Moda i film

Priscilla ovaj tjedan ima zagrebačku premijeru. Vrijedi je pogledati već i samo zbog kostima

Novi film Sofije Coppola daje nam važnu perspektivu Priscille Presley u vezi s Elvisom u koju je ušla sa svega 14 godina

Priscilla, novi film Sofije Coppola temeljen na autobiografiji Priscille Presley, ovaj će tjedan napokon biti prikazan i u Zagrebu, u sklopu Zagreb Film Festivala. Film je ove godine premijerno prikazan na filmskom festivalu u Veneciji. Cailee Spaeny koja glumi Priscillu, mladu Njujorčanku koja je 10 godina starijeg Elvisa upoznala sa svega 14 godina i upustila se u vezu koja će joj na razne načine obilježiti život, ondje je osvojila nagradu Coppa Volpi za najbolju glumicu. Osim važnosti predstavljanja njezine strane priče, kod ovog su nas filma privukli kostimi.

Na njih je usmjerena pažnja već u rujnu u Veneciji kad je kuća Chanel organizirala večeru u Harry’s Baru koja je bila posvećena samo ovom filmu. To je i bilo očekivano budući da je Coppola dugogodišnje lice Chanela te je bila jedna od velikih muza Karla Lagerfelda još otkad je u osamdesetima stažirala upravo u njegovom uredu, no kuća Chanel na ovom je filmu sudjelovala u mnogo većem dijelu od posudbe komada za Sofijine intervjue i pojavljivanja na crvenim tepisima. Kreirali ključan komad za film – Priscillinu vjenčanicu.

90 sati rada na jednoj vjenčanici

Fascinantno je da je vjenčanica koju Cailee Spaeny nosi u filmu neusporedivo ekstravagantnija od one koju je Priscilla Presley nosila u stvarnom životu. Dok je Elvis nosio odijelo po mjeri na ceremoniji održanoj 1967. u Las Vegasu, Priscilla (koja se tada prezivala Beaulieu prema drugom suprugu svoje majke Ann) je haljinu pronašla na polici u trgovini, nije u nju uložila puno novca niti ju je dala prilagoditi svom tijelu. Ona koju vidimo u filmu napravljena je prema njoj, ali u ateljeu kuće Chanel. Izrađena je od teške svile s Calais i Chantilly čipkom dok se na leđima kopča minijaturnim gumbićima presvučenima u čipku. Za izradu haljine bilo je potrebno 90 sati rada, a cijela kombinacija uključuje i veo s tijarom koja je izvezena perlama, kristalima i staklenim detaljima u ateljeu Montex, studiju za vez u visokoj modi koji pripada kući Chanel.

Suradnju je predložila kostimografkinja filma Stacey Battat, a Coppola je rado pitala svoje prijatelje u Chanelu jesu li voljni sudjelovati, otkrila je u rujnu za WWD. “U tom uzvišenom trenutku ona postaje gospođa Elvis Presley i njezina se priča mijenja, pronalazi svoj put u svijetu kao pojedinac izvan tog svijeta, trebala nam je vjenčanica koja će to reflektirati”, rekla je Coppola.

A privatnu modnu suradnju kroz rad na ovom filmu uspio je provući i Jacob Elordi. Glumac koji je u ovom filmu utjelovio Elvisa tijekom čitave promotivne turneje nosio je Valentino, a modna kuća je za njega za ovaj film ekskluzivno kreirala baš sve kostime. Sve je osmislio kreativni direktor Pierpaolo Piccioli prema fotografijama Elvisa Presleyja i u suradnji s Battat, a u svaki komad ušivena je etiketa s natpisom Valentino for Jacob Elordi što će ove komade jednog dana učiniti izuzetno vrijednima i traženima na aukcijama. I Chanel i Valentino nisu jedine kuće koje su radile na kostimima za film. Cipele je dizajnirao Fabrizio Viti, a zelenu haljinu s printom u kojoj ljutita Priscilla stiže u Los Angeles dizajnirala je Anna Sui.

Kostimi prate transformaciju Priscille iz djevojčice u ženu

Kroz film pratimo život Priscille Presley od 14 do 28 godina života, a Stacey Battat tu je transformaciju snažno podržala kostimima. Film počinje u kasnim 1950-ima dok je Priscilla još bila djevojčica i kostimi dobro reflektiraju tu nevinost. “Prvi put kad je vidimo, ona zaista izgleda kao dijete” rekla je Battat u intervjuu koji je povodom izlaska filma dala za InStyle. Nakon udaje za Elvisa, ona se počinje odijevati mnogo odraslije, odvažnije, boji kosu u crno, nosi uže suknje i bijele visoke pete. A onda, kad se brak sa slavnim pjevačem počne raspadati, stil joj postaje pun snažnih printeva (koje je Elvis mrzio), ali i laganijih tkanina i opuštenijih silueta.

Čitavo to vrijeme, Priscilla nosi ogrlicu s privjeskom u obliku srca u kojoj se nalazi slika njezinog oca koji je poginuo u padu aviona kad je imao svega 26 godina. Ona u filmu simbolizira njezin tajni unutarnji život, ali Priscilla ju je zaista nosila i u stvarnom životu, otkrila je Battat. U uvijek vizualno dojmljivim scenama Sofije Coppola, kostimi zaista dolaze do izražaja i kvalitetno upotpunjuju priču. Film možete pogledati u sklopu Zagreb Film Festivala u srijedu 8. studenog u kinu Kinoteka u 19:30 ili u nedjelju 12. studenog u kinu Cinestar Branimir u 20:30.