MODA

Kako je Maximilian sa samo 26 godina postao kreativni direktor kuće Salvatore Ferragamo

Njegov izlazak iz polufinala LVMH nagrade ove je godine sve iznenadio. Dok nije objavljeno da je pozicija u Ferragamu razlog odlaska

FOTO: TGM CREATIVE / Lee Whittaker / Courtesy of Ferragamo

Njegov izlazak iz polufinala LVMH nagrade ove je godine sve iznenadio. Dok nije objavljeno da je pozicija u Ferragamu razlog odlaska

Svijet mode u posljednjih nekoliko sezona napokon daje prostor mladim dizajnerima. Žene su još uvijek u velikoj manjini, no vidljivo je osvježenje činjenica da šansu napokon dobivaju nebijeli dizajneri. 28-godišnji Thebe Magugu prvi je afrički dizajner koji je dobio LVMH nagradu te je upravo predstavio svoju kolakciju za brend AZ Factory Albera Elbaza, 27-godišnji Amerikanac Christopher John Rogers 2021. proglašen je najboljim američkim modnim dizajnerom ženske odjeće, a 26-godišnji britanski dizajner Maximilian Davis nedavno je imenovan za kreativnog direktora modne kuće Salvatore Ferragamo.

Magugu i Rogers obojica su pobjednici velikih svjetskih natjecanja za mlade dizajnere, prvi LVMH-a, a drugi CFDA/Vogue Fashion Funda. I Maximilian je bio na tom putu ove godine, ali je početkom ožujka objavio da se povlači iz polufinala LVMH-eve nagrade. Bio je odabran među 20 najboljih koji su se trebali boriti za finale ove prestižne nagrade koja pobjedniku donosi jednogodišnje mentoriranje od strane stručnjaka iz LVMH grupe i nagradu od 300 tisuća eura. Razlog njegova odustajanja nije objavljen, ali morao je biti vraški dobar da bi ono bilo opravdano. I itekako je bio. Desetak dana kasnije objavljeno je da dizajner postaje kreativni direktor kuće Salvatore Ferragamo i to već od 16. ožujka.

Angažirao ga je Marco Gobbetti, izvršni direktor koji je u talijanski brend stigao u siječnju iz Burberryja, a koji je prema američkom Vogueu, zaslužan za komercijalni uspjeh brenda Celine u vrijeme Phoebe Philo. Gobbetti bi trebao vratiti staru slavu toj 95 godina staroj modnoj kući koja danas ima 638 trgovina u Europi, Aziji i Sjevernoj Americi, a metoda kojom to planira učiniti jest kreativni zaokret. I zato je danas tu Maximilian.

POČETAK U DIZAJNERSKOM INKUBATORU

Maximilianova majka je iz Trinidada, otac s Jamajke, a još su se njihovi roditelji preselili u Veliku Britaniju u potrazi za boljim životom. Mladi je dizajner tako rođen u Manchesteru gdje i odrastao, no kaže da je kultura koju su s Kariba donijeli njegovi preci uvijek bila dio njihovog obiteljskog života te je danas predmet istraživanja u njegovim kolekcijama. Najveći utjecaj na njega je istavila baka koja je neprestano slušala kalipso na pločama, ali i otac koji je studirao modni dizajn u Manchesteru kao i njegova sestra. Njih dvoje se, međutim, time nisu bavili u životu, ali Maximiliana je ipak nešto privlačilo k tom zanatu pa je odlučio preseliti u London i upisati prestižni London College of Fashion.

Tijekom studija radio je za Grace Wales Bonner, još jednu dobitnicu LVMH nagrade, koju naziva svojom mentoricom kako po pitanju izrade odjeće, tako i po pitanju dijaloga o rasi i identitetu kroz odjeću. Vlastiti je brend odlučio pokrenuti 2020. na nagovor prijateljice dizajnerice Mowalole Ogunlesi. U prvim je danima improvizirao, radeći iz privremenog studija koji si je namjestio u spavaćoj sobi. Napravio je šest odjevnih kombinacija i prijavio se na londonski inkubator za mlade dizajnere Fashion East u kojem su stasali i JW Anderson i Craig Green. Odmah im se svidio te su ga tražili da ove prve komade proširi na cijelu kolekciju koju je ubrzo i prikazao u rujnu 2020.

Tema te prve kolekcije bio mu je karneval u Trinidadu i sjećanje na obiteljska putovanja na Karibe kako bi uživali u slavlju. Karneval je nekoć bio mjesto gdje su crni robovi izvodili točke za svoje vlasnike, no nakon oslobođenja 1838. godine pretvorili su ga u svoju proslavu na kojoj pjevaju, plešu, nose kostime i slave svoju kulturu, identitet i slobodu.

RAZGOVOR O RASI KROZ MODU

To iskustvo njegovih predaka, ali i stanje danas u svijetu i činjenica da je tijekom odrastanja u modnim magazinima viđao samo bijele mršave modele, na Maximiliana su ostavili dubok trag zbog kojeg kroz svoje kolekcije danas progovara o rasizmu. “Crno tijelo nije se smjelo vidjeti u elegantnoj odjeći. Zbog toga sam se osjećao kao da crni ljudi ne smiju biti dio toga. Ali pokazat ću ljudima da mi itekako možemo biti dio te famozne elegancije”, rekao je prošle godine za High Snobiety.

Njegove su kolekcije relativno minimalističke, ali uvijek prikazuju moć manipulacije krojem. Uz to, njegove kolekcije redovito progovaraju o rasi, identitetu i pravu da netko nosi nešto. Za prvu je kolekciju angažirao samo crne modele dok su mu suradnici bili brojni crni umjetnici među kojima su bili fotograf Rafael Pavarotti, stilist i urednik Ibrahim Kamara, redatelj Akinola Davies Jr., glazbenica SUUTOO i kasting direktorica Mischa Notcutt.

Black Lives Matter pokret dodatno ga je potaknuo da potiče razgovor o rasi u svojim kolekcijama, a u tome su ga podržali Rihanna, A$AP Rocky i Dua Lipa koji su već nosili njegove komade. Kao i SSENSE, Net-A-Porter, Browns, Dover Street Market i Matchesfashion koji danas prodaju njegovu odjeću. U Maximilianovu viziju očito vjeruje i Marco Gobbetti, a njegovu prvu reviju za Ferragamo trebali bismo vidjeti u rujnu.