Kako se odvijalo jedno od prvih live stream proglašenja marketinških nagrada u svijetu?

FOTO: JURICA GALOIC

Kreativnost i inovativnost neke su od glavnih karakteristika industrije tržišnih komunikacija, stoga ne čudi da su kreativni načini za proglašenje pobjednika strukovnih natjecanja u kratkom vremenu privukli čak više od 25 tisuća pogleda!

Dobitnici ovogodišnjega MIXX-a

Leon Tetec (Izone), iz perspektive community management koordinatora zaduženog za Facebook stranicu festivala, proveo nas je kroz svoj proces i scene iza kulisa s organizatorima, Anđelom Buljan Šiber, Dunjom Ivanom Ballon, Silvijom Kovačić i Barbarom Tolić iz HURA-e te Larom Stolnik i Bojanom Katnićem iz Selotejpa.

Autor teksta: Leon Tetec (community management koordinator, Izone)

Već dugi niz godina festival Dani komunikacija, u organizaciji Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), predstavlja krunu marketinške sezone u Hrvatskoj, kako zbog predavanja i radionica svjetskih „faca“ oglašavanja, tako i zbog dodjele nekih od najvažnijih marketinških nagrada poput MIXX-a, IdejeX i Effie Awards. Ove je godine već svima nama dobro znana propisana fizička distanca od dva metra onemogućila održavanje festivala i dodjele nagrada u planiranom obliku, no s druge strane, dala nam je priliku da napravimo prvo online proglašenje dobitnika nagrada na Facebooku u Hrvatskoj, a ujedno i među prvima u svijetu.

Leon Tetec, foto Franjo Matković

Legendarnu „okruglu“ dvoranu hotela Lone u Rovinju morali smo zamijeniti dnevnim sobama, terasama, kuhinjama, pa i kupaonicama gledatelja diljem Hrvatske. Nezaobilazna Ida Prester ovoga je puta doslovno bila domaćica proglašenja jer nas je ravno iz svog doma provela kroz sve ovogodišnje dobitnike nagrada.

Prilikom proglašenja borbe za mjesta u dvorani nije bilo i gužva je bila primjetna samo u kutku ekrana laptopa, tableta ili mobitela kada se broj uključenih u live stream penjao i do 700, što je puno više nego što je ikad moglo biti prisutno uživo na old-school, real-life dodjelama. Videi proglašenja dobitnika nagrada pregledani su više od 25.000 puta, s ukupno 80.000 minuta pregleda, što znači da su svi ljudi zajedno dodjele pratili u trajanju od skoro 2 mjeseca!

Dobitnici zlatnih priznanja IdejeX

Sva tri proglašenja protekla su bez primjetnih tehničkih poteškoća, ali, štreberi kakvi jesmo, vjerujte da smo pripremili plan B za moguće teškoće jedne vrste, plan C za druge, pa čak i D i E za neke manje vjerojatne ugroze. Cijela abeceda planova napravljena je ranije u detalje, a prava vojska ljudi iz HURA-e, Izonea te producentskog dvojca Selotejpa, Lare Stolnik i Bojana Katnića, koncentrirano je pratila svaku sekundu proglašenja.

Srećom, sve je prošlo po prvotnom planu, a ono što nas je dočekalo kao nagrada je gomila pozitive i ljubavi, koja se i na live proglašenjima osjetila gotovo jednako snažno kao na tulumima proslave dobivenih nagrada. Pljuštali su lajkovi, srčeka i komentari podrške između agencija, klijenata i svih ostalih uključenih u naš marketinški svijet.

Anđela Buljan Šiber, iz perspektive predsjednice Uprave HURA-e, osvrnula se na proglašenja:

„Mi, s ovih prostora, često sebe podcjenjujemo kad se uspoređujemo sa svjetskim silama, a zapravo smo u mnogo čemu bolji. Kad je naš festival u pitanju, upravo ga svjetski stručnjaci hvale i sigurna sam da će mnogi ovaj put baš od nas učiti.“

Anđela Buljan Šiber, foto Jurica Galoić/PIXSELL JURICA GALOIC

„Blago rečeno, nismo znali što očekivati, no na kraju smo privukli više od 25 000 pregleda. Time je, u usporedbi s ostalima, ovo proglašenje postalo apsolutni rekorder po posjećenosti i najvažnije, sudeći po komentarima i reakcijama, favorit publike! Ipak, prvom prilikom vidimo se uživo u Rovinju. :)“, dodala je Dunja Ivana Ballon, izvršna direktorica HURA-e i Dana komunikacija.

