Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: Saša Ćetković
Josipa Majić i Vedran Vukman
U suradnji s
U suradnji s Revutom

Zagrebački startup opet oduševio: njihovim tokenom možete kupiti pretplatu na Netflix i kasnije na njoj zaraditi

Prodaja limitirane serije NFT-a, koji korisnicima pružaju besplatan Netflix ili Spotify, počela je ovaj tjedan

U suradnji s
U suradnji s Revutom

Zagrebački startup opet oduševio: njihovim tokenom možete kupiti pretplatu na Netflix i kasnije na njoj zaraditi

Prodaja limitirane serije NFT-a, koji korisnicima pružaju besplatan Netflix ili Spotify, počela je ovaj tjedan

Josipa Majić i Vedran Vukman
FOTO: Saša Ćetković

Doživotna pretplata na Netflix i Spotify. Da je netko o ovome pričao prije nekoliko godina, vjerojatno mu ne bismo vjerovali jer zvuči pomalo apstraktno. No, jedan je zagrebački startup upravo to ostvario i uveo pravu revolucija na tržište svojom novom inovacijom, odnosno mobilnom aplikacijom Revuto.

Točnije, njezinom nadogradnjom. Naime, ova aplikacija koja upravlja sa svim živim pretplatama korisnika na jednom mjestu nije novost. Još je lani pomela kripto svijet, a osnivački dvojac Josipa Majić i Vedran Vukman su je obogatili i omogućili korisnicima da dobiju popuste na pretplate, prodaju je i na tome zarade.

“Priča koju uvodimo s Netflixom i Spotifyjem zapravo je naš mali uvod u ono što mi možemo uz kripto tehnologiju napraviti. To je mala revolucija. Omogućit ćemo ljudima da se s našim tokenima, koje smo zato i nazvali Revolution, pretplate na bilo koji sadržaj na svijetu i na bilo koji pretplatnički period”, govori Vukman.

Virtualna debitna kartica

Primjerice, korisnici mogu uzeti Netflix na pet mjeseci. Pritom dobivaju određeni popust koji je veći čim je pretplatničko razdoblje dulje, a u slučaju da ga nakon nekog vremena ne žele više plaćati, preostali period mogu monetizirati.

Drugim riječima, mogu ga prodati nekom drugom korisniku na NFT (eng. non-fungible-token) marketplaceu. Ondje postave svoju cijenu, a mogu i licitirati. Kupovina tokena dostupna je na Revuto web stranici po cijeni od 349 dolara.

“Mi ćemo ljudima omogućiti da unaprijed plate taj NFT nama i bit će namijenjen za pretplatu na određeni period. Na temelju toga, preko aplikacije izdamo korisniku virtualnu debitnu karticu koju onda punimo kroz taj period za koji NFT postoji”, objašnjava Majić.

Limitirana ponuda

Digitalnu debitnu Mastercard karticu pak mogu dobiti preko aplikacije, a njih su napravili u suradnji sa svojim partnerima – Bank of Lithuania i Railsr, odnosno nekadašnjim Railsbankom, najvećim izdavačem virtualnih kartica na svijetu.

“U slučaju Spotifyja i Netflixa imamo limitiranu seriju od 10.000 komada. Korisnici će moći u bilo kojem trenutku tu pretplatu i pokloniti nekom drugom. Taj NFT ima doživotnu vrijednost zato što kad ga netko kupi i odluči prodati, uvijek će dobiti taj iznos natrag ili čak i zaraditi jer će s vremenom, pretpostavljamo, rasti cijena pretplata”, kažu osnivači.

Vedran Vukman Saša Ćetković

Trgovanje pretplatama s virtualnim novcem

U trenutku kada aplikacija skenira da je NFT promijenio vlasnika, toj osobi izdaje novu virtualnu debitnu karticu koju samo on koristi i tada se njom pretplati kod pružatelja usluge poput Netflixa i Spotifyja.

“Obično ljudi misle da kad mi prodamo NFT, da smo prodali nečiji račun, ali to nije točno. Mi smo samo prodali dokaz da nekom drugom možemo izdati online karticu koju ćemo onda mi puniti za određeni period kako bi korisnik uslugu mogao koristiti”, ističe Vukman.

Hrvati najviše uzimaju Spotify, Netflix i Deezer

Kada su radili na projektu, proučavali su brojna istraživanja i statistike o navikama Hrvata, a u ovom segmentu postoje dvije skupine pretplata u Hrvatskoj koje dominiraju – osobne i zabavne.

