Modna vijest

Kreativni direktor Tremaine Emory napustio je Supreme zbog navodnog sustavnog rasizma

Američka streetwear trgovina ispred koje se satima čeka u redovima na udaru je ozbiljnih kritika vlastitog čelnog čovjeka

FOTO: Redd F on Unsplash (1)

Američki streetwear gigant Supreme ispred čijih trgovina fanovi satima stoje u redovima, našao se na meti optužbi za rasizam. Optužio ih je u svom otkaznom pismu kreativni direktor Tremaine Emory. Emory je tvrtku odlučio napustiti nakon godinu i pol dana na poziciji, a u ostavci je, piše BoF, naveo da je razlog “sustavni rasizam koji se odvija unutar Supremeovih struktura”. Emory u ostavci između ostalog navodi da je razlog njegova odlaska “nemogućnost višeg menadžmenta da komunicira” s njim o “otkazivanju” dugo planirane suradnje s velikim crnim američkim umjetnikom Arthurom Jafom i ponudi “punu vidljivost razloga koji stoje iza toga”. Za Emoryja je taj razlog rasizam, no iz Supremea su za BoF kazali da suradnja uopće nije otkazana te da će se dogoditi u budućnosti.

Iz brenda su objavili priopćenje u kojem navode da se ne slažu s Emoryjevim optužbama te da su razočarani što suradnja s njim nije uspjela. Emory je inače bio prvi kreativni direktor u 30-godišnjoj povijesti brenda (do tada je sve kreativne odluke donosio osnivač brenda James Jebbia), a na tu je poziciju došao nakon što je brend 2020. godine za 2,1 milijarde dolara od Jebbie kupila tvrtka VF Corp, inače vlasnik North Facea i Vansa.

Supreme i crna kultura

James Jebbia kroz rad u Supremeu redovito je isticao važnost crne kulture za streetwear modu. Ime brenda preuzeo je iz pjesme crnog američkog saksofonista Johna Coltranea, A Love Supreme, kroz pojedine odjevne predmete prikazivao je važne predstavnike crne kulture kao što su Malcolm X i reper Wu-Tang Clana Raekwon, a bavio se i temama linča i ropstva. Zbog toga je u javnosti često kritiziran jer su mnogi smatrali da želi zaraditi na crnoj povijesti, no taj je pristup nastavio koristiti i Emory koji je do dolaska u Supreme radio za Kanyea Westa i Virgila Abloha.

Još jedna kap u čaši razloga njegova odlaska mogla bi biti i činjenica da je Supremeu prodaja u prvom tromjesečju 2023. pala za više od 30 milijuna dolara u odnosu na isto razbolje prošle godine. Upitno je može li se uopće Supreme skalirati i rasti dok istovremeno zadržava kredibilitet i svojevrsni antimodni odnos koji je izgradio sa svojom publikom. Idući kreativni direktor mogao bi imati odgovor.