda”.

Kontrole slabe, blagajne zatvorene

U sindikatu nadalje navode kako sve više vlakova sastavljenih od dvije garniture vozi samo s jednim kondukterom, a da bi u vrijeme gužvi trebalo povećati kontrole. Istovremeno, blagajne za prodaju karata su zatvorene ili rade skraćeno, tek do 13 sati.

“Umjesto da se poveća broj osoblja važnih za ostvarivanje prihoda, na tim radnim mjestima se štedi, dok se druga, troškovno orijentirana, ne dovode u pitanje”, stoji u pismu u kojem se navodi kako Uprava sve više ulaže u koncept vlakova bez konduktera s tek povremenim kontrolama. To je apsurd, poručuju, s obzirom da na nekim stanicama zbog zatvorenih blagajni, putnici ne mogu kupiti karte.

Zdravka Grund
Telegram autor
998 članaka Više o autoru
Više s weba