Modna drama

Netko iz Voguea slučajno je cijelom svijetu otkrio koliko zarađuju na YouTubeu. Analiziramo cijeli kaos

Tablicu s evidencijom zarade otkrila je TikTokerica Maya Basra

FOTO: Laura Chouette on Unsplash

TikTokerica Maya Basra koja stoji iza profila And What About It, na toj je društvenoj mreži u subotu objavila video koji je u narednim danima postao viralan i to s dobrim razlogom. Basra je u videu opisala kako je gledajući jednu Vogueovu YouTube emisiju nabasala na link u opisu ispod videa na kojem je otkrila tablicu s ciframa koje magazin zarađuje putem te emisije. Radi se o YouTube serijalu Vogue Beauty Secrets u kojem magazin ugošćuje neku slavnu osobu koja potom pokazuje svoju beauty rutinu i proizvode koje koristi.

Ispod svakog videa Vogue objavljuje listu proizvoda s linkovima na kojima se isti mogu kupiti. Radi se o tzv. affiliate linkovima koji omogućuju to da Vogue zaradi određen postotak ako netko od korisnika slijedeći taj link kupi neki proizvod. To je jedan od uobičajenih načina zarade koji se prakticira u stranim medijima, dok u Hrvatskoj iz nepoznatog razloga nije zastupljen. Super1 ne zarađuje od linkova na koje možete kliknuti u shopping vodičima za razliku od Voguea za koji sada, eto, znamo i točno koliko zarađuje od spomenutih linkova.

@andwhataboutitblog

I think i just accessed vogue’s youtube link spreadsheet pls help #vogue #voguebeautysecrets #vogueyoutube #beautysecrets #fyp #foryoupage

♬ original sound – andwhataboutit

Nekome se omaknula greška

Kako je došlo do toga da se link na internu tablicu sa zaradom nađe tako javno dostupan ispod YouTube videa nije poznato. Vrlo je vjerojatno da se nekome jednostavno dogodila greška, a isto tako je izgledno da ta osoba nakon viralnog videa koji je objavila Basra, više ne radi u Vogueu. Basra nije detaljno analizirala zaradu u svom TikTok videu, ali screenshot tablice vrlo se brzo pojavio na Redditu.

On je otkrio da je američki Vogue kroz linkove ispod 19 videa koje su objavili u sklopu serijala ove godine, zaradio nešto više od 12 tisuća dolara. A to i nije tako velika cifra s obzirom na to da su, ovisno o izdanju, svojedobno naplaćivali jednu jedinu stranicu oglasa u printu i po nekoliko stotina tisuća dolara. Najviše su zaradili na videu glumice Lauren London koji je pogledalo 1,2 milijuna ljudi, a čiji su im linkovi donijeli nešto iznad 3 tisuće dolara. Najmanje im je donijela Lexi Underwood čiji je video s nešto više od 87 tisuća pregleda, zaradio svega 12,64 dolara. Iz Voguea nisu reagirali na ovu omašku, a za očekivati je da je ni neće adresirati osim što bi im relativno nizak iznos zarade mogao utjecati na već ionako poljuljan ugled.