FOTO: TMG Creative

Hrvatski skincare autoriteti za Super1 otkrivaju trendove u njezi kože za 2023. godinu

Vodeći stručnjaci i influenceri na hrvatskoj beauty sceni predviđaju što će ove godine biti nezaobilazno kada je pitanju njega kože lica i tijela

Top tema

Hrvatski skincare autoriteti za Super1 otkrivaju trendove u njezi kože za 2023. godinu

Vodeći stručnjaci i influenceri na hrvatskoj beauty sceni predviđaju što će ove godine biti nezaobilazno kada je pitanju njega kože lica i tijela

FOTO: TMG Creative

Beauty industrija mijenja se tolikom brzinom da nam je ponekad teško popratiti sve trendove, a kamoli uključiti sve te proizvode u našu rutinu. Ipak, njega kože lica i tijela posljednjih je godina postala važna tema o kojoj i laici znaju sve više. Da je tome tako dokazuje činjenica da sada mnogi od njih mogu primjerice objasniti što su i kako se koriste niacinamid, retinol ili peptidi, sastojci koji su prošle godine uhvatili pozornost beauty zajednice i našli svoje mjesto na policama brojnih zaljubljenika u skincare. S obzirom da smo tek zakoračili u novu godinu, zanima nas – što nas čeka 2023.?

Za mišljenje o ovogodišnjim trendovima kada je u pitanju njega kože lica i tijela upitali smo stručnjake iz hrvatskih beauty brendova, ali i influencere koji svakodnevno educiraju zainteresiranu publiku na svojim društvenim profilima. Složili su se oko nekoliko kategorija poput minimalističkog pristupa ili sve većeg fokusa na proizvode za njegu tijela, a evo i što su nam još otkrili.

Jelena Skendžić Ratkajec, CEO Skintegra

Foto: Petra Mikšik

Prvi trend koji je bio primjetan već u 2022. godini, a koji će nastaviti dominirati i ove godine, definitivno je povratak kvaliteti i minimalizmu, ali na pametan način. Ljubitelji kozmetike sve više odustaju od pretjeranih i neučinkovitih rutina, a slojevanje jednodimenzionalnih proizvoda s jednim aktivnim sastojkom zamjenjuje se kompleksnim proizvodima koji nude naprednu njegu, odnosno više funkcionalnosti u jednom proizvodu. Biomimetički sastojci poput peptida, probiotičkih fermenata, NMF-a i biomimetičkih lipida poput ceramida nastavljaju dominirati kozmetičkim svijetom. Ipak, kupci s pravom žele više od jednostavne kreme s ceramidima, a identičan je slučaj s proizvodima koji sadrže zaštitni faktor. Više nije dovoljno da oni isključivo štite od sunca, već se zahtijeva savršen skin feel, bez težine, ali uz naprednu hidrataciju, obnovu kože i – zaštitu. Traže se pametni kokteli koji u jednom proizvodu za kožu čine mnogo.

Skin cycling ili cikličko korištenje proizvoda s aktivnim sastojcima te izmjenjivanje s danima pauze, gdje se fokus stavlja samo na čišćenje i hidrataciju, drugi je trend koji će nastaviti dominirati u 2023. godini. Ne radi se o nekakvom novom, revolucionarnom konceptu, već o zdravom razumu i promišljenom, umjerenom pristupu korištenju aktivnih sastojaka. Individualna tolerancija aktivnih sastojaka i ne pretjerivanje s njegom (jer više nije uvijek bolje) osnovni je preduvjet za njihovo dugoročno korištenje, a skincare obožavatelji toga postaju sve svjesniji. Edukacija korisnika individualnim pristupom igrala je ogromnu ulogu u popularizaciji ovog trenda koji je fantastičan i za korisnike i za cijelu industriju.

Treći i manje očekivani trend koji dolazi na velika vrata je posvećenost koži tijela. Dani rudimentarnih mazalica baziranih na malo ulja, vode i emulgatora odbrojani su, a moderni korisnici žele jednaku razinu kvalitete u proizvodima za njegu tijela koje pronalaze u kozmetici za lice. Sve više vidimo uzlet popularnih sastojaka u njezi tijela, a uz ceramide, pantenol i hijaluronsku kiselinu, postoji sve veći zahtjev da tekstura bude fenomenalna, nemasna, a opet bogata i maziva. Nitko ne želi ljepljivost ili masni film koji se ne upija nego se preslikava na pidžamu. Ako tom fenomenalnom miksu dodamo jedinstven i zavodljiv miris koji dodaje posebnu čar, govorimo o hit proizvodu.

