Što se to, pobogu, događa u Hrvatskoj vojsci, logično je pitanje koje se postavlja nakon nekoliko upečatljivih ispada koji su osvanuli u medijima posljednjih dana.
Alkoholom potaknute vruće igrice u vojnom autobusu su, međutim, zašećerena vodica za odgovor Ministarstva obrane na pitanja Nove TV o tom događaju; odgovor koji je vrvio sintagmama o “pobjedničkoj vojsci”, u koju “narod ima povjerenje”, koja je “mnogima trn u oku”, a dio medija “senzacionalističkim prikazivanjem određenih događaja” želi umanjiti važnost i demotivirati pripadnike vojske. Podcrtano već pomalo legendarnim zavjetom “nećemo nikome dozvoliti da od muhe pravi medvjeda”.
Kozmički problem
Tek koji dan kasnije, novi šou – otkriveno je da je prije osam mjeseci pri povratku s vježbe nekoliko pripadnika Hrvatskog ratnog zrakoplovostva helikopter iskoristilo za (neuspješni) lov na – vepra. Vojnici su završili na Općinskom državnom odvjetništvu, priča na osmomjesečnim “hlađenju”, a javnost sa čuđenjem oko novootkrivenih praksi pobjedničke vojske.
Pitanje o tome što se to, pobogu, događa u Hrvatskoj vojsci ne odnosi se, međutim, na eskcentričnu uporabu skupe vojne opreme u lovu na divlje životinje ili alkoholne avanturice iz autobusa na povratku s hodočašća.
Istina, činjenica da se o helikopterskom lovu na veprove šutjelo osam mjeseci, ili da se tragično karikaturalnim priopćenjem reagiralo na “curenje” priče iz autobusa, ukazuju na upravo kozmički problem s transparentnošću koji ima ovo ministarstvo u doba Damira Krstičevića. Uostalom, skoro punih godinu dana je MORH tajio priču o prevrtanju Patrije na vojnoj vježbi u kojem je ozlijeđeno osam osoba, a vozilo uništeno.
Članak se nastavlja ispod oglasa
A avioni?
Lako, međutim, za muhe, medvjede i veprove. Lako za Patriu. Ozlijeđeni pripadnici MORH-a su puno veći problem, no čini se da ipak nije bilo ozbiljnijih posljedica.
Ali, što s avionima? Onim izraelskim avionima, lovcima F-16 Barak, starima tridesetak godina kojima ćemo izvršiti nužnu modernizaciju zrakoplovstva koje se sad bazira na četrdesetak godina starim MIG-ovima 21. Onim za koje još nije sklopljen ugovor, jer se navodno čeka odobrenje iz SAD-a (iako je dosad više puta javno naglašeno da je pristanak SAD-a na prodaju izraelskih aviona Hrvatskoj neupitan). Onim aviona koji koštaju ukupno 3,1 milijardu kuna (plus PDV) u deset godina. Onim za koje bi, dakle, godišnja rata s porezom trebala iznositi oko 350 milijuna kuna. Onim, naposlijetku, avionima, za koje u proračunskim projekcijama za 2020. i 2021. godinu stoji da treba platiti ratu od 555 odnosno 581 milijun kuna.
Molim?!
Članak se nastavlja ispod oglasa
Nema objašnjenja
Dakle, rata za rabljene izraelske avione je, po proračunskim projekcijama za 2020. i 2021. godinu viša za ukupno 434 milijuna kuna od rate koja proizilazi iz cijene koja bi trebala stajati u ugovoru.
Zašto?
Uvjerljivog objašnjenja još nema.
Članak se nastavlja ispod oglasa
Koristeći vještinu risanja metafora koju je upotrijebilo Ministarstvo obrane u odgovoru na upit o dogodovštinama iz autobusa, sad bi se bilo zgodno zapitati: Leži li u ovom grmu – vepar?
