DOGAĐAJ

Konferencija DIABLOG pokazala je porast udjela blogera i influencera u društvu. Bile smo tamo

FOTO: DIABLOG

Influenceri su svoj utjecaj počeli koristiti za razvijanje vlastitih biznisa i brendova

Na konferenciji DIABLOG koja se bavi blogerima, influencerima i kreatorima sadržaja, predstavljeni su rezultati najnovijeg istraživanja kojeg je provela agencija Dialog komunikacije krajem listopada i početkom studenog ove godine.

Blogeri i influenceri i dalje su većinom žene, iako je postotak muškaraca u odnosu na prošlu godinu narastao za čak 10 posto. Značajni rast bilježi i udio blogera i influencera mlađih od 25 godina, što znači da u industriju ulazi sve veći broj mladih snaga. Slično kao i u drugim apektima poslovanja, i ovdje je prisutan trend centralizacije – čak 67.4 posto blogera i influencera dolazi iz Središnje Hrvatske.

Iako sve više surađuju s brendovima (čak 84 posto ispitanika), većina blogera i kreatora sadržaja obuhvaćenih istraživanjem komercijalnim suradnjama bavi se honorarno, odnosno samo 5.8 posto njih živi isključivo od svoje prisutnosti na društvenim mrežama. Više od polovice ispitanika (55.8 posto) ima stalne poslove, a 51.2 posto svoj online kanal smatra poslom i hobijem istovremeno.

Ipak, o društvenim mrežama sve više razmišljaju kao o poslu kojim će se baviti u budućnosti – njih gotovo 80 posto planira pokrenuti vlastiti biznis koji bi na neki način imao veze s njihovim online kanalom. Od tih 80 posto, čak 69 posto razmišlja o pokretanju novih usluga, dok ih 25.4 posto razmišlja o vlastitoj liniji proizvoda.

Iako se video sadržaj ove godine ponovno nametnuo kao top trend među ispitanicima, zanimljivo je primijetiti da velika većina hrvatskih blogera i influencera (60.5 posto) još uvijek ne objavljuje video sadržaj na svojim kanalima. Od društvenih mreža, najpopularniji je Instagram, na kojem se nalaze svi ispitanici (100 posto), a ove godine prvi put se u istraživanju pojavio i TikTok, na kojem je trenutno prisutno 12.8 posto ispitanika.

Od najistaknutijih kategorija o kojima blogeri pišu, ove godine na prvo mjesto su se probila putovanja, kojima se bavi 45.3 posto ispitanika, kategorija gastro je porasla za čak 17 posto, a po prvi put značajnu zastupljenost kod ispitanika ostvarila je i kategorija fitness, zbog čega je na jučer održanoj konferenciji prvi put proglašen i najbolji fitness bloger.

Dobitnici nagrada DIABLOG04 su:

Najbloger

Putovanja: Kristijan Iličić
Gastro: Mile Butorac
Ljepota: Ivana Blažoti Mijoč
Moda: Dora Predojević
Fitness: Martina Boss

Najinfluencerice: Ella Dvornik

Najbrendovi: NIVEA, Dukat, Optika Anda