Tjedan mode

15 godina Josepha Altuzarre ili kako je rođeni Francuz postao najbolji američki dizajner

Njujorški dizajner Joseph Altuzarra proslavio je veliku obljetnicu svog brenda

NEW YORK, NY - SEPTEMBER 11: Designer Joseph Altuzarra walks the runway at the Kerastase Paris at Altuzarra S/S 2016 Show during New York Fashion Week at Spring Studios on September 11, 2016 in New York City.   JP Yim/Getty Images for Kerastase/AFP (Photo by JP Yim / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
FOTO: Getty Images via AFP

U New Yorku je u petak počeo Tjedan mode. Na njemu smo do sada vidjeli drugu kolekciju Petera Doa za Helmuta Langa koja je dočekana s većim oduševljenjem kritike nego njegova prva. Vidjeli smo i nove kolekcije njujorških minimalističkih miljenika među kojima su se istaknuli Proenza Schouler i Khaite, mlade nade od kojih valja izdvojiti Willyja Chavarriju i Collinu Strada, a tek nas čekaju revije veterana američke modne prijestolnice među kojima su Tory Burch, Carolina Herrera i Thom Browne.

Jedna se revija, međutim, već istaknula iznad ostalih, a to je ona slavljenička Josepha Altuzarre. Dizajner je novom kolekcijom proslavio 15 godina rada u modnoj industriji, a organizaciji revije pristupio je kao zahvali svima koji su mi na putu do uspjeha pomogli. Tako je osobno napisao i poslao preko 600 pozivnica ljudima u industriji koji su mu važni. Na kraju se u njegovom sjedištu u zgradi Woolworth na Manhattanu okupilo oko 100 uzvanika među kojima nije bilo nijedne slavne osobe koja je plaćena da bi sjedila u prvom redu.

I radu na kolekciji Altuzarra je ovaj put pristupio drugačije. Nike se toliko fokusirao na jednu priču odnosno koncept već je dopustio da ga dalje odvedu pojedini komadi koji su ga zainteresirali tijekom izrade. “Htio sam postići to da se osjećate kao da ste ušli u ormar osobe koja ove komade skuplja godinama, da se osjećate kao da oni govore nešto o njezinoj osobnosti”, rekao je Altuzarra okupljenim novinarima nakon revije.

U tome je uspio, a čini se da je to ideja koju ganja većina dizajnera ove sezone jer osobni stil se u moru kopija – bilo high street kopija dizajnerskih komada, bilo kopija čitavih stylinga s pista brendova kod osobnog odijevanja onih koji si dizajnerske komade mogu priuštiti – izgubio. Altuzarra je već 15 godina tu da bi nas podsjetio da to ne mora biti tako.

Kako je rođeni Francuz postao najbolji američki dizajner

Za razliku od većine američkih dizajnera koji žude za raskošnom europskom modnom scenom, Joseph Altuzarra odabrao je obrnut put. Rođen je u Parizu 1983. godine. Ondje je živio s ocem Francuzom i majkom Amerikanka kineskog podrijetla koji su oboje investicijski bankari. Unatoč svojim poprilično uštogljenim zanimanjima, mladog Altuzarru nisu sputavali u kreativnom izražavanju. Osam godina je kao dječak trenirao balet i težio tome da se bavi umjetnošću pa je nakon srednje škole upisao povijest umjetnosti na Swarthmore Collegeu u Philadelphiji.

Po završetku studija preselio je u New York s ciljem da se bavi modom ne razmišljajući o povratku u Pariz gdje je modna scena bila mnogo razvijenija, ali i konkurencija značajno veća. Prvi posao dobio je u studiju Marca Jacobsa 2004. godine, a već iduće godine radio je kao freelancer za Proenzu Schouler te kao assistant Nicolasu Caitu koji je prije toga vodio couture studio brenda Rochas. Tu se ideja o povratku u svjetsku modnu prijestolnicu ponovno počela buditi, a kad je dobio poziciju desne ruke Riccardu Tisciju u kući Givenchy više nije bilo dvojbe i Altuzarra se vratio u Pariz.

Ali ne zadugo. Mladi dizajner u Parizu je proveo dvije godine učeći sve o krojenju, drapiranju i modeliranju od najboljih majstora, a sve s ciljem kako bi se vratio u grad koji i danas najviše voli – New York. Coline Choay, internacionalna PR menadžerica Givenchyja, pomogla mu je postaviti vlastiti brend na noge dok mu je glavni investitor, dakako, bio otac i 2009. godine na Tjednu mode u New Yorku Joseph Altuzarra predstavio je prvu kolekciju pod vlastitim imenom.

Usponi i padovi miljenika njujorške publike

Altuzarra se brzo isprofilirao kao dizajner koji cijeni eleganciju, dobar kroj i žensko tijelo u fokusu što je nedvojbeno donio iz Pariza. Njegov talent, vještinu i rad uskoro je prepoznala i struka pa je 2010. dobio nagradu Ecco Domani, dobio je Fashion Group International nagradu za zvijezdu u usponu, zatim je osvojio International Woolmark Prize i CFDA/Vogue Fashion Fund nagradu za mlade dizajnere 2011. godine, a već iduće godine na dodjeli CFDA nagrada proglašen je najboljim američkim dizajnerom ženske odjeće.

Iste godine ga je Forbes smjestio na listu 30 najutjecajnijih ljudi mlađih od 30 godina, a za njegov rad zainteresirala se i grupacija Kering koja je 2013. kupila manjinski udio u njegovoj kući. I sve je išlo u dobrom smjeru do pandemije kad je prodaja počela padati, a kuća Kering izašla iz partnerstva i prodala svojih 40 posto natrag dizajneru koji je i danas jedini vlasnik brenda.

Altuzarra je tada zaposlio Shiru Sue Carmi koja je i danas direktorica njegovog brenda, a koja mu je pomogla vratiti ga na noge kroz druge projekte. Dodali su liniju komada za dom koja se pokazala vrlo uspješnom, puno su pažnje posvetili pletivu na koje je ubrzo nakon otpalo 50 posto ukupne prodaje brenda, piše BoF, i pokrenuli jeftiniju liniju ALTU koja, čini se, danas više ne posluje. Altuzarrina snaga su ipak njegove primarne ready-to-wear kolekcije jer je jedan od rijetkih dizajnera koji još uvijek radi samo dvije kolekcije godišnje što mu omogućuje da se na njih maksimalno fokusira. I to se vidi u završnom proizvodu, u svakoj kolekciji u posljednjih 15 godina. U nastavku pogledajte reviju koju je ovog vikenda predstavio u New Yorku.