FOTO: Aleksandar Selak

Sa Simonom Antonović o položaju vizažista u TikTok eri i njenoj najnovijoj make-up edukaciji

Ususret početku njenog novog programa poznata hrvatska vizažistica otkrila nam je sve o ovoj jedinstvenoj edukaciji na tržištu, ali i o tome što misli o aktualnim beauty trendovima

S1 intervju

Sa Simonom Antonović o položaju vizažista u TikTok eri i njenoj najnovijoj make-up edukaciji

Ususret početku njenog novog programa poznata hrvatska vizažistica otkrila nam je sve o ovoj jedinstvenoj edukaciji na tržištu, ali i o tome što misli o aktualnim beauty trendovima

FOTO: Aleksandar Selak

Ako imalo pratite hrvatsku beauty scenu, znate za ime Simona Antonović. Ona je jedna od najpoznatijih vizažistica s ovih prostora, a tu je titulu zaradila bogatim iskustvom koje uključuje sve od stvaranja brojnih lookova za modne revije i beauty editorijale pa do šminkanja tisuća klijentica za različite poslovne i privatne prigode. Ona je ujedno i dobitnica brojnih prestižnih nagrada, a dosadašnja kruna njene karijere je pozicija make-up artista za Chanel na području središnje i istočne Europe te Mediterana.

S obzirom na svoje iskustvo, prošle je godine pokrenula svoju školu pod nazivom Simona Antonović Makeup School, a ovoga proljeća, točnije od 8. do 20. travnja, održava se i najnoviji MASTER MAKEUP program. Riječ je o jedinstvenoj edukaciji na tržištu, a namijenjena je svima onima koji žele naučiti osnovne i napredne tehnike šminkanja za profesionalnu upotrebu. Bazira se na teorijskom i praktičnom učenju, a u ovom dvotjednom, sveobuhvatnom programu kao gosti predavači Simoni će se pridružiti i drugi renomirani stručnjaci iz područja dermatologije, fotografije, dizajna, marketinga i ostalih povezanih kreativnih sfera. Ususret skorom početku ove edukacije, uhvatili smo Simonu u pauzi između posljednjih priprema i saznali sve o ovom novom projektu, ali i o drugim aktualnim temama iz beauty industrije.

Aleksandar Selak

 

S1: Za početak, na što ste najponosniji u svojoj karijeri i u kojem ste trenutku osjetili i odlučili da je vrijeme da svoje znanje podijelite s drugima?

Ponosna sam na to što nisam nikad pristajala na kompromise i što sam uvijek htjela više i bolje. To me dovelo do dosadašnjeg vrhunca i meni najbitnijeg trenutke moje karijere – suradnje s modnom kućom Chanel. Također, sretna sam zbog svoje neutažive želje za kreativnim napretkom, kao i potrebom za usavršavanjem i razvojem. Dugo sam razmišljala kako prenijeti svoje znanje drugima i kako osmisliti drugačiji koncept dotadašnjih edukacija. Za vrijeme pandemije sam naposljetku razvila ideju i eto, krenuli smo i ne mislimo stati.

S1: Kako je tekao proces osmišljavanja najnovijeg programa, na čemu je bio naglasak? Možete li podijeliti neka dosadašnja iskustva s polaznicima edukacija?

Smatram da se na četverosatnom masterclassu ne może dobiti konkretno znanje, dok mi se jednogodišnja škola činila predugačka. Tako se izrodio koncept dvotjednog intenzivnog programa s gostima predavačima. Da sam početnik ili želim unaprijediti svoju karijeru, takvu bih edukaciju i sama rado pohađala. MASTER MAKEUP je sveobuhvatan, vrhunski program koji je nužan svakom ozbiljnom make-up artistu. Polaznici su većinom osobe koje šminkaju samo privatne klijentice, a željne su dodatnog znanja jer su se dosada uglavnom educirale preko društvenih mreža.

Aleksandar Selak

S1: Na koji način gradite odnos s polaznicima? Što im želite prenijeti i bez čega se zapravo i – ne može postati dobar vizažist?

Važno mi je da polaznice nauče o make-upu ono što nemaju prilike nigdje drugdje, kao i da steknu uvid u posao pravog make-up artista. One većinom nikada još nisu imale kontakt s modnim i reklamnim sektorom ovog binisa, a koji su ključni za cjelokupno iskustvo make-up umjetnika današnjice. Za postati izvrstan make-up artist potrebno je prije svega imati talent, a zatim i stjecati puno iskustva kroz rad na razliċitim projektima. Potrebno je imati disciplinu, ustrajnost i strpljenje, a najbolje je na početku asistirati iskusnim kolegama s ozbiljnim postignućima. Suradnja s najboljima u industriji donosi puno benefita i prilika do kojih je inače teško doći.

s1: S obzirom da je za biti relevantan u industriji važno biti informiran i o trendovima koji se danas ubrzano izmjenjuju, koje je vaše mišljenje o trenutnim kretanjima u beauty svijetu? Čemu predviđate uspjeh u narednom periodu?

