Modna ikona

Horsebit mokasine slave 70. rođendan. Evo kako su postale jedan od Guccijevih najunosnijih aduta

Fascinantno je da već 70 godina ljudi diljem svijet nose iste cipele, a one iz sezone u sezonu neprestano izlaze u još novih verzija

Godina je 1952. i Aldo, Rodolfo i Vasco Gucci putuju u New York. Braća je u SAD stigla kako bi otvorili prvu Gucci trgovinu izvan Italije. Trgovina je bila smještena na kultnoj njujorškoj Petoj aveniji i Gucciju je donijela ogromnu slavu. John F. Kennedy proglasio je Alda prvim talijanskim ambasadorom mode, a City University of New York dodijelilo mu je počasnu diplomu. Guccio Gucci, otac ove trojice i osnivač obiteljske tvrtke, tada je već imao 71 godinu i bilo je sve izglednije da će njegov najstariji sin Aldo vrlo brzo preuzeti tvrtku. To se i dogodilo kad je samo dva tjedna nakon otvorenja njujorške trgovine, na 2. siječnja 1953. Guccio Gucci preminuo.

Klasične Gucci Horsebit mokacine iz 1953.

Aldo je postao glavni direktor i predsjednik tvrtke i nastavio se vraćati u SAD gdje je uskoro otvorio trgovine i na Floridi te Beverly Hillsu i gdje je upoznao i pridobio jednu od svojih najvećih pristaša, Jackie Kennedy po kojoj je kasnije nazvao i Gucci Jackie torbicu. Američka kultura na Alda je značajno utjecala kao i njihov način odijevanja. Pri jednom od tih prvih posjeta New Yorku primijetio je da muškarci nose jednostavne koledžice koje pristaju uz sve i za uz svaku prigodu. Vratio se u Firencu i naložio proizvodnju jednih takvih jednostavnih loaferica, ali s prepoznatljivim pozlaćenim horsebit detaljem. I stvorio je legendu.

Što je i kako je nastao ‘horsebit’

Kampanja za Gucci Horsebit mokasine iz 1990.

Prije samih mokasina postojao je tzv. horsebit. Radi se o detalju s konjskih uzdi poznatom i pod nazivom konjska žvala koji se smješta unutar čeljusti konja i služi za upravljanje prilikom jahanja. Za taj jahački detalj u kući Gucci zaslužan je osnivač kuće Guccio Gucci. Gucci je kao tinejdžer još krajem 19. stoljeća radio u londonskom hotelu Savoy u kojem su odsjedali bogati gosti i profesionalni sportski jahači čije su odjevne kombinacije fascinirale mladog Guccija. Svoj je brend u tim prvim danima posvetio upravo njima nudeći luksuznu prtljagu i torbe nadahnute upravo stilom jahača koji je ostao prisutan u brendu sve do danas.

Gucci se pozicionirao kao jedna od najprestižnijih marki u svijetu mode, nudeći kvalitetne proizvode koji su istovremeno bili i elegantni i praktični. A konjsku žvalu ili horsebit u simbol brenda pretvorili su njegovi sinovi, točnije Aldo dodavši pozlaćenu žvalu na jednostavni par mokasina prije 70 godina.

Vječni simbol Guccija

Dustin Hoffman nosi Gucci Horsebit u filmu Kramer vs. Kramer 1979.

Prozvane jednostavno Gucci Horsebit, mokasine su javnosti prvi put predstavljene 1953. godine. Bile su izrađene od prave kože, a karakterizirao ih je spoj jednostavnosti, elegancije i udobnosti. U to vrijeme, ove cipele su predstavljale svojevrsnu revoluciju u muškoj modi jer su bile prve cipele koje su kombinirale casual i formalni stil, a kuća Gucci jako je dobro iskoristila val njihove popularnosti. Od tada pa do danas, ove mokasine kreirane su u bezbroj verzija za žene, muškarce pa i djecu. Kroz godine su se mogle kupiti u verziji od platna, krokodilske kože, s detaljima od krzna, u nebrojenim kombinacijama boja, dok su im se cijene kretale od 600 pa i do nekoliko desetaka tisuće eura. Danas je još uvijek najpopularniji klasični crni model čija cijena iznosi 730 eura.

Horsebit detalj uskoro se pojavio i na modelu torbice dizajniran 1955. koja je također popularna i danas, a mokasine su postale kultni dodatak te talijanske modne kuće. Nosili su ih svi od Francisa Forda Coppole preko Jodie Foster i Madonne do Brada Pitta i Harryja Stylesa. Na njihov 60. rođendan posvećena im je izložba unutar Museo Gucci, a još 1985. ušle su u stalni postav njujorškog Metropolitan Museum of Art gdje su još uvijek izložene. Budući da ove godine slave veliki rođendan, očekuje se da će i novi kreativni direktor kuće, Sabato de Santo, u svojoj prvoj kolekciji koju će prikazati u rujnu u Milanu, predstaviti svoju verziju ovih kultnih cipela. Veselimo se.