“U zabavne spadaju pretplate poput Spotifyja, Netflixa i Deezera na koju je pretplaćeno najviše naših građana, a u igru sad polako ulazi i HBO. S druge strane, postoje raznorazni alati koje ljudi koriste za posao, posebice u IT sektoru, dizajnu i developmentu”, nabraja nam Josipa Majić.

Kao u teretani

Što se tajminga lansiranja tiče, dodaju kako su u potpunosti spremni, bez obzira na pomalo krizno stanje na kripto tržištu, plasirati svoj proizvod koji bi život trebao učiniti jednostavnijim i stvoriti jedno sasvim novo te neiskorišteno tržište.

“Postoji podatak da ljudi koji uzmu nešto unaprijed, zato što im je obećan popust, u principu ne iskoriste sav taj pretplatnički period. To vam je kao s teretanama. Platite šest mjeseci unaprijed ili ste pod ugovornom obvezom jer je tako jeftinije, a na kraju ne iskoristite svu uslugu”, usporedili su osnivači Revuta.

Josipa Majić Saša Ćetković

Upoznavanje s kripto svijetom

S novim su projektom, dodaju, krenuli sada jer je prošla godina dana od startanja njihovog prvog projekta s preplatama i uspjeli su prikupiti sredstva za izdavanje virtualnih kartica.

“Mi smo dijelom fintech, a dijelom kripto projekt. Rekao bih da smo kripto uveli u svijet fintech proizvoda kako bismo na neki način uveli klasičnog korisnika koji nije upoznat s kripto svijetom da ga upozna na jedan jednostavan način”, objašnjavaju naši sugovornici.

Lani pograbili Revu token

Još uvijek je u tvrtki ostalo više od 50 posto ukupnog broja tokena koje su izdali, što je poprilična svota novaca koju trenutačno koriste kako bi doveli nove korisnike.

“Jedan od razloga zašto smo krenuli u tom smjeru je taj što cijeli svijet ide ka tome da praktički sve što danas kupujemo, čak i offline, kupujemo na pretplatnički model. To se događa zato što su tvrtke shvatile da mogu dugotrajnije zadržati korisnike”, govori Vukman.

Vidjeli potencijal u pretplatničkom modelu

Još uvijek je u tvrtki ostalo više od 50 posto ukupnog broja tokena koje su izdali, što je poprilična svota novaca koju trenutačno koriste kako bi doveli nove korisnike.

“Jedan od razloga zašto smo krenuli u tom smjeru je zato što cijeli svijet ide ka tome da praktički sve što danas kupimo čak i offline, kupujemo na pretplatnički model. To se događa zato što su tvrtke shvatile da mogu dugotrajnije zadržati korisnike”, govori Vukman.

Josipa Majić i Vedran Vukman Saša Ćetković

I proizvođači hardvera ga koriste

Danas su za sve potrebne aplikacije i pretplatnički biznis model je, dodaje, nešto što neprekidno raste iz godine u godinu.

“Uvjeren sam da ćemo uskoro sve živo i neživo kupovati na pretplatu. Radi se o malim mjesečnim iznosima i ljudi jednostavno na njih zaborave. Nije to tako teško platiti kao kad se mora nešto platiti odjedanput”, smatra naš sugovornik.

Kao primjer navodi proizvođače hardvera koji prelaze na taj poslovni model. Oni hardver prvo daju besplatno ili za malu svotu, a kasnije se onda pretplata plaća mjesečno preko aplikacije.

Novac se gubi na neiskorištenim pretplatama

Start-up su, dakle, pokrenuli prošle godine kada su u razgovoru s prijateljima shvatili da ljudi jako puno toga plaćaju na pretplatu te da, budući da imaju razno razne debitne i kredite kartice, jednostavno izgube pojam koliko, kada i kome nešto plaćaju.

“Bez nekog dodatnog alata, teško je imati evidenciju u to koliko pretplata plaćamo i to su već ozbiljne svote. Recimo, 25 milijardi funti samo u Europi ljudi izgube mjesečno na neiskorištene pretplate. U to se ne ubrajaju free trial periodi u kojem se pretplatimo na nešto i kompletno na to zaboravimo. Shvatili smo da na tržištu postoji prostor za aplikaciju koja bi pomogla ljudima da aktivno upravljaju svojim pretplatama. I to je tek početak naših planova”, najavljuju osnivači Revuta.

Ponovimo, prodaja limitirane serije NFT-a, koji korisnicima pružaju besplatan Netflix ili Spotify, počela je ovaj tjedan, a kupiti ih možete ovdje.


Sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom Revuto.