Nekad je nužno odabrati stranu
ISPOVIJEST

Bio sam žestoki navijač, tukao se za 'bijele', a onda mi se život okrenuo naglavačke i odlučio sam ga posvetiti putovanjima

FOTO: Jurica Galić Juka

Nekad žestoki navijač Hajduka danas strastveni putopisac. Jurica Galić Juka ispričao nam je svoj put

Mnogi će reći da su putovanja sve na svijetu i da bi i zadnji novčić uložili u avionsku kartu. Putovanja donose iskustvo, stvaraju uspomene i na njima učiš puno o sebi i o ljudima s kojima putuješ. Za neke oni znače i novi put u životu. Jurica Galić Juka iz Splita nekad je bio žestoki navijač Hajduka, pripadnik Torcide s kojom je obišao čitav svijet prateći klub. Juka se za ‘bijele’ tukao i prema vlastitim riječima bio vandal i huligan, a danas je daleko od tog života. I dalje putuje svijetom, ali ne više zbog Hajduka, već zbog kulture te je svoju ljubav prema putovanjima i fotografiji usmjerio u putopise i fotografiju.

Gledajte, ništa u životu nije loše ako se iz toga izvuče najbolje. Istina je da sam na utakmice potrošio puno vremena i svoje najbolje godine koje sam mogao iskoristiti za školovanje ili druge bitne stvari u životu, ali sam baš zahvaljujući njima i zavolio putovanja, pisanje i fotografiju. Kako je to moguće? Jednostavno, bio sam administrator sam na jednom navijačkom forumu i shvatio da volim pisanje, navijačkim gostovanjima sam zavolio putovanja, a budući da sam sa sobom uvijek nosio ‘idiot’ fotoaparat, skužio sam da volim i fotografiju. Sjećam se tog trenutka, bilo je to kada sam okrenuo objektiv prema jednoj katedrali u Budimpešti, a ne samo prema svojim kompanjonima. Danas nadoknađujem izgubljeno, čitam, usavršavam se, ulažem u učenje jezika i doškolovanje. Zadnje što polažem je majstorski za zvanje fotografa petog stupnja. Nikad nije kasno za rad na sebi.

SRČANA ARITMIJA BILA JE POSLJEDNJI POZIV ZA NOVI ŽIVOT

Jurica Galić Juka

Naravno da je takav način života uzimao i svoj danak, izlasci, rad po noćnim klubovima i slično i da je tijelo reklo – dosta! Jednog dana sam se samo našao u bolničkom krevetu s teškom fibrilacijom atrija i odlučio život okrenuti naglavačke i krenuti iz početka. Ne, nisam doživio nikakvu katarzu ni božje obraćanje. Samo sam shvatio da život može biti puno ljepši.

I tog dana sam se vratio u djetinjstvo. Postao sam onaj mali dječak koji je sanjao da će tražiti izgubljene civilizacije po džunglama svijeta i koji je znao latinske nazive većine važnijih životinjskih vrsta. I eto me danas, s kamerom i ruksakom od Uskršnjeg otoka do špilje Hang En u Vijetnamu. Živim svoj san.

INDOKINA JE BILA PRVA DESTINACIJA

Jurica Galić Juka

Bio sam dijete radničke klase, svojom krivicom bez fakultetske naobrazbe, a samim tim i bez novca za svjetske ekspedicije. Prvi put sam jednostavno morao napraviti neku kampanju za prikupljanje novca, onako nepoznat i bez uspjeha do tada. I skupio sam nešto, posjetio Indokinu i otišao na ekspediciju u treću najveću špilju svijeta – Hang En. Na putu sam shvatio da je to moj životni poziv, a u narednim godinama je sve krenulo.

Izložbe, predavanja, suradnja s brojnim časopisima, prodaja knjiga i prihod od YouTubea. Putem sam spoznao da vrijednosti ne leže u materijalnom, nego u duhovnom i da je sve u životu balans. Dakle, nastoji raditi ono što voliš i nemoj živjeti da bi radio. Radi da bi živio. I ono što je najvažnije – ostavi trag iza sebe. Budi pozitivan primjer nekome.

11 SAMOSTALNIH IZLOŽBI I FOTOMONOGRAFIJA

Jurica Galić Juka

Danas sam, kao četrdesetogodišnjak, profesionalni fotograf s čak 11 samostalnih foto izložbi iza sebe, od Hrvatske do Njemačke. Član sam Fotokluba Split i u ljeto 2019. sam izdao svoju prvu fotomonografiju. Što se fotografije tiče, ne bi bilo zgoreg spomenuti da sam dobitnik dvadesetak nacionalnih i svjetskih fotografskih nagrada.

Omiljene fotografske teme su mi ulična i portretna fotografija, nepristupačni dijelovi planete i ostatci misterioznih naroda i civilizacija. O mome fotografskom radu su izvještavali najutjecajniji hrvatski mediji. Do 2020. godine sam obišao je preko 70 država na pet kontinenata, nakon kojih sam održao bezbroj putopisnih tribina diljem Hrvatske.

USKRŠNJI OTOK JEDNA OD OMILJENIH DESTINACIJA

Jurica Galić Juka

Omiljene destinacije koje sam do sada posjetio su Uskršnji otok (Čile), špilja Hang En (Vijetnam) i mjesto nuklearne katastrofe Pripjat (Ukrajina). Također pišem putopise i izrađujem video dokumentarce koje objavljujem na svom popularnom YouTube kanalu.

Pišem aktivno putopise i stalni sam suradnik Meridijana, časopisa za povijest, zemljopis, ekologiju i putovanja, te povremeni za Place2Go, National Geographic Hrvatska, Travel Magazine Srbija i portal Dalmacija Danas. Dosta? Nije. Tek smo počeli.

Jurica Galič Juka

Osim što sam putopisac, fotograf, putnik, avanturist, scenarist i voditelj YouTube dokumentaraca, ljubitelj prirode i bloger, osnovao sam udrugu TheMladichi koja se bavi promoviranjem avanturizma, putovanja, ekologije i fotografske umjetnosti, te pišem na istoimenom alternativnom portalu. Rado sam viđen gost u najpopularnijim podcastima na ovim prostorima, Inkubator i Balkan Info. I da, što je najbitnije, otac sam dvoje zdrave i vesele djece, sina Dina i kćerke Petre.

Jurica Galić Juka

Ovogodišnje izdanje PLACE2GO međunarodnog sajma turizma održat će se od 13. do 15. ožujka 2020. godine u Areni Zagreb. Međunarodni sajam turizma PLACE2GO će deveti put ugostiti turističke djelatnike iz cijeloga svijeta, putnike početnike koji tek planiraju prvo putovanje i prekaljene putnike s putovnicama punim žigova i srcima punih uspomena, ukratko sve ljude koje povezuje ljubav prema upoznavanju s novim ljudima, kulturama i krajolicima.

PLACE2GO će, između ostalih zemalja, prvi puta ugostiti izlagače iz Argentine i Kube, od bližih destinacija predstavit će se Albanija i Crne Gora, a posjetitelji će uz popuste na putovanja i sudjelovanje u nagradnim igrama po prvi puta interaktivno sudjelovati u predavanjima putem mobilne aplikacije. Prekaljeni putnici željni novih destinacija moći će međusobno razmijeniti turističke vodiče, ali i okrijepiti se u posebno uređenom Vinskom trgu posvećenom autohtonim domaćim vinima.

Nedjelja 15.3. u 15:00 Jurica Galić Juka ima predavanje: Černobil – turistička destinacija ili ne?