Vozači Formule 1, u kojoj je prošle godine jedan vozač smrtno stradao, traže veću sigurnost

Nadaju se da će donošenje odluke o dodatnoj zaštiti vozača biti samo formalnost

FOTO: Screenshot

Vozači formule 1 zatražili su od Međunarodne automobilističke federacije (FIA) povećanje zaštite u kokpitu, ali i kvalitetnije gume od 2017. godine.

Predsjednik Udruženja vozača Formule 1 Alexander Wurz poručio je kako su vozači jednoglasno zatražili da se što prije provede projekt zaštite glava vozača u kokpitima.

Tragedije naglasile potrebu za većom zaštitom

“Vozači misle da je vrijeme da se u F1 uvede dodatna zaštita. Istraživanja stručnjaka FIA-e su kvalitetna i postoje jasna rješenja. Sasvim je jasno kako su potrebne strukturne promjene na šasiji, no više od godinu dana niti jedan stručnjak nije rekao ništa protiv takvih suštinskih poboljšanja sigurnosti,” kazao je Wurz.

Tributes to late Marussia driver Jules Bianchi of France are placed at a stand near a section of the track where the accident occurred last year, during the Formula One Japanese Grand Prix in Suzuka on September 26, 2015.  AFP PHOTO/YURIKO NAKAO  / AFP / YURIKO NAKAO
Jules Bianchi je preminuo nakon što je devet mjeseci bio je u komi i u kritičnom stanju zbog teških ozljeda glave zadobivene na VN Japana. AFP

FIA već godinama pokušava pronaći rješenje za zaštitu glava vozača u otvorenim kabinama, ali se to pitanje našlo u središtu pozornosti nakon tragičnih nesreća Julesa Bianchija i Justina Wilsona.

Binachi je preminuo u srpnju prošle godine nakon što je devet mjeseci bio je u komi i u kritičnom stanju zbog teških ozljeda glave zadobivene na VN Japana. Bivši pilot Marussije je sedam krugova prije kraja utrke izletio u jednom zavoju i zabio se u kran. Odmah je operiran, a potom su uslijedili mjeseci bezuspješnog oporavka. Bianchi je postao prvi vozač, nakon Brazilca Ayrtona Senne (Imola 1994.), koji je preminuo od posljedica nesreće na utrci formule 1.

SONOMA, CA - AUGUST 28: Tributes to English driver Justin Wilson are displyed on cars during practice for the Verizon IndyCar Series GoPro Grand Prix of Sonaom at Sonoma Raceway on August 28, 2015 in Sonoma, California. Wilson died of injuries last week after a crash at Pocono Raceway.   Jonathan Ferrey/Getty Images/AFP
Justin Wilson preminuo je nakon nesreće u kojoj ga je dio automobila kojeg je vozio Karam, pogodio u glavu, nakon čega je Wilson izgubio svijest te se punom brzinom zabio u ogradu AFP

Samo mjesec dana nakon Bianchija, preminuo je i vozač IndyCara Justin Wilson nakon nesreće koju je doživio na stazi Pocono. Nesretni 37-godišnji vozač je stradao kada ga je dio automobila kojeg je vozio Sage Karam, pogodio u glavu, nakon čega je Wilson izgubio svijest te se punom brzinom zabio u ogradu.

‘Odluka kao formalnost’

“Svi vozači i ja se nadamo kako će donošenje odluke o dodatnoj zaštiti vozača biti samo formalnost”, dodao je Wurz.

Predsjednik FIA-e Jean Todt prije nekoliko dana je izjavio kako neće biti uvođenja zatvorenih kokpita u utrke bolida dok se ne pronađe rješenje koje jamči sigurnost vozačima. Prilikom testiranja zatvorenih kokpita u stilu borbenih zrakoplova pojavili su se određeni problemi. Tako bi uz zatvoreni ili poluzatvoreni kokpit bio otežan izlazak vozača iz bolida u slučaju požara ili nesreće, a došlo bi i od smanjenja vidnog polja.

Dobavljač guma na meti kritika

‘Uložili smo mnogo truda, ali motorsport i dalje ostaje opasan sport. Ako će trebati poduzeti nove korake kojima ćemo poboljšati sigurnost, to ćemo učiniti, ali moramo biti sigurni da nema nekih drugih posljedica,’ izjavio je Todt.

Vozači imaju prigovora i na postojeće gume, a Wurz je naglasio kako vozači traže gume koje idu brže u zavojima, ali i koje su sigurnije. Ekskluzivni dobavljač guma za Formulu 1, Pirelli već je duže vrijeme na meti kritika zbog kvalitete guma.