U protekla dva tjedna stotine tisuća kineskih turista bilo je izmiješano s isto toliko američkih, australskih i europskih na plažama ili u hotelima Tajlanda, Indonezije, Malezije, Vijetnama, Myanmara, Kambođe i Laosa. Zašto zabrinute vlasti zapadnih demokracija nisu onda uvele i restrikcije za sve one koji su bili i u tim državama?
Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) u četvrtak je proglasila epidemiju koronavirusa 2019-nCoV kao opasnu po zdravlje ljudi u svijetu, ali se istovremeno i usprotivila uvođenju unilateralnih restrikcija koje su uvele mnoge zemlje kako bi ograničile putovanja kineskih građana, a neke i stanovnika drugih država koji su nedavno bili u posjetu Kini. Dr. Michael Ryan, izvršni direktor u SZO-u za izvanredne situacije i programe, nazvao je uvođenje takvih restrikcija receptom za ekonomsku, političku i društvenu katastrofu.
Najprije su vodeće svjetske zrakoplovne kompanije obustavile većinu, a neke i sve letove za kineske aerodrome u narednim tjednima ili čak mjesecima. Taj potez dobrim je dijelom bio motiviran i ekonomskim razlozima jer je drastično opao broj onih koji u trenutnoj situaciji žele putovati u Kinu. Nakon toga je cijeli niz država donio i dodatne mjere poput ukidanja davanja viza kineskim građanima, a onima koji već imaju vize uskraćena je mogućnost ulaska u pojedine države. Neke države uvele su i ograničenja ulaska za građane trećih država koji su u proteklih 14 dana bili u Kini, a najrigoroznije su i vlastite građane nakon povratka iz Kine strpale u neku vrstu izolacije ili karantenu.
Čelnik SZO-a, Tedros Adhanom Ghebreyesus osudio je takvo ponašanje kazavši da je vrijeme za solidarnost, a ne za stigme te da se epidemija može pobijediti samo zajedničkim naporom svih država. Dodatno je pojasnio kako su najslabija karika u borbi protiv epidemije one države Azije i Afrike koje nemaju dovoljno znanja, opreme i novca da bi uopće detektirale eventualno oboljele od koronavirusa, a kamoli provele dodatne mjere izolacije i odgovarajućeg liječenja zaraženih.
Primjeri iz Njemačke pokazuju koliko su mjere beskorisne
Koliko su takve mjere beskorisne i služe samo umirenju domaće javnosti pokazuje slučaj prvog njemačkog klastera koji je nastao u Stockdorfu, južno od Münchena. Nakon što je zaposlenica njemačke kompanije doletjela iz Šangaja, sudjelovala na sastanku u sjedištu tvrtke s ostalih 40 zaposlenika, te se vratila natrag u Šangaj, razboljela su se dva sudionika sastanka. Njih dvoje nakon toga su izravno ili posredno zarazili još pet svojih kolega u kompaniji, a jedan od njih je prenio koronavirus i na svoje dijete.
Drugi njemački slučaj još je indikativniji. Petero njemačkih građana otputovalo je prošlog utorka na La Gomeru, jedan od Kanarskih otoka. U srijedu je njemačka ambasada alarmirala španjolske vlasti da je dvoje od njih sudjelovalo na medicinskom kongresu u Berlinu gdje su bili u kontaktu s jednim kineskim liječnikom koji se po povratku u Kinu razbolio od koronavirusa. Španjolske vlasti pronašle su ove njemačke turiste, napravile testiranje i kod jednog ustanovile koronavirus.
Lako možete kupiti kartu iz Kine za Zagreb ili Washington
Članak se nastavlja ispod oglasa
U protekla dva tjedna stotine tisuća kineskih turista bilo je izmiješano s isto toliko američkih, australskih i europskih na plažama ili u hotelima Tajlanda, Indonezije, Malezije, Vijetnama, Myanmara, Kambođe i Laosa. Zašto zabrinute vlasti zapadnih demokracija nisu onda uvele i restrikcije za sve one koji su bili i u tim državama?