Što se to, pobogu, događa u Hrvatskoj vojsci? I ne mislimo samo na ovu ludost s lovom na veprove
Mjesecima su šutjeli oko lova helikopterom na veprove, a sad ne daju uvjerljiva objašnjenja oko povećanja rate za F-16
Lov na vepra helikopterom je pomalo zabavan. Poskupljenje rate za F-16 za preko 200 milijuna kuna - nije
Što se to, pobogu, događa u Hrvatskoj vojsci, logično je pitanje koje se postavlja nakon nekoliko upečatljivih ispada koji su osvanuli u medijima posljednjih dana.
Prvo se, naime, otkrilo da su se u autobusu na povratku s vojnog hodočašća u Mariji Bistrici ročnica i njen nadređeni zatekli u, recimo to diplomatski, nedoličnom ponašanju, što je završilo stegovnim postupkom.
Alkoholom potaknute vruće igrice u vojnom autobusu su, međutim, zašećerena vodica za odgovor Ministarstva obrane na pitanja Nove TV o tom događaju; odgovor koji je vrvio sintagmama o “pobjedničkoj vojsci”, u koju “narod ima povjerenje”, koja je “mnogima trn u oku”, a dio medija “senzacionalističkim prikazivanjem određenih događaja” želi umanjiti važnost i demotivirati pripadnike vojske. Podcrtano već pomalo legendarnim zavjetom “nećemo nikome dozvoliti da od muhe pravi medvjeda”.
Kozmički problem
Tek koji dan kasnije, novi šou – otkriveno je da je prije osam mjeseci pri povratku s vježbe nekoliko pripadnika Hrvatskog ratnog zrakoplovostva helikopter iskoristilo za (neuspješni) lov na – vepra. Vojnici su završili na Općinskom državnom odvjetništvu, priča na osmomjesečnim “hlađenju”, a javnost sa čuđenjem oko novootkrivenih praksi pobjedničke vojske.
Pitanje o tome što se to, pobogu, događa u Hrvatskoj vojsci ne odnosi se, međutim, na eskcentričnu uporabu skupe vojne opreme u lovu na divlje životinje ili alkoholne avanturice iz autobusa na povratku s hodočašća.
Istina, činjenica da se o helikopterskom lovu na veprove šutjelo osam mjeseci, ili da se tragično karikaturalnim priopćenjem reagiralo na “curenje” priče iz autobusa, ukazuju na upravo kozmički problem s transparentnošću koji ima ovo ministarstvo u doba Damira Krstičevića. Uostalom, skoro punih godinu dana je MORH tajio priču o prevrtanju Patrije na vojnoj vježbi u kojem je ozlijeđeno osam osoba, a vozilo uništeno.
A avioni?
Lako, međutim, za muhe, medvjede i veprove. Lako za Patriu. Ozlijeđeni pripadnici MORH-a su puno veći problem, no čini se da ipak nije bilo ozbiljnijih posljedica.
Ali, što s avionima? Onim izraelskim avionima, lovcima F-16 Barak, starima tridesetak godina kojima ćemo izvršiti nužnu modernizaciju zrakoplovstva koje se sad bazira na četrdesetak godina starim MIG-ovima 21. Onim za koje još nije sklopljen ugovor, jer se navodno čeka odobrenje iz SAD-a (iako je dosad više puta javno naglašeno da je pristanak SAD-a na prodaju izraelskih aviona Hrvatskoj neupitan). Onim aviona koji koštaju ukupno 3,1 milijardu kuna (plus PDV) u deset godina. Onim za koje bi, dakle, godišnja rata s porezom trebala iznositi oko 350 milijuna kuna. Onim, naposlijetku, avionima, za koje u proračunskim projekcijama za 2020. i 2021. godinu stoji da treba platiti ratu od 555 odnosno 581 milijun kuna.
Molim?!
Nema objašnjenja
Dakle, rata za rabljene izraelske avione je, po proračunskim projekcijama za 2020. i 2021. godinu viša za ukupno 434 milijuna kuna od rate koja proizilazi iz cijene koja bi trebala stajati u ugovoru.
Zašto?
Uvjerljivog objašnjenja još nema.
Koristeći vještinu risanja metafora koju je upotrijebilo Ministarstvo obrane u odgovoru na upit o dogodovštinama iz autobusa, sad bi se bilo zgodno zapitati: Leži li u ovom grmu – vepar?