Kuća Schiaparelli u Parizu je prikazala prvu pret-á-porter kolekciju ikad
Schiaparelli više nije isključivo kuća visoke mode. Što bi na to rekla sama Elsa Schiaparelli?
Kuća Schiaparelli sve do jučer bila je ekskluzivna kuća visoke mode. Stvarali su tehnički zahtjevne komade koji se rade isključivo po narudžbi i cijene im prelaze i po nekoliko desetaka tisuća eura. Kreativni direktor Daniel Roseberry koji kuću vodi već tri godine i vratio ju je među relevantna imena na sceni, to je odlučio promijeniti. Sinoć je tako prikazao prvu pret-á-porter kolekciju. Pret-á-porter u doslovnom prijevodu znači spremno za nošenje i odnosi se na konfekciju. Roseberryjeva konfekcija vrlo je slična njegovoj visokoj modi, tek su materijali nešto suptilniji i svakodnevniji. Time je, rekao je u backstageu nakon revije, htio poručiti da mu se ne sviđa to što danas konglomerati diktiraju kreativnost svojim dizajnerima te da je njegov cilj odmaknuti se od masovnog i ponuditi nešto zbilja posebno.
U tome je svakako uspio i kolekcija je bila zaista krasna, no nismo sigurno je li ova kolekcija zbilja spremna za nošenje. Vogueova kritičarka Nicole Phelps odlično je to sažela u svojoj recenziji: “Nitko neće nositi Schiaparelli tajice na sat joge niti voditi klince u školu u njihovom setu od tamnog trapera. Parke nećete vidjeti na skijanju. Ovo je odjeća za ručkove, koktele i izlazak iz auta ravno u hotel s 5 zvjezdica gdje vas čekaju paparazzi samo kako bi snimili što to nosite.” Phelps je u pravu, ova kolekcija bila je daleko od onoga što su jučer ponudili brendovi kojima je pret-á-porter prirodan kao što su Off-White, Chloé, Givenchy, Rick Owens ili Isabel Marant. U njihovoj odjeći stvarno možete odvesti klince u školu bez da izgledati kao da ste se previše sredili. U nastavku pogledajte revije.