Emocije

Chrissy Teigen prozvana je zbog izdajanja u javnosti, zamolile smo dvadesetak dojilja da nam to prokomentiraju

Manekenka Chrissy Teigen je prije mjesec dana rodila drugo dijete, a njezin suprug John Legend na Instagramu je objavio fotku kako Chrissy izdaja mlijeko za bebu u autu. Nažalost, neki su komentirali kako takve fotke nisu za javnost

Kad sam rodila svoju kćer, iako sam se pripremala, istraživala i pratila Rodinu S.O.S. grupu za dojenje nisam mogla pojmiti koliko bebe vremena provedu na dojci. Prvih mjeseci sigurno ne bih izašla iz stana da sam čekala da se ona najede i otkvači s mene jer je jela i u snu. Dojim je još uvijek, a sad ima 16 mjeseci.

Dojenje je zakon u Zagrebu, a super vijest je da su postavljene još tri klupe za dojenje i prematanje

I to su mi najljepši trenuci u radnom danu, kad je ona samo moja i kad sam ja samo njezina. Nekad kad je pokupim iz vrtića ne stignemo doći ni do tramvajske stanice pa sjednemo na prvu klupu da se pomazimo. I to mi je totalni zen.

Važnost majčinog mlijeka

Vjerojatno me zato i izbezumilo kad sam vidjela da je vijest kako trolovi napadaju Chrissy Teigen jer pokazuje dojke u javnosti. Dojke na kojima je pumpa za izdajanje bebine hrane. Pa majčino mlijeko je nezamjenjivo i najbolje što možemo dati svojoj djeci. Osim toga, to im je ljubav, utjeha, sigurnost i maženje.

Zamolila sam nekoliko mama da ispričaju gdje one sve doje i/ili izdajaju mlijeko za svoje male ljubavi i podijele svoje fotke s nama. Naša iskustva su različita – dojimo u parku, na plaži, na bazenima, u restoranima, avionima…

Tamara, Zagreb, 16-mjesečna beba

Ova mala gospođa jela je valjda na svakoj lokaciji koju smo posjetili do svog prvog rođendana. Sad najviše voli za dobro jutro, poslije vrtića i za laku noć. Naša iskustva s dojenjem su bila na svadbama, proslavama, posjetima prijateljima i obitelji, na plaži, ma baš svugdje.

Helena, Zagreb, jednogodišnji blizanci

Izdajam kad god i gdje god treba. Blizanci su rođeni nešto ranije pa su bili na neonatologiji, a ja sam im nosila svoje izdojeno mlijeko. Kad smo znali da bebe idu sutra doma, nakon njihova 23 dana i moja još dodatna dva tjedna bolnice, taj dan sam otišla kući i odlučili smo navečer otići u kino, pogledati Spidermana. Film sam prespavala, a kako sam bebama morala odnijeti obrok u bolnicu, pumpala sam u autu na putu od Avenue malla do Vinogradske i na kraju na parkingu od bolnice. Nije mi bilo bitno gdje sam.

Tamara, Zagreb, 4-mjesečna beba

Prvi put smo papali na klupi u parku s nepunih mesec dana i bilo me strah, ali je jako dobro prošlo i ohrabrilo me za dalje. U početku, dok nije postalo rutina, bilo bi mi neugodno, imala sam osjećaj da svi gledaju u nas, ali sam vrlo brzo shvatila da to i nije tako. Kako je bebač rastao, sve smo dulje ostajali izvan kuće i dojenje u javnosti nam je postala rutina. Opustila sam se, nabavila maramu za dojenje da sačuvam privatnost i jedino nam je postalo važno da imamo gdje sjesti kad mališa ogladni. Ova fotka je snimljena taman nakon papanja u parku.

Aneta, Zagreb, 6-mjesečna beba

Dojim gdje god sam s bebom, ne želim ograničavati naše kretanje jer postoje ljudi s predrasudama. Moje dijete mi je bitnije od njih.

Jasna, Selce, 9-mjesečna beba

Inače dojimo svuda: plaža, klupice, kafići, restorani, na putovanju i doma. Nikad nisam imala neugodnih iskustava, ljudi ili okrenu glavu ili šalju osmjehe i poruke ohrabrenja. Beba je tu skoro 9 mjeseci. I na putovanju nam je sisa bila skoro jedina hrana, zbog problema s pripremama hrane po putu i na izletima, iako već jede i krutu hranu.

