Hrvatski brend

S Enom Čuček o kreativnom radu i njenom brendu Iliya koji sada ima i online trgovinu

Hrvatski brend krenuo s online prodajom

FOTO: Petra Mikšik

Već nekoliko godina pratimo rad Ene Čuček, čije područje djelovanja nema strogo zadane okvire. Počela je u svijetu modelinga, a tijekom i nakon studija na Akademiji likovne umjetnosti, svoj je put nastavila u kreativnoj sferi, gdje svakim svojim projektom pomiče granice i dokazuje vrijednost autentičnog izričaja. Animacija, fotografija i produkt dizajn samo su neka od područja u koje je uspješno zakoračila, a sada fokus stavlja na svoj brend Iliya, koji je nedavno dobio i svoju online trgovinu s prvim komadima. Povodom njegovog lansiranja razgovarali smo s inspirativnom Enom i saznali detalje o proizvodima te budućim planovima.

DUGOGODIŠNJI INTERES ZA MODU I STVARANJE

Nakon više godina iskustva u kreativnom svijetu mode(linga), Ena je zakoračila u svijet poduzetništva i na domaćoj sceni predstavila novi i vrlo osobni projekt. “Brend Iliya nastao je iz vlastitog iskustva u modnoj industriji koje me inspiriralo za razvoj moje kreativne priče. Još od djetinjstva pokazivala sam interes za tekstile i različite materijale, a zanimao me i sam čin odijevanja. Kroz izradu kolaža i različitih uzoraka proteklih godina shvatila sam da bih mogla slično raditi i u tekstilu. Jedno se nadovezalo na drugo i tako je nastao brend Iliya”, priča nam o počecima. Nedavno su u novu online trgovinu brenda stigle tri unikatne marame koje su ujedno i prvi Iliya proizvod. “Riječ je o svilenoj marami koja nastaje spajanjem kolaža i mojih vlastitih uzoraka. Proces izrade svakog uzorka vrlo je spontan i intuitivan, a prilikom rada koristim tehniku akvarela i tuša. Bitno je naglasiti da su šalovi napravljeni od stopostotne svile i da su porubljeni na specifičan način na koji se samo svila porubljuje.”

SURADNJA S DRUGIM UMJETNICIMA

U svom kreativnom radu Ena se ne ograničava na određene materijale, tehnike ili discipline, već projektima pristupa potpuno otvoreno i intuitivno. Rezultat su mnogobrojne suradnje s različitim umjetnicima i brendovima. Ispričala nam je nešto više o posljednjoj. “Ono što je specifično za Iliyu i novu web stranicu je dio pod nazivom Projects koji je posvećen suradnji s različitim umjetnicima. Taj dio zamišljen je kao svojevrsna platforma za upoznavanje novih imena, a prva takva suradnja je ona s umjetnikom i mojim dugogodišnjim prijateljem Andrejem Drožđanom s kojim sam studirala na Akademiji.” Ovaj domaći mladi umjetnik tako je zaslužan za projekt koji se zove Backyard Improvisations, a koji uključuje niz still life fotografija koje su obuhvatile sva tri modela šala u različitim kompozicijama, bojama i ambijentima. “Volim kako Andrej pristupa radu, a s obzirom na to da poznajem njegov vizualni jezik znala sam da je on najbolji izbor za prvi Iliya Projects”.

OTVORENE MOGUĆNOSTI ZA RAZVOJ

S obzirom na mnoštvo uzbudljivih i realiziranih ideja i projekata koji su iza ove domaće umjetnice, ne možemo se ne zapitati što sljedeće možemo očekivati od Iliye. “Nakon marama nam je u planu i razvoj novih predmeta koji nisu samo orijentirani na svilu i modu”, najavila nam je Ena za kraj, a mi jedva čekamo vidjeti što sprema.