FOTO: Marko Miščević

Dvije su prijateljice, nakon uspješne agencije, pokrenule i brend namještaja. Chillero ležaljka im je hit

Amra Ajanović Perić i Tanja Katić Sviličić otkrile su nam sve o svojoj dugogodišnjoj suradnji i novim poslovnim koracima

S1 intervju

Dvije su prijateljice, nakon uspješne agencije, pokrenule i brend namještaja. Chillero ležaljka im je hit

Amra Ajanović Perić i Tanja Katić Sviličić otkrile su nam sve o svojoj dugogodišnjoj suradnji i novim poslovnim koracima

FOTO: Marko Miščević

Conture je hrvatski brend koji se javnosti prvi puta predstavio na prošlogodišnjem Zagreb Design Weeku, a iza njega stoje dvije dizajnerice koje poslovno surađuju već dugi niz godina. Naime, Amra Ajanović Perić i Tanja Katić Sviličić već 25 godina vode kreativnu agenciju Ideo, a sada smo s njima razgovarali o njihovom novom poslovnom koraku koji je obogatio hrvatsku dizajnersku scenu i predstavio uzbudljive novosti u svijetu produkt dizajna.

conture
Marko Miščević

Zajedno od fakulteta

Nakon što su završile dizajn na Arhitektonskom fakultetu, Amra i Tanja udružile su snage i hrabro se bacile u privatne vode. Otvorile su kreativnu branding agenciju Ideo koja već četvrtinu stoljeća uspješno posluje. Evo kako su opisale ono čime se bave. “Ideo je neovisna full-service kreativna agencija koja nudi strateške smjernice za razvoj brenda, integriranu komunikaciju, pametan dizajn i digitalna rješenja, odnosno zapravo sve što treba da bi brend ušao u nečiji život i tamo dugo ostao.”

Iako su same krenule u ovo poslovno putovanje, ističu kako su ih kroz sve ove godine rada u timu pratili drugi dizajneri i accounti. U njihovom portfoliju našle se velike i male hrvatske, ali i svjetske tvrtke iz različitih industrija. Ipak, sve to nije zadovoljilo ove dvije kreativke i liderice pa su napravile iskorak prema bliskom, ali opet drugačijem području. “S obzirom na izuzetno bogato iskustvo, a opet iz potrebe za nekim novim izazovima u poslu, odlučile smo krenuti u smjeru produkt dizajna. Razmišljajući o razvoju dizajna u prostoru zamislile smo i stvorile brend Conture.”

Funkcionalnost i estetika

U samim počecima pokretanja novog brenda postojali su određeni izazovi kojima su ove dvije dizajnerice uspješno doskočile. “Ime je bilo veliki izazov, ali ne i najveći. Osim što je sve već zauzeto, tražili smo poveznicu s predmetima koje smo dizajnirali. Konture, odnosno obrisi, važan su vizualni element u dizajnu namještaja jer daju naznaku o tome kakav će namještaj ostaviti dojam, kakvu će poruku poslati i kakvu će atmosferu u prostoru stvoriti. Dodatni izazov je svakako i proizvodnja u Hrvatskoj jer se naši proizvodi sastoje od nekoliko segmenata koji se proizvode na više različitih mjesta. Ipak, uspjeli smo sve povezati i stvoriti željeni proizvod.”

A njihovi su proizvodi pročišćenog dizajna i u skladu s dominantnom estetikom minimalizma i jednostavnih linija. “U fokusu nam je prije svega kvaliteta i preciznost izvedbe. U minimalističkom i modernom dizajnu namještaja, kakvog mi vidimo i razrađujemo, oblik namještaja je jednostavan i čist te stvara dojam elegancije i funkcionalnosti, pritom se ne odričući osjećaja ugode i udobnosti”, ističu.

Marko Miščević
Marko Miščević

Sve je ovo vidljivo kroz njihovu prvu kolekciju pod nazivom Qubiq, namijenjenu za otvorene prostore. Inspiraciju su pronašle u mediteranskom ambijentu u koji se zbog smirujućih tonova besprijekorno uklapa. “Qubiq kreira prostor u kojem čovjek spontano gradi svoj odnos s prirodom. Dimenzije su kod ove kolekcije zanimljive jer su veće od uobičajenih i korisniku stvarno pruža onaj lounge osjećaj. Fotelje, sofe, ležaljke i otomani iz linije su modularni i s lakoćom se prilagođavaju svakoj potrebi”, objašnjavaju.

S obzirom na to da je namijenjena za vanjske prostore, cijela je Qubiq kolekcija proizvedena od aluminija i vodonepropusnih tkanina otpornih na djelovanje sunca, vjetra i mora. Dizajnirana je prema načelu dizajna usmjerenog na čovjeka s ciljem poboljšanja upotrebljivosti i korisničkog iskustva proizvoda te je zapravo riječ o modernoj kolekciji koja svojim jednostavnim linijama – otvara domove.

Nešto malo drugačije

Kao kontrast prvoj Qubiq kolekciji nastao je Chillero, ležaljka koja nam izgleda kao ultimativni hedonistički komad. Sugovornice su nam otkrile više filozofiji iza stvaranje ovog proizvoda koji je predstavio svojevrstan zaokret u dizajnu.

“Qubiq kolekciju odlikuju stroge, ravne konture, dok je Chillero potpuna suprotnost. Svojim amorfnim dizajnom i ergonomskom udobnošću pruža savršeno mjesto za opuštanje na otvorenom. Naš pristup prema dizajnu namještaja daje kupcu mogućnost da personalizira svoj prostor te podigne standard i stvori atraktivnu lokaciju za svoju osobnu potrebu ili za one poslovne, s obzirom na bujajući ugled Hrvatske kao svjetske meke turizma”.

Kao što je već spomenuto, ovaj komad može se personalizirati, što svakako utječe na jedinstvenost svakog primjerka. Od dinamičnih uzoraka linija do suptilne jednobojne elegancije, ova ležaljka bez previše truda spaja stil i udobnost. Tako će odabirom hrabrijih i intenzivnijih boja i uzoraka ovaj komad postati upečatljiva točka u prostoru, dok će se u suptilnijim izvedbama idealno i nenametljivo uklopiti u okoliš.

S obzirom na vrlo uspješan početni period djelovanja brenda Conture, zanimalo nas je stiže li još novosti iz njihovih redova. Dobili smo dobre vijesti i još jednom zaključili da hrvatski dizajn ne prestaje biti aktualan, relevantan i – zanimljiv. “Nove ideje su već u skicama, slijede prototipovi, a zatim sve ostalo. Vizije su velike i mi ih ostvarujemo. Pratimo svjetske trendove i uživamo stvarajući nove vrijednosti koje općenito doprinose razvoju naše zemlje”, poručuju za kraj.