Svijet mode 

Nakon gotovo četiri desetljeća Dries van Noten napušta mjesto kreativnog direktora vlastite modne kuće

Dizajner iza sebe van ostavlja gotovo četiri desetljeća rada u modnoj industriji

FOTO: Dries van Noten

Svijet mode jučer je potreslo pismo koje je cijenjeni belgijski dizajner i vlasnik eponimne modne kuće Dries van Noten objavio na društvenim mrežama. U pismu objašnjava kako je nakon 38 godina rada za vlastiti brend odlučio odstupiti s pozicije kreativnog direktora kako bi to mjesto mogao prepustiti novoj generaciji talenata. Svoju će viziju brenda van Noten zaključiti posljednjom kolekcijom za proljeće i ljeto 2025. koja će biti predstavljena na Tjednu muške mode u Parizu ovog lipnja.

Već iduću kolekciju ženske odjeće za proljeće i ljeto 2025. prepušta svom timu za koji, kako ističe u pismu, vjeruje da će odraditi izvrstan posao. Iako još nije objavljeno tko će ga zamijeniti na mjestu kreativnog direktora, u pismu je spomenuo kako će on sam i dalje biti uključen u buduće projekte brenda, no nije poznato u kojoj ulozi.

Povijest brenda Dries van Noten

Karijera velikog modnog dizajnera kao da je bila suđena za Driesa van Notena – djed mu je bio krojač, a otac je posjedovao butik s muškom odjećom. Godine 1980. van Noten završava Kraljevsku akademiju likovne umjetnosti u Antwerpenu, a nekoliko idućih godina radi kao freelancer za nekoliko belgijskih dizajnera. Godine 1986. s još trojicom kolega (Dirkom van Saeneom, Walterom van Beirendonckom i Dirkom Bikkembergsom) i dvije kolegice (Ann Demeulemeester i Marinom Yee) iznajmljuje kamion i odlazi u London gdje predstavlja svoju prvu mušku kolekciju. Sasvim neočekivano, kolekcije šestero mladih belgijskih dizajnera ostavljaju snažan utjecaj na tadašnje modne struje, nakon čega postaju poznati pod nadimkom Antwerpenska šestorka.

Bila je to prekretnica u karijeri Driesa van Notena, koji je tijekom narednih 38 godina svoj niche brend gradio na pomalo neobičnim premisama. Postao je prepoznatljiv po ekscentričnom i upečatljivom stilu, a tijekom čitave karijere eksperimentirao je s uzorcima, vezovima, bojama i raznim vrstama tekstila. Radio je isključivo ready-to-wear kolekcije, a jednom je prilikom tu praksu i opravdao izjavom da mu se ne sviđa koncept visoke mode jer ne želi predstavljati kreacije koje se neće moći kupiti u butiku. Brend za njegova djelovanja nije prakticirao reklamiranje, a čak je i u novije doba društvenih mreža uspio odoljeti suradnjama s influencerima.

Godine 2018. van Noten prodaje velik dio svoje modne kuće španjolskom modnom konglomeratu Puig. Bio je to neočekivani preokret za dizajnera koji se prethodna tri desetljeća ponosno držao neovisnim. Pokazao se to kao uspješan poslovni pothvat, jer se uz pomoć Puiga brend proširio na industriju ljepote i mirisa.

Izgleda da je van Noten već neko vrijeme razmišljao o povlačenju s čela svog brenda, a konačnu je odluku donio s punih 65 godina. Kako kaže u pismu, u budućnosti se želi baviti stvarima za koje do sada nije imao vremena, kao što je omiljeno mu vrtlarstvo. Cvijeće iz njegova vrta inspiriralo je mnoge od njegovih vibrantnih, šarenih kreacija, a sada mu se napokon može potpuno posvetiti.