ODGOJ

Ovaj zagrebački vrtić ima sportski i dramski program. I ono najvažnije, produljeni boravak

U produljenom radu djeca mogu uživati u sportskim, dramskim i senzornim aktivnostima

FOTO: TMG CREATIVE

U produljenom radu djeca mogu uživati u sportskim, dramskim i senzornim aktivnostima

Da je današnjim roditeljima sve teže uskladiti privatni i poslovni život, ponajviše zbog modernog radnog vremena koje više nije fiksno, a često ga je i sve teže predvidjeti, prepoznale su magistre ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, Ana Štefanec i Snježana Punčikar. One su 2014. godine osnovale Dječji vrtić Dobro Drvo koji danas, ponudom produljenog boravka, roditeljima pruža sustavnu podršku i pomoć u odgoju djece.

“Želimo uskladiti radno vrijeme vrtića sa zaposlenim roditeljima, biti pomoć i produljena ruka u brizi za sigurnost i odgoj djeteta kao i biti potpora obiteljskom odgoju”, govori suosnivačica i vlasnica vrtića Ana Štefanec. Provedbom kraćih programa cilj je osigurati uvjete za optimalan razvoj djeteta, a u produljenom radu vrtić svakodnevno nudi sportski i dramski program, program terapeutske igre u vrtićkom okruženju i senzorne aktivnosti.

Razni inovativni programi

PROMO

Dodatni kraći programi koji su svakodnevno dostupni djeci i njihovim roditeljima, sufinancirani su iz sredstava Europskog socijalnog fonda (ESF). Tako je primjerice sportski program usmjeren na integraciju motoričkih znanja i sposobnosti djeteta s ostalim aspektima cjelokupnog razvoja, dok dramsko-lutkarsko-scenski program omogućuje razvoj socio-emocionalnih vještina.

“Kroz dramske i scenske aktivnosti djeca grade samopouzdanje, vježbaju metode uživljavanja u različite uloge i usvajaju vještine potrebne za kreativno izražavanje, a u sklopu programa omogućeno im je samostalno scensko izražavanje i osmišljavanje dramskih predstava”, ističe osnivačica vrtića.

Također, posebni, kraći, preventivni program primjene terapeutske igre u vrtićkom okruženju usmjeren je na osiguravanje kontinuirane stručne podrške djeci u kontekstu osnaživanja socio-emocionalnog razvoja, a program poticanja senzomotoričkog razvoja ima za cilj razvoj viših kognitivnih funkcija. Time se kod djece potiču bolja samokontrola i stabilnost emocionalnih stanja te se povećava prag tolerancije na frustracije i jača senzomotorička inteligencija.

Usluga logopeda i psihologa

Nadalje, zahvaljujući projektu Europske Unije naziva ‘Nastavak unaprjeđenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja’, osigurana je i usluga stručnjaka koji brinu o svim aspektima zdravog razvoja djeteta – logopeda, psihologa i pedagoga. Oni koji kroz svoj rad na individualnoj razini prate svako dijete, a vrtić kroz projekt zapošljava i kineziologa kako bi se dodatno doprinijelo kvaliteti sportskih sadržaja.

“Usluge navedenih stručnih suradnika su besplatne za vrijeme trajanja projekta, a roditelji svakako prepoznaju rad stručnih suradnika kao dodanu vrijednost u našem vrtiću te koriste dostupne usluge prema djetetovim potrebama”, pojašnjava naša sugovornica te dodaje da se takvim interdisciplinarnim pristupom pridonosi cjelovitom razvoju djetetove osobnosti, a potiču se i njegove sposobnosti i stvaralaštvo.

Holistički pristup djeci

PROMO

“Programi i dodatne usluge u produljenom radu nadopuna su redovitom desetosatnom programu te podrazumijevaju usmjerenost na odgoj slobodnog djeteta koje istražuje svoje okruženje i kritički o njemu promišlja, kreativnog djeteta koje izražava svoja promišljanja i ideje te razvoj savjesne, tolerantne i odgovorne osobe osjetljive za svoje i tuđe potrebe”, pojašnjava naša sugovornica.

Upravo takvim holističkim pristupom na dijete se gleda kao na snažno i kompetentno biće punog potencijala od dana svog rođenja, a kako tvrde iz vrtića, njihova uloga u razvoju djece jest stvoriti sve potrebne preduvjete za njihov potpuni psihofizički razvoj.

Vrtić i obitelj nisu dva odvojena svijeta

Uvažavajući tako različite strukture, podrijetlo, karakteristike i životni stil svake obitelji kroz rad vrtića Dobro Drvo želi se naglasiti da odgojne ustanove i obitelji nisu dva odvojena svijeta. Prelaskom djeteta iz obitelji u dječji vrtić, kako kaže naša sugovornica, odgojitelji i zaposlenici dječjeg vrtića povezuju obitelj i zajednicu te potiču i unapređuju kontinuiranu dvosmjernu komunikaciju.

“Promicanjem dvosmjerne komunikacije, uključivanjem obitelji u proces učenja i razvoja njihove djece i interakcijama na relaciji dječji vrtić-obitelji potičemo razumijevanje zajedničke odgovornosti za odgoj, obrazovanje i budućnost djece”, kaže Ana. Tako nastoje pratiti interes i potrebe djece, roditelja i društva te u skladu s time kontinuirano unaprjeđivati rad vrtića.

Upisi traju tijekom cijele pedagoške godine

Osnivačice vrtića Dobro Drvo Snježana Punčikar i Ana Štefanec

Vrtić ima kapacitet za četiri odgojne skupine, dvije jasličke i dvije vrtićke, a trenutno ga pohađa oko 80-ero djece. Mališani su podijeljeni prema dobi, ali koncept vrtića njeguje i podržava pristup otvorenih vrata što u prevedenom znači da je prostor osmišljen tako da podržavaju interakciju djece iz različitih skupina, koja se često grupiraju prema specifičnim interesima.

“Tako djeca razvijaju kreativnost i kritičko promišljanje stvarnosti, ali se uče i odnositi jedni prema drugima bez obzira na razlike u dobi i načinima gledanja na svijet oko sebe”, ističe Štefanec. Djeca se u Dječji vrtić Dobro Drvo mogu upisati tijekom cijele pedagoške godine, ovisno o slobodnim mjestima, a više informacija svi zainteresirani mogu pronaći na mrežnoj stranici vrtića.

„Sadržaj je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je financiran u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. Ukupna vrijednost projekta UP.02.2.2.16.0028 iznosi 4.610.177,22 kuna, od čega Europska unija iz ESF-a financira 85% sredstava. Sadržaj materijala isključiva je odgovornost dječjeg vrtića Dobro Drvo.“