Dunja Ivana Ballon, foto Jurica Galoić/PIXSELL JURICA GALOIC

Ako gledamo proglašenje dobitnika iz perspektive organizatora, razradu inicijalnih planova najbolje je predočila Silvija Kovačić, HURA-ina voditeljica natjecanja:

„Pretpostavljamo da i ostali razmišljaju kako sve ono što inače ide uživo prebaciti u online svijet. To, naravno, nije moguće, pa je najveći izazov bio vidjeti koje elemente možemo ostaviti, a čega se odreći. Fokus proglašenja su vrijedni radovi i osobe koje su zaslužne za njih. Upravo je zato trebalo prikazati najbolje radove i uključiti sve predstavnike uživo, što je i bio najteži element. Tijekom pripreme pokazalo se ključnim koordinirati sve ideje i komunikaciju između članova tima, uključujući izradu scenarija, komunikaciju prema medijima i putem društvenih mreža, sve produkcijske elemente i tehničke mogućnosti. Bilo je koordinirano i smireno, naravno, u posljednjih nekoliko dana do dugih noćnih sati.“

Silvija Kovačić, foto Jurica Galoić/PIXSELL JURICA GALOIC

Producent Bojan Katnić (Selotejp) otkrio je kako su režiju imali u dvije države:

„S 393-kilometarskom distancom od voditeljice u drugoj državi, u tehničkom smislu, ključno je bilo rasteretiti Idu od svih režijskih zahvata – osim efekata na sintiću, koje je masterirala. Iako se gledateljima možda činilo da je Ida iz svojeg dnevnog boravka pokrenula Facebook LIVE, uspjeli smo okrenuti priču i režiju ipak organizirati u Zagrebu. Pa tako i reagirati kada je npr. pet minuta prije proglašenja Effieja zakazala grafička kartica…

Mnogi među gledateljima pretpostavili su da su pobjednici bili unaprijed obaviješteni o tome da su osvojili nagrade. No to je zapravo izgledalo malo drugačije – i puno kompleksnije, što zna producentica Lara Stolnik (Selotejp):

„Ovo je bilo prvi put kod nas, a prema onome što smo istraživali, moguće i šire, da se nagrade ovakvog značaja proglašavaju virtualno. A onda još i live, a ne ušminkano nakon postprodukcije.

Danima smo testirali kako se što više približiti realizaciji na kakvu smo navikli u Rovinju – da ne izostanu ni videosažeci ni uključivanja dobitnika. Zato smo u čekaonici od početka proglašenja na stand-byu držali nekad čak i 30 finalista. Po Idinom proglašenju uključivali bismo dobitnike među njima na pobjedničke govore – a to se pokazalo kao najvrjedniji dio programa.“

A kada smo kod komunikacija, sve je koordinirala Barbara Tolić iz HURA-e: „Prva večer predstavljala je velik izazov – ona je bila test svih planova i materijala koje smo stvarali tjednima ranije. No od prvoga trenutka bilo je jasno da smo uspjeli u svome primarnom naumu: okupili smo komunikacijsku industriju u dobrom duhu i fantastične radove nastale tijekom prethodne godine stavili smo u središte pozornosti. Pozitivna energija prštala je sa svih strana i već na prvom proglašenju dobili smo potvrdu da smo napravili pravu stvar za struku.“

Barbara Tolić, foto Jurica Galoić/PIXSELL JURICA GALOIC

Sav se trud organizacijskoga tima na kraju zaista isplatio, a Dunja Ivana Ballon poručila je:

„Ponosna sam na Idu Prester, produkcijski, HURA i Izone tim i sve kolege koji su se s nama, usred dvostruke katastrofe karantene i potresa, slijepo upustili u ovu pionirsku avanturu i među prvima na svijetu organizirali prijenos proglašenja strukovnih nagrada uživo.

Nepotrebno je reći kako je nepoznanica, kao i izazova javljanja koje je realizirano uživo, na Facebooku, s kućnim internetom, ekskluzivno iz nečije kuhinje i uz zvučnu podlogu ni više ni manje nego sintesajzera (koji je bio apsolutni hit večeri) bilo mnogo te da nam nije bilo lako, ali sretni smo i ponosni kako je sve na kraju dana ispalo. Reakcije su bile sjajne – kao struka smo se okupili i uživo pljeskali, komentirali i live pratili najbolje projekte protekle godine i njihove kreatore, a sve to u pidžamama i iz izolacije.“

Pobjednici natjecanja Effie

Još jednom smo pokazali koliko je povezana marketinška zajednica uključena oko HURA-e, Dana komunikacija i strukovnih nagrada, ali i koja je važnost izgradnje dobrog i zdravog online communityja koji HURA godinama gradi na društvenim mrežama.

Vidimo se u neka bolja vremena, a do tada – pratite nas na fejsu. ?