MODA

Instagram je i dalje najvažnija platforma za modne brendove. Ove žene brinu se da to tako i ostane

Cilj Eve Chen i Clare Cornet iz Instagrama je surađivati s protagonistima modne industrije i pomoći im da platformu koriste kvalitetnije

FOTO: AFP i Instagram @claracornet

Cilj Eve Chen i Clare Cornet iz Instagrama je surađivati s protagonistima modne industrije i pomoći im da platformu koriste kvalitetnije

Otkad je osnovan sada već davne 2010. godine, Instagram je omiljena platforma trendsetera, modnih urednika, stilista i brendova. Ova američka društvena mreža u početku je zamišljena vrlo jednostavno, kao online galerija osobnih fotografija. Korisnici su tada imali samo feed na kojem su dijelili vlastite fotografije i kronološki pratili one koje dijele drugi. Već su tada potencijal Instagrama za vlastite karijere vidjeli blogeri. Instagram je bilo puno jednostavnije koristiti od WordPressa ili nekog sličnog sučelja uz pomoć kojeg su kreirali objave za blogove. Jednostavno se treba fotografirati, napisati kratki opis fotografije i označiti brendove koje nosite i to je to. Dijeljene odjevnih kombinacija postalo je jednostavnije no ikad, a k tome na raspolaganju imate i filtere s kojima je uređivanje u Photoshopu ili nekom drugom uređivaču postalo suvišno i previše komplicirano za svakodnevnu upotrebu.

Dvije godine nakon pokretanja predstavljena je i verzija Instagrama za Android čime je broj korisnika s 10 milijuna u godini prije, skočio na 80 milijuna korisnika. Iste ga je godine od osnivača Kevina Systroma i Mikea Kriegera kupio Mark Zuckerberg. Nakon toga Instagram se nastavio širiti i razvijati u punokrvnu platformu za kreatore sadržaja koji više neće morati ići na YouTube kako bi objavljivali videa, koristiti Snapchat za kratke priče koje nestaju nakon 24 sata niti imati TikTok da bi mogli snimati i editirati kratke i zabavne video formate. I ne samo to, Instagram se kroz godine maksimalno prilagodio brendovima. Uveli su opciju tagiranja pojedinih odjevnih predmeta s linkovima koji vode u online trgovinu brenda, opciju trgovine koju možete postaviti na samom profilu (što, doduše, i nije baš najbolje zaživjelo), a za metaverzum već pripremaju velike stvari.

U suradnji s Ray Banom kreirali su sunčane naočale kroz koje možete snimati, gledati sebe u nekom virtualnom komadu koji možda planirate kupiti ili neki komad namještaja u svom prostoru. Ne čudi stoga ni da je šef Instagrama Adam Mosseri već dvije godine počasni predsjednik Met Gale uz Annu Wintour i predsjednika Vijeća američkih modnih dizajnera (CFDA), Toma Forda. Mosseri dobro zna koliko je moda važna za Instagram, a da bi on ostao vodeća platforma za brendove angažirao je dvije iskusne urednice, Evu Chen i Claru Cornet, koje se bave partnerskim odnosima s brendovima te im pomažu da bi što bolje shvatili i naučili koristiti sve prednosti te društvene mreže.

EVA CHEN

Bivša urednica ljepote i zdravlja u Teen Vogueu i glavna urednica magazina Lucky (tada najmlađa glavna urednica u redovima Condé Nasta), danas je već sinonim za modu u Instagramu. Osim navedenih magazina, radila je i za Elle, američki i kineski Vogue, New York Times i Wall Street Journal te je autorica sedam dječjih knjiga. Bila je jedna od prvih urednica koja je shvatila kako koristiti Instagram i zašto je autentičnost jedino pravilo koje treba slijediti za uspjeh na toj platformi, a zbog toga danas ima više od dva milijuna pratitelja. U najranijim danima Instagrama kreirala je tzv. Eva Chen pose, fotografije na kojima pozira u njujorškom taksiju dok se vozi na posao, a na kojima joj se vide samo noge odnosno vidi se koje cipele i torbu nosi te koji komad voća je ponijela za užinu. Radi se o vrlo jednostavnom formatu, ali hashtag #EvaChenPose postao je nevjerojatno popularan, ljudi su krenuli dijeliti vlastite fotografije iz automobila, a danas ih je na Instagramu objavljeno više od 50 tisuća.

