Shopping fenomen

Je li trendovima došao kraj? Nova analiza shopping navika sugerira da je tako

Kupci sve više fluktuiraju između malih i velikih brendova, ekstravagantnog i tihog luksuza

FOTO: @uniqloeurope

Nakon što je objavljen prvi ovogodišnji Lyst Index, za prvi kvartal 2023. godine, otvorilo se pitanje što su zapravo trendovi ove sezone? Nakon prikazanih kolekcija za proljeće i ljeto 2023. u rujnu i listopadu prošle godine, modni su mediji tradicionalno izdvojili komade koji su se ponavljali u kolekcijama u svim gradovima i na temelju toga proglasili što će se nositi ovog proljeća. No, Lystovi podatci o navikama kupaca ukazuju na to da oni više ne mare za trendove i sve su skloniji kreativnoj igri.

“Modni izbori kupaca osciliraju između glasnog i tihog luksuza, velikih i malih brendova, i pod utjecajem su aktualnih zbivanja u svijetu kao i viralnih kreacija brendova”, objavili su iz Lysta. Najbolja potvrda toga je činjenica da najpopularniji komad u prošlom kvartalu nije torba nikakvog luksuznog brenda iz Pariza ili Milana, već sintetička torbica japanskog high street brenda Uniqlo.

KAKO JE UNIQLO TORBA POSTALA NAJPOPULARNIJA

Među najpopularnijim predmetima na Lystovom Indexu obično se nađe Saint Laurent torba, Miu Miu balerinke ili neki drugi viralni dizajnerski odjevni predmet ili modni dodatak. Mnoge je stoga začudilo kad je prvu poziciju u prvom kvartalu ove godine zauzela Uniqlova torbica. Radi se o torbici od poliamida i poliestera koja se može nositi na ramenu ili preko tijela, dolazi u sedam različitih boja i košta svega 14,90 €. Ovdje se, dakle, ne radi o nikakvoj luksuznoj torbi i do vrha Lystovog Index nisu je dovele ni kvaliteta ni poseban dizajn. Do trona se uspela uz pomoć TikToka.

Na toj društvenoj mreži postala je viralna s više od 59 milijuna pregleda objava u kojima je korisnici nose, piše Lyst. Torba je nakon toga rasprodana više puta u svim bojama, a i dalje se iznova vraća u prodaju. Viralni sadržaj jako utječe na potrošačke navike i bilo bi zanimljivo vidjeti što bi se dogodilo kad bi SAD zaista zabranio TikTok o čemu se ovih dana u toj zemlji raspravlja. Jedino što svakako znamo je da Uniqlova torbica u tom slučaju sigurno ne bi bila na vrhu Lystovog Indexa.