DIZAJN INTERIJERA

Novi ured jedne zagrebačke tech kompanije zbilja izgleda svjetski. Imaju čak i knjižnicu, ali i bar

Koncept i dizajn ureda potpisuje Brigada, a više o svemu otkrio nam je kreativni direktor Damjan Geber

FOTO: Bojan-Haron Markičević

Koncept i dizajn ureda potpisuje Brigada, a više o svemu otkrio nam je kreativni direktor Damjan Geber, kao i sam investitor

U zagrebačkom kvartu Vrbani uređen je jedan zbilja poseban uredski prostor Superologyja, inovativne hrvatske tech kompanije. Jedan od ključnih zahtjeva novog ureda bio je ispreplesti prostor i kulturu koja propagira otvorenost, transparentnost i izravnost, ali i omogućuje mjesto za privatnost i fokusirani rad. Sve to skupa dovelo je i do kreativne sinergije s agencijom Brigada koja potpisuje koncept i dizajn ureda. Iako su pandemija, rad na daljinu i hibridni rad djelovali kao katalizator globalnih promjena u radnim navikama i organizaciji uredskih prostora, IT industrija takve načine rada poznaje, promiče i živi već više od desetljeća, pa taj koncept nije bilo nimalo izazovno uvažiti.

Dvije kompanije istog osnivača konačno pod istim krovom

Bojan-Haron Markičević

Unutar spomenutog Superologyja, ondje je svoje mjesto pronašao i Sportening. Riječ je, kako doznajemo, o zapravo dvije zagrebačke tech kompanije istog osnivača, Ivana Klarića. Iako je Superology, nekadašnji Score Alarm, na IT sceni prisutan skoro desetljeće, dok je Sportening mlad i perspektivan startup, obje dijele temeljne vrijednosti i metodologije rada. U okruženju koje na svim razinama potiče inovaciju, bez tipičnih korporativnih ograničenja, ovi mladi ljudi s velikim entuzijazmom razvijaju mobilne aplikacije u industriji sportske zabave. Nakon godina pod raznim krovovima, princip rada i rast obiju kompanija odredili su smjer uređenja njihovog zajedničkog, tailor-made ureda na Vrbanima koji vam upravo i ekskluzivno predstavljamo.

Srce modernog ureda je glavni trg

Bojan-Haron Markičević

“Odluka da izgradimo ‘kvart unutar kvarta’ nametnula se sasvim logično”, ističe Damjan Geber, kreativni direktor Brigade, i dodaje: “Uredski prostor sastoji se od glavnih avenija, ulica, trgova, kombinacije privatnih i javnih prostora, slijedeći principe urbanističkog projektiranja. Tako smo realizirali prostor koji teži demokratičnosti i inkluzivnosti bez dijeljenja na više etaža koje razdvajaju timove u zasebne grupe, često bez međusobne komunikacije i interakcije”. Srce ureda je, nastavlja Geber, glavni trg, centralno mjesto društvenih susreta za sve u Superologyju i Sporteningu. Zajedno s velikom predavaonicom cijelom je svojom dužinom otvoren prema atriju i redovito se pretvara u prostor za interakciju.

Open space kao format nije bio opcija za njih

Bojan-Haron Markičević

“Kako u razvoju svog proizvoda, tako i u osmišljavanju radnog prostora, ništa ne radimo reda radi. Od prvog dana znamo da open space nije za nas jer nam je važna ravnoteža između timskog i individualnog rada. Rezultat zajedničkih promišljanja je ured koji reflektira naše svakodnevne potrebe, ali i našu kulturu. Ona se temelji na fleksibilnosti, autonomiji i osnaživanju ljudi kroz tzv. cross-functional timove sastavljene od raznih profila stručnjaka, koncipirani kao firma u malom, tako da omogućavaju potpunu autonomiju u razvoju određenog dijela proizvoda. Stoga nam je bio potreban i uredski prostor koji ni na koji način neće ograničiti njihov potencijal”, poručuju Ivan Lulić, managing director Superologyja.

Imaju čak i uredsku knjižnicu

Bojan-Haron Markičević

Niz uredskih prostorija prekinut je sobama za sastanke i video pozive, dok je središnji prostor koji sve povezuje reprezentativna zona velikih konferencijskih dvorana i think tanka, prostora s uredskom knjižnicom koji služi kao svojevrsni idejni laboratorij. “U cijelom prostoru primijenjeni su principi biofilnog dizajna raspoređivanjem zelenih oaza s biljkama posebno biranim za kvalitetu mikroklime i kao odmor za oči nakon dugotrajnog gledanja u ekran. Posebnu pozornost pridali smo rasvjeti koju je projektirao Zumtobel i koja se pomoću smart sustava prilagođava specifičnim potrebama pojedine zone, dobu dana ili trenutnoj aktivnosti. Kroz sve zajedničke prostorije proteže se sustav ozvučenja i nenametljivo stvara ambijentalni soundtrack, što čini prostor još ugodnijim za boravak”, objašnjava Geber.

Ured inspiriran ljudima, njihovim susretima i idejama

Bojan-Haron Markičević

Kako se Superology i Sportening bave razvojem tehnologija vezanih za sport i razvoj zajednice sportskih fanova, cijeli prostor prožet je sportskim motivima, a na ekranima u zajedničkim prostorijama vrte se prijenosi sportskih događanja. Budući da su kompanije izuzetno data-driven, vidljivi su i podaci o tome kako njihovi proizvodi funkcioniraju na terenu, u stvarnom svijetu. “Ljudi su ti koji ispunjavaju urede životom, određuju njihovu dinamiku i atmosferu, ali i razvijaju inventivne proizvode. Važno je i da su sve njihove potrebe na radnom mjestu zadovoljene, od neograničenog godišnjeg odmora i budžeta za edukacije i opremu do state-of-the-art ureda, radnog vremena prilagođenog njihovim životnim rasporedima i, naravno, financijske kompenzacije iznad prosjeka industrije. Uz, dakako, odgovornost prvenstveno prema sebi i proizvodu koji razvijaju. U tom smislu, stvarno možemo reći da je naš ured inspiriran našim ljudima, našim susretima i našim idejama”, zaključuje Dina Rukavina, People & Culture lead u Superologyju. A kako sve skupa izgleda donosimo vam u sklopu članka.

Bojan-Haron Markičević
Bojan-Haron Markičević
Bojan-Haron Markičević
Bojan-Haron Markičević
Bojan-Haron Markičević