Kako bih dokazao zašto su takve zabrane više-manje samo mazanje očiju uspaničenoj javnosti simulirao sam kupnju avionskih karata iz tri kineska grada za Zagreb i Washington. Izabrao sam aerodrom u Wuhanu, koji je navodno zatvoren, te zrakoplovnu luku u Guangzhou u pokrajini Guangdong i aerodrom u Ningbu u pokrajini Zhejiang. U te dvije provincije bilo je do nedjelje registrirano 632, odnosno 661 oboljelih od koronavirusa.
Nitko neće znati da ste iz Kine došli u Hrvatsku
Članak se nastavlja ispod oglasa
Iz Wuhana najbolja opcija bio je let CA 119 u ponedjeljak u 14:05 za Macao, nakon toga letom NX 882 u 19:45 za Bangkok, te iz Bangkoka za Beč u 2:45 letom BR 81. Nakon što stignem u Beč u 8:25 ujutro u utorak mogu pričekati let OS 683 te doći u Zagreb u 13:55 ili odmah krenuti autom i biti na Gornjem Gradu već u vrijeme ručka. Ako uđem u Hrvatsku preko Macelja ne postoji ni najmanja mogućnost da itko sazna kako sam još samo dan ranije doručkovao u Sheraton Grand Wuhan Hankou Hotelu u Jianghan Districtu.
Iz ostala dva spomenuta grada postoji cijeli niz opcija kako mogu doći do Banskih dvora ili Bijele kuće, a niže možete vidjeti financijski najpovoljnije avionske karte. Budući da u Wuhanu postoje određene restrikcije kretanja možda se ne bih tako lako probio do lokalnog aerodroma, ali u Guangzhou i Ningbu to nije slučaj te je cijeli svijet na dlanu za svakog putnika. Mnogo vike ni za što.
Članak se nastavlja ispod oglasa
Bespoštedno novinarstvo koje gura društvo naprijed.
Za neograničeno čitanje Telegrama i podršku istraživačkim serijalima, pretplatite se na Telegram.
Rubrika
Politika & Kriminal Komentari Biznis & Tech Velike priče Život KulturaPostavke izgleda
Kanali
Super1 Telesport Openspace PitanjeZdravljaSocial
Facebook Twitter Instagram YoutubeInfo
Pretplata Klub Knjige Impressum Oglašavanje Uvjeti korištenjaPolitika & Kriminal
Politika & Kriminal Restrikcije koje se uvode na granicama posve su besmislene; iz Wuhana možete doći u Zagreb, a da nitko nema pojma
Simulirali smo kupnju avionskih karata iz tri kineska grada za Zagreb i Washington
U protekla dva tjedna stotine tisuća kineskih turista bilo je izmiješano s isto toliko američkih, australskih i europskih na plažama ili u hotelima Tajlanda, Indonezije, Malezije, Vijetnama, Myanmara, Kambođe i Laosa. Zašto zabrinute vlasti zapadnih demokracija nisu onda uvele i restrikcije za sve one koji su bili i u tim državama?
Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) u četvrtak je proglasila epidemiju koronavirusa 2019-nCoV kao opasnu po zdravlje ljudi u svijetu, ali se istovremeno i usprotivila uvođenju unilateralnih restrikcija koje su uvele mnoge zemlje kako bi ograničile putovanja kineskih građana, a neke i stanovnika drugih država koji su nedavno bili u posjetu Kini. Dr. Michael Ryan, izvršni direktor u SZO-u za izvanredne situacije i programe, nazvao je uvođenje takvih restrikcija receptom za ekonomsku, političku i društvenu katastrofu.
Najprije su vodeće svjetske zrakoplovne kompanije obustavile većinu, a neke i sve letove za kineske aerodrome u narednim tjednima ili čak mjesecima. Taj potez dobrim je dijelom bio motiviran i ekonomskim razlozima jer je drastično opao broj onih koji u trenutnoj situaciji žele putovati u Kinu. Nakon toga je cijeli niz država donio i dodatne mjere poput ukidanja davanja viza kineskim građanima, a onima koji već imaju vize uskraćena je mogućnost ulaska u pojedine države. Neke države uvele su i ograničenja ulaska za građane trećih država koji su u proteklih 14 dana bili u Kini, a najrigoroznije su i vlastite građane nakon povratka iz Kine strpale u neku vrstu izolacije ili karantenu.