Tamara Obrvan, influencerica (@skincare_akademija)

Ginseng je sastojak koji se već dugo koristi u K-beauty svijetu, ali je u 2022. godini postao izuzetno popularan prvenstveno zbog brenda Beauty Of Joseon i njihove linije s ginsengom. Nije ni čudo jer on djeluje protuupalno, pomaže očuvati kolagen u koži, smanjuje osjećaj suhoće, obnavlja kožu i jača kožnu barijeru, a zbog vazokonstriktivnog djelovanja može pomoći i smanjiti crvenilo podočnjaka. Zbog svih ovih razloga, ginseng je sastojak koji bi mogao obilježiti 2023. godinu.

Sve se više se širi i ponuda uređaja koji pružaju iskustvo profesionalnog kozmetičkog tretmana kod kuće. Ovi uređaji u sebi objedinjuju LED svjetlo, terapiju strujom, hlađenje ili grijanje, radiofrekvenciju i slično. Naravno da ne mogu zamijeniti tretmane vođene od strane stručne kozmetičarke (ja ih se neću odreći!), ali mogu podići njegu kože kod kuće na višu razinu. Njihovoj popularizaciji pomaže i činjenica da su sve jeftiniji pa bi uskoro mogli postati dio svakodnevne skincare rutine.

Za kraj, postalo je jasno da se vratio minimalizam i da su dani kombiniranja mnoštva proizvoda s pojedinačnim aktivnim sastojcima iza nas. Zamijenila ih je vladavina proizvoda multitaskera, a mislim da će ovo biti još izraženije u 2023. godini. Noviteti bi mogli biti fokusirani upravo na proizvode koji objedinjuju cijeli spektar aktivnih sastojaka i djeluju na više problema odjednom, a ne na proizvode koji sadrže jedan aktivni sastojak (često u nepotrebno velikoj koncentraciji).

Sara Jerman, brand manager Olival

Smatram da će u nadolazećim mjesecima u svijetu kozmetike fokus biti na moćnijim izvedenicama i oblicima dosadašnjih dobro poznatih aktivnica, kao i na inovativnijim tehnološkim postupcima. Sve će se češće spominjati i fermentirani sastojci, a peptidi će (ponovno) doživjeti svojevrstan revival. Cilj skincarea bit će održavanje zdrave barijere, uravnotežene mikrobiote i prevencije ranog starenja. Ono što osobno zagovaram i u 2023. godini jesu nježnost prema koži, SPF kao navika i dermarolleri isključivo u rukama educiranih stručnjaka.

Eva Stapić, influencerica (@myskinisgettingbetter)

Iako ih se ponekad malo zapostavljalo, ceramidi će u 2023. godini definitivno biti hit sastojak u mnogim proizvodima koji naglašavaju namjenu oporavka kožne barijere. Oštećena kožna barijera može samo pogoršati trenutno stanje kože, osobito ako se borite s aknama. Ceramidi koži donose bezbroj pozitivnih učinaka jer preveniraju isušivanje kože i potiču regeneraciju. Izdvojila bih i proizvode za njegu kože tijela s aktivnim sastojcima. Sve više brendova odlučuje lansirati proizvode koji su slični proizvodima za lice, primjerice proizvoda za eksfolijaciju i proizvoda s retinolom.

Također, korejski zaštitni faktori sve su prisutniji i veliki hit na društvenim mrežama. U 2023. godini bit će još više zastupljeni zbog njihove kvalitete i učinkovitosti, ali i zbog toga što svaki korejski skincare proizvod asocira na besprijekoran porculanski ten. Korejski zaštitni faktori predviđeni su za svakodnevno korištenje, a proizvode se kako bi imali višestruku namjenu. Uz kemijske i mineralne filtere dodaju im se njegujući sastojci koji imaju značajnu ulogu u hidrataciji ili obnavljanju kožne barijere.