Potičem primjenu trendova u beauty i make-up industriji koji uključuju održivost i inkluzivnost, a snažno podržavam i sve veću važnost njege kože. Ovi trendovi odražavaju potreban pomak prema održivijim, etičnijim, raznolikijim i tehnološki naprednijim praksama unutar beauty industrije i smatram da će postati neizostavni dio make-up biznisa u budućnosti.

Pravi make-up trendovi su oni s modnih pista jer upravo oni pokreću njihove kasnije, megapopularne interpretacije na društvenim mrežama. Odličan primjer je nedavni look porculanske lutke kojeg je radila Pat McGrath na Maison Martin Margiela reviji. Aktualni trendovi u make-upu tako se mijenjaju s obzirom na Tjedne mode. Neki dožive kratkotrajnu popularnost i brzo nestanu, a neki se zadrže duže, poput prirodnog make-upa kojemu će sve više rasti popularnost.”

S1: Još jedna aktualna tema u beauty svijetu su i sveprisutni make-up umjetnici na društvenim mrežama. Koliko su, prema vama, utjecali na zainteresiranost publike za beauty teme? Mislite li da su društvene mreže u tom smislu pomogle beauty entuzijastima ili u tome vidite problem zbog degradacije profesije i službenih edukacija pod vodstvom školovanih vizažista s iskustvom?

Postoji jedna velika, ujedno i ključna, razlika između profesionalnih vizažista i MUA influencera na društvenim mrežama, a to je potonji nisu make-up umjetnici u pravom smislu te riječi. Oni ne rade make-up za modne editorijale, kampanje i revije niti šminkanju poznate ili privatne klijent(ic)e. Oni uglavnom šminkaju sami sebe u svrhu vlastite popularnosti, a kasnije i promocije proizvoda. Šminkati sebe i druge dva su različita svijeta, a primjena make-upa u sinergiji s drugim kreativcima poput fotografa, stilista, kreativnih direktora, stilistima kose i urednicima je sasvim nešto nešto drugo i definitivno vrhunac kreativnog izražavanja za make-up umjetnike.

Ipak, MUA i beauty influenceri na društvenim mrežama značajno su utjecali na interes o različitim tehnikama i proizvodima. Njihova je prisutnost demokratizirala edukaciju o beauty i make-up industriji, omogućujući ljudima pristup mnoštvu različitih informacija i uputa mimo onih službenih. Ne smatram da se zbog toga degradira profesija make-up umjetnika, baš suprotno. Time se naglašava i pojačava važnost znanja, stručnosti i iskustva pravih make-up umjetnika. Jer netko može imati 100 tisuća pratitelja, a da nikada ili vrlo rijetko šminka druge osobe različitim tehnikama i za različite prigode. Ta osoba nema adekvatno znanje prenijeti znanje na druge, a o primjeni make-upa u kreativnim industrijama da i ne govorim.

Aleksandar Selak

S1: Svakodnevno ste okruženi laicima kada je make-up u pitanju pa smo radoznali – koje greške u šminkanju najčešće primjećujete?

Samo jedna od njih je odabir pogrešne nijanse pudera, bilo presvijetle ili pretamne za ton kože. Tu je i pretjerano nanošenje proizvoda poput sjenila ili rumenila koje rezultira izgledom teške šminke. Zanemarivanje njege kože također utječe na cjelokupni izgled i dugotrajnost šminke, a treba spomenuti i slijepo praćenje trendova bez razmatranja o tome pristaju li zaista baš svakome.

S1: Sada kada znamo greške, možete li za kraj s nama podijeliti nekoliko beauty savjeta koji će baš svima pomoći postići bolje make-up lookove?

Za početak upotrijebite primer koji će utjecati na izravnavanje kože i stvaranje bolje podloge za nanošenje šminke. Zapamtite da treba uskladiti puder s vratom i prsima kako biste osigurali besprijekorno stapanje, a prije toga nijanse pudera testirajte na prirodnom svjetlu. Kod nanošenja sjenila eksperimentirajte s različitim tehnikama i bojama kako biste dodatno naglasili oblik očiju. Dodajte volumen trepavicama tako da uvijte trepavice prije nanošenja maskare, a nju nanesite od korijena do vrha jer će tako otvoriti oči i dati trepavicama maksimalan volumen i duljinu. Na kraju, uvijek se treba podsjetiti da je šminka oblik samoizražavanja, stoga se zabavite i nemojte se bojati isprobavati nove stvari!