Horsebit mokasine slave 70. rođendan. Evo kako su postale jedan od Guccijevih najunosnijih aduta
Fascinantno je da već 70 godina ljudi diljem svijet nose iste cipele, a one iz sezone u sezonu neprestano izlaze u još novih verzija
Godina je 1952. i Aldo, Rodolfo i Vasco Gucci putuju u New York. Braća je u SAD stigla kako bi otvorili prvu Gucci trgovinu izvan Italije. Trgovina je bila smještena na kultnoj njujorškoj Petoj aveniji i Gucciju je donijela ogromnu slavu. John F. Kennedy proglasio je Alda prvim talijanskim ambasadorom mode, a City University of New York dodijelilo mu je počasnu diplomu. Guccio Gucci, otac ove trojice i osnivač obiteljske tvrtke, tada je već imao 71 godinu i bilo je sve izglednije da će njegov najstariji sin Aldo vrlo brzo preuzeti tvrtku. To se i dogodilo kad je samo dva tjedna nakon otvorenja njujorške trgovine, na 2. siječnja 1953. Guccio Gucci preminuo.
Aldo je postao glavni direktor i predsjednik tvrtke i nastavio se vraćati u SAD gdje je uskoro otvorio trgovine i na Floridi te Beverly Hillsu i gdje je upoznao i pridobio jednu od svojih najvećih pristaša, Jackie Kennedy po kojoj je kasnije nazvao i Gucci Jackie torbicu. Američka kultura na Alda je značajno utjecala kao i njihov način odijevanja. Pri jednom od tih prvih posjeta New Yorku primijetio je da muškarci nose jednostavne koledžice koje pristaju uz sve i za uz svaku prigodu. Vratio se u Firencu i naložio proizvodnju jednih takvih jednostavnih loaferica, ali s prepoznatljivim pozlaćenim horsebit detaljem. I stvorio je legendu.
Što je i kako je nastao ‘horsebit’
Prije samih mokasina postojao je tzv. horsebit. Radi se o detalju s konjskih uzdi poznatom i pod nazivom konjska žvala koji se smješta unutar čeljusti konja i služi za upravljanje prilikom jahanja. Za taj jahački detalj u kući Gucci zaslužan je osnivač kuće Guccio Gucci. Gucci je kao tinejdžer još krajem 19. stoljeća radio u londonskom hotelu Savoy u kojem su odsjedali bogati gosti i profesionalni sportski jahači čije su odjevne kombinacije fascinirale mladog Guccija. Svoj je brend u tim prvim danima posvetio upravo njima nudeći luksuznu prtljagu i torbe nadahnute upravo stilom jahača koji je ostao prisutan u brendu sve do danas.
Gucci se pozicionirao kao jedna od najprestižnijih marki u svijetu mode, nudeći kvalitetne proizvode koji su istovremeno bili i elegantni i praktični. A konjsku žvalu ili horsebit u simbol brenda pretvorili su njegovi sinovi, točnije Aldo dodavši pozlaćenu žvalu na jednostavni par mokasina prije 70 godina.
Vječni simbol Guccija
Prozvane jednostavno Gucci Horsebit, mokasine su javnosti prvi put predstavljene 1953. godine. Bile su izrađene od prave kože, a karakterizirao ih je spoj jednostavnosti, elegancije i udobnosti. U to vrijeme, ove cipele su predstavljale svojevrsnu revoluciju u muškoj modi jer su bile prve cipele koje su kombinirale casual i formalni stil, a kuća Gucci jako je dobro iskoristila val njihove popularnosti. Od tada pa do danas, ove mokasine kreirane su u bezbroj verzija za žene, muškarce pa i djecu. Kroz godine su se mogle kupiti u verziji od platna, krokodilske kože, s detaljima od krzna, u nebrojenim kombinacijama boja, dok su im se cijene kretale od 600 pa i do nekoliko desetaka tisuće eura. Danas je još uvijek najpopularniji klasični crni model čija cijena iznosi 730 eura.
Horsebit detalj uskoro se pojavio i na modelu torbice dizajniran 1955. koja je također popularna i danas, a mokasine su postale kultni dodatak te talijanske modne kuće. Nosili su ih svi od Francisa Forda Coppole preko Jodie Foster i Madonne do Brada Pitta i Harryja Stylesa. Na njihov 60. rođendan posvećena im je izložba unutar Museo Gucci, a još 1985. ušle su u stalni postav njujorškog Metropolitan Museum of Art gdje su još uvijek izložene. Budući da ove godine slave veliki rođendan, očekuje se da će i novi kreativni direktor kuće, Sabato de Santo, u svojoj prvoj kolekciji koju će prikazati u rujnu u Milanu, predstaviti svoju verziju ovih kultnih cipela. Veselimo se.