Čelnik SZO-a, Tedros Adhanom Ghebreyesus osudio je takvo ponašanje kazavši da je vrijeme za solidarnost, a ne za stigme te da se epidemija može pobijediti samo zajedničkim naporom svih država. Dodatno je pojasnio kako su najslabija karika u borbi protiv epidemije one države Azije i Afrike koje nemaju dovoljno znanja, opreme i novca da bi uopće detektirale eventualno oboljele od koronavirusa, a kamoli provele dodatne mjere izolacije i odgovarajućeg liječenja zaraženih.
Primjeri iz Njemačke pokazuju koliko su mjere beskorisne
Koliko su takve mjere beskorisne i služe samo umirenju domaće javnosti pokazuje slučaj prvog njemačkog klastera koji je nastao u Stockdorfu, južno od Münchena. Nakon što je zaposlenica njemačke kompanije doletjela iz Šangaja, sudjelovala na sastanku u sjedištu tvrtke s ostalih 40 zaposlenika, te se vratila natrag u Šangaj, razboljela su se dva sudionika sastanka. Njih dvoje nakon toga su izravno ili posredno zarazili još pet svojih kolega u kompaniji, a jedan od njih je prenio koronavirus i na svoje dijete.
Drugi njemački slučaj još je indikativniji. Petero njemačkih građana otputovalo je prošlog utorka na La Gomeru, jedan od Kanarskih otoka. U srijedu je njemačka ambasada alarmirala španjolske vlasti da je dvoje od njih sudjelovalo na medicinskom kongresu u Berlinu gdje su bili u kontaktu s jednim kineskim liječnikom koji se po povratku u Kinu razbolio od koronavirusa. Španjolske vlasti pronašle su ove njemačke turiste, napravile testiranje i kod jednog ustanovile koronavirus.
Lako možete kupiti kartu iz Kine za Zagreb ili Washington
U protekla dva tjedna stotine tisuća kineskih turista bilo je izmiješano s isto toliko američkih, australskih i europskih na plažama ili u hotelima Tajlanda, Indonezije, Malezije, Vijetnama, Myanmara, Kambođe i Laosa. Zašto zabrinute vlasti zapadnih demokracija nisu onda uvele i restrikcije za sve one koji su bili i u tim državama?
Kako bih dokazao zašto su takve zabrane više-manje samo mazanje očiju uspaničenoj javnosti simulirao sam kupnju avionskih karata iz tri kineska grada za Zagreb i Washington. Izabrao sam aerodrom u Wuhanu, koji je navodno zatvoren, te zrakoplovnu luku u Guangzhou u pokrajini Guangdong i aerodrom u Ningbu u pokrajini Zhejiang. U te dvije provincije bilo je do nedjelje registrirano 632, odnosno 661 oboljelih od koronavirusa.
Nitko neće znati da ste iz Kine došli u Hrvatsku
Iz Wuhana najbolja opcija bio je let CA 119 u ponedjeljak u 14:05 za Macao, nakon toga letom NX 882 u 19:45 za Bangkok, te iz Bangkoka za Beč u 2:45 letom BR 81. Nakon što stignem u Beč u 8:25 ujutro u utorak mogu pričekati let OS 683 te doći u Zagreb u 13:55 ili odmah krenuti autom i biti na Gornjem Gradu već u vrijeme ručka. Ako uđem u Hrvatsku preko Macelja ne postoji ni najmanja mogućnost da itko sazna kako sam još samo dan ranije doručkovao u Sheraton Grand Wuhan Hankou Hotelu u Jianghan Districtu.
Iz ostala dva spomenuta grada postoji cijeli niz opcija kako mogu doći do Banskih dvora ili Bijele kuće, a niže možete vidjeti financijski najpovoljnije avionske karte. Budući da u Wuhanu postoje određene restrikcije kretanja možda se ne bih tako lako probio do lokalnog aerodroma, ali u Guangzhou i Ningbu to nije slučaj te je cijeli svijet na dlanu za svakog putnika. Mnogo vike ni za što.
Klub ekskluzivnih ponuda, pogodnosti i popusta,
samo za pretplatnike Telegrama.