Kristina, Zagreb, 17-mjesečna beba

Zagreb, fotka s Trga bana Jelačića. Tu je imao nekih 16-17 mjeseci, u srpnju će mu biti 18 mjeseci. Dojim gdje god zatreba. Neka od mjesta gdje sam dojila: Trg, tramvajska stanica, putnički autobus, plićak na moru, kafić, park, pizzeria, bolnica (čekaonica, odjel), Dom zdravlja…

Ines, Zagreb, djevojčica od dvije godine i osam mjeseci

Dijete je isključivo dojeno do šestog mjeseca starosti. Volim se našaliti da je isključivo dojena godinu i pol jer je ionako samo brljavila. Dojena je na zahtjev, što znači da sam je dojila obavljajući kupnju, u prostorijama faksa, u parku, na cesti, u čekaonici, u banci, na svadbama i obiteljskim okupljanjima, kafićima i na kavama kod prijateljica. Bilo kuda, sisa svuda!

Antonia, Zagreb, 18-mjesečna beba

Naravno da bih podijelila sliku dojenja! Ne kužim zašto netko ima nešto protiv toga, ovo je moj bebač od 18 mjeseci.

Nevena, Smederevo, beba od godinu dana

Ovo je moj Andrija, 12. godinicu napunio, na ovoj fotki cikimo u autobusu za Beograd.

Martina, Rijeka, 5-mjesečna beba

Rijeka, centar grada pored hotela Bonavia, usred vjenčanja drage prijateljice. Tu je malac imao pet mjeseci. Dojile smo svugdje, nikad nismo dobile nijedan neobičan pogled, kamoli ružan komentar. Da se nađe neki pametnjaković prigovarati djetetu koje jede, doletilo bi mu malo mlijeka u oko pa bi onda valjda skrenuo pogled.

Nataša i Nikolina, Zagreb, 10-mjesečna i 8-mjesečna beba

Dobra stara vremena s prijateljicom Nikolinom dok smo bile u šetnji Bundekom.

Mihaela, Popovača (trenutačno u Kircheimu), 4-mjesečna beba

Ovo smo mi u avionu, beba je tada bila stara četiri mjeseca.

Nina, Ogulin, 17-mjesečna beba

Mi smo iz Ogulina, slika je snimljena na plaži u Crkivenici. Mlada dama ima 17 mjeseci.

Dora, Koprivnica, 2-godišnja djevojčica

Evo upravo slikano u pivnici, hahahaha! Mama pije kavu, cure su pojele kruške i borovnice pa je cica za desert. Curka ima dvije godine. Bilo kuda, sisa svuda!

Martina, Zürich, 10-mjesečna beba

Dolazimo iz Züricha, a beba ima već 10 mjeseci. Dojim na zahtjev, tako da vrijeme i mjesto nisu bitni. Osjećam se potpuno sigurno kada dojim bilo vani, bilo unutra. Zoološki vrtovi, kupališta, centri, prekrasni parkovi, igraonice … Sve su to naša mjestašca. S obzirom na to da radim svakodnevno po tri i pol sata, na poslu još ispumpavam mlijeko. Tu nailazim na potpunu moralnu i zakonsku podršku.

Marta, Zagreb, 11-mjesečna beba

Mi dojimo gdje god stignemo, ova fotka je snimljena na bazenima na Šalati.

Ana, Košutarica (kod Jasenovca), 8-mjesečna beba

Ako mogu mačke, možemo i mi!

Emily, Pula, 7-mjesečna beba

Čula sam da u Puli dojenje nije IN. Nas je briga, jer je nama dojenje vrh! Bilo kuda, cika svuda.

Mateja, Kutina, 9-mjesečna beba

Dojimo uvijek i svuda. Najgore mi je kada usred trgovine traži sisu pa onda pola polica pošpricamo s mlijekom, ahaha! Ovo je slika iz svatova, imao je osam mjeseci. Sada ima devet i pol i dojit ću ga do daljnjega.

Nikolina, Zagreb, 13-mjesečna beba

Nika ima godinu i mjesec dana. Ovo cica doma, a vani ni ne traži cicu, ali evo ova slikica svejedno. A i kad sam je kao bebu dojila, dojila sam svuda bez srama!

Jelena, Pula, 4-mjesečna beba

Ja se izdajam na punoj plaži, parku… I nikada mi nitko nije ništa rekao – a i da je, briga me. Beba, nažalost, ne cica pa se non-stop izdajam.

Sandra, Zagreb, 1-mjesečna beba

Ovo je moja arhivska fotka kad je malena imala samo mjesec dana, dojila sam je do treće godine gdje god je trebalo.

Maja, Zagreb, 13-mjesečna beba i 2-godišnjakinja

Oboje moje djece dojeno je apsolutno svugdje i nikad me nitko nije ružno pogledao niti nešto negativno komentirao. Malena ovdje ima gotovo dvije godine.

Na ovoj drugoj fotki je sin kojeg još dojim – ima 13 mjeseci.

Milica, Dalj, 2-mjesečna beba

Obožavam ovu fotografiju dojenja, snimljena je negdje vani kad je malena imala dva mjeseca.