Chen je svoju karijeru u magazinima završila 2015. godine kad joj je ponuđena pozicija Head of Fashion Partnerships u Instagramovom njujorškom uredu. Bila je to sasvim nova pozicija kakvu još nitko do tada u Instagramu nije imao pa nije bilo ni sasvim jasno što će Chen raditi. Za Huffington Post jednostavno je to objasnila: “Pomažemo ljudima koji rade u modnoj industriji, neovisno jesu li to modeli, dizajneri, stilisti, vizažisti, frizeri, urednici, brendovi, da shvate kako bolje koristiti Instagram.” Većina njezinog posla sastoji se stoga od komunikacije sa spomenutim korisnicima Instagrama, održavanja masterclassova za ljude u industriji pa i jednostavnog objašnjavanja kako se koriste Instagram Stories, koja je razlika između IGTV-ja i IG Livea, kako editirati Reels, treba li odgovarati na sve poruke koje stižu u inbox i slično.

Chen je tijekom svoje karijere u Instagramu koja sada traje već sedam godina i osmislila neke od korisnih alata za marketing kao što je primjerice tagiranje artikala s cijenama i linkovima za kupnju koje mogu koristiti svi. Posebno su korisni kod suradnje brendova i influencera koji na fotografijama svojih kombinacija odmah mogu postaviti linkove koji vode direktno u web ili Instagram trgovinu brenda koji oglašavaju. Chen i njezin tim tako pomažu brendovima da kvalitetnije koriste Instagram, a samom Instagramu osiguravaju to da se brendovi još dublje vežu za njega te da on postane odnosno ostane najvažnija društvena mreža za modnu industriju.

CLARA CORNET

New York je centar modnog svijeta u SAD-u i logično je da je upravo ondje krenuo razvoj odjela za modna partnerstva u Instagramu. Sljedeća logična destinacija za isto bila bi Kina u kojoj je u 2021. potrošeno više od petine ukupne globalne potrošnje na luksuzna dobra, no Instagram je ondje još uvijek zabranjen. Zato je iduća destinacija za razvoj modnih partnerstva bila Europa odnosno njezino modno središte – Pariz. Ondje je za menadžericu modnih i beauty partnerstva južne Europe imenovana Clara Cornet, dotadašnja buyerica za Galeries Lafayette, Opening Ceremony i The Webster. 2018. godine vratila se u Galeries Lafayette gdje je dobila poziciju direktorice kreative i merchandisinga na novoj lokaciji na Champs-Elyséesu. I to nije dugo trajalo jer ju je u svoje redove već 2020. pozvao Instagram.

Cornet je dobila zadatak usko raditi s Evom Chen kako bi slične prakse koje se koriste u SAD-u primijenila i u Europi. “Ono što mi je najuzbudljivije je činjenica da Instagram spaja male i srednje brendove te nove dizajnere i omogućuje im da dijele prostor i pažnju publike”, rekla je ove godine u intervjuu za britanski Vogue. Dodala je i da je na Instagramu najvažnije imati vlastiti identitet odnosno ne baviti se savršenim feedom već dijeliti više autentičnih priča i ponekad riskirati. Za Cornet je Instagram mjesto na kojem se moda demokratizira, mjesto na kojem je svakome omogućeno da javnosti pokaže svoj brend, otvori online trgovinu bez ikakvih ulaganja i okupi predanu zajednicu. Bit će zanimljivo pratiti kako će svojim idejama doprinijeti pozicioniranju europskih brendova na toj platformi.