Nekad je nužno odabrati stranu

IKEA Hrvatska u potrazi za 20 ambasadora s kojima će krenuti na šestomjesečno održivo putovanje

Kako bi potaknula što veći broj ljudi da žive što održivije, IKEA Hrvatska od danas, 05. prosinca, započinje potragu za ambasadorima i ambasadoricama projekta Male promjene, velike uštede. U sklopu projekta, IKEA će među FAMILY članovima koji žive u Zagrebu i njegovoj okolici, odabrati 20 ambasadora/ica kojima će pokloniti 3.000 kuna za kupnju IKEA proizvoda koji doprinose održivijem životu kod kuće i krenuti s njima na šestomjesečno održivo putovanje. Za prijavu je potrebno popuniti Upitnik poslan putem IKEA FAMILY alerta, a moguće ga je ispuniti do petka, 9. prosinca.

„Ovim projektom, u suradnji s našim vjernim kupcima, želimo istraživati načine kojima možemo živjeti održivije. Odabrane ambasadore posjetit ćemo u njihovom domu, razgovarati o njihovim održivim navikama i pozvati ih na stručne radionice. Poklonit ćemo im IKEA proizvode za održiviji život kod kuće, a oni će tijekom šest mjeseci trajanja projekta mjeriti i bilježiti uštede te svoja iskustva razmjenjivati s nama, ali i s cijelom Hrvatskom, putem naše internetske platforme za male promjene i velike uštede“, istaknuo je Igor Štefanac, PR menadžer IKEA Hrvatska.

Svi oni koji zavire na ovu internetsku platformu, moći će tako saznati kako mogu dodatno uštedjeti i pozitivno utjecati na okoliš, ali i otkriti kako IKEA rješenja pomažu odabranim ambasadorima u održivom životu kod kuće. Time IKEA želi doprinijeti promicanju održivijeg načina života svih jer svatko od nas može učiniti mnogo promjenom malih, svakodnevnih navika, bez potrebe da radikalno promijeni svoj život.

infografika_odrzivost

Naime, rezultati istraživanja o održivim navikama Zagrepčana kod kuće, koje je IKEA Hrvatska početkom studenog provela na reprezentativnom uzorku punoljetnih građana Zagreba, pokazali su kako zagrebačka kućanstva ne štede resurse, poput električne energije i vodu, a često baca i hranu.

Računi za grijanje su visoki, a različiti načini uštede uglavnom se ne koriste

Rezultati istraživanja su tako pokazali kako prosječan račun za grijanje zagrebačkih kućanstava iznosi 426,32 kune, što je za većinu (65%) velik trošak. Ipak, većina ne vodi računa o načinima uštede pa se tako više od polovice zagrebačkih kućanstava grije na temperaturi višoj od 23 stupnja, a tijekom ljeta hladi na temperaturi nižoj od 22 stupnja.

Više od 40% građana Zagreba ne gasi električne uređaje kada ih ne koristi, a ekspres lonac koristi svega nešto manje od 30% građana. Dok to u nekim europskim gradovima, poput Berlina, postaje uobičajenom praksom, u Zagrebu više od 60% građana ne dijeli prijevoz sa svojim kolegama.

Štednja vode nije prioritet

Kada je u pitanju potrošnja vode, prosječan mjesečni račun iznosi 202,06 kuna. Većina građana (56 %) nema ugrađen vodomjer. 9 od 10 građana češće se tušira, nego što se kupa, i to većina dulje od pet minuta. Nešto manje od polovice zagrebačkih kućanstava suđe pere ručno, a kod 1/3 njih slavina je otvorena cijelo vrijeme tijekom pranja. Sušenju rublja u sušilici pribjegava 18 % građana Zagreba.

Više od 73 % Zagrepčana baca hranu, a otpad sortira manje od 60 %

Građani Zagreba u kupovinu namirnica najčešće odlaze svaki dan ili 2-3 puta tjedno, a njih oko 95 % preferira hranu domaćih proizvođača. Gotovo 3/4 kaže kako ponekad baca hranu, a manje hrane bacaju ljudi iz starijih dobnih skupina i oni koji žive sami. Više od 40% građana Zagreba ne sortira otpad, a gotovo 45% njih složilo se da bi ih novac ili neka osobna korist koju bi mogli steći najviše motivirali da to počnu činiti.

Zagrepčani ne kupuju second-hand namještaj

Gotovo 90% građana Zagreba ne kupuje stari namještaj, ali 61% njih u budućnosti bi besplatno koristilo uslugu trgovine namještajem u sklopu koje bi trgovina preuzela njihov stari namještaj pri kupnji novog. Trenutačno, 37% njih ipak čeka na prikupljanje glomaznog otpada u kvartu, a neki ga poklanjaju ili doniraju.

Više informacija o IKEA održivom pokretu saznajte na web adresi www.vizijadoma.hr/odrzivi_razvoj/.