FOTO: mu miu

Miu Miu bio je najpopularniji brend godine. Prisjećamo se njegovog uspona u posljednjih 30 godina

Interes za brendom Miu Miu koji je ove godine proslavio 30. rođendan, porastao je za 39 posto u odnosu na prošlu godinu

Pregled 2023.

Miu Miu bio je najpopularniji brend godine. Prisjećamo se njegovog uspona u posljednjih 30 godina

Interes za brendom Miu Miu koji je ove godine proslavio 30. rođendan, porastao je za 39 posto u odnosu na prošlu godinu

FOTO: mu miu

Drugu godinu zaredom internetska modna tražilica Lyst proglasila je Miu Miu brendom godine. Pradin mlađi brend prošle je godine zaludio publiku minijaturnim suknjama, a ove godine bio je još traženiji i to za 39 posto prema Lystovim podatcima. Tome su pridonijele njihove satenske balerinke koje su svi nosili već krajem iduće godine, a za kojima je potraga porasla za 75 posto ove godine između ožujka i rujna. A kad su u jesenskoj kolekciji za 2023. i 2024. predstavili minijaturne gaćice ukrašene kristalima, potražnja za brendom porasla je za 257 posto u 24 sata.

Miu Miu

Sad još svim tim hit komadima dodajte niz kampanji s it djevojkama među kojima su između ostalih Emma Corrin, Kendall Jenner i Gigi Hadid, iznimno popularne suradnje s brendovima New Balance i Church’s te snažnu prisutnost na događajima izvan svijeta mode kao što je filmski festival u Cannesu i imate dobitnu kombinaciju. Uz sve to, brend Miu Miu ove je godine proslavio 30 godina postojanja. Miuccia Prada registrirala ga je 1992. godine, ali je 1993. predstavila prvu kolekciju naglasivši da se radi o brendu kroz koji će predstavljati jednu svoju slobodniju i neograničenu stranu.

“Miu Miu je ono što želim biti”

Ime Miu Miu sastoji se od ponavljanja početka imena Miuccie Prada što je ujedno i njezin obiteljski nadimak iz djetinjstva. Prada ga je pokrenula kako bi mogla kreirati mladenačkije komade koji nisu spadali pod okrilje brenda Prada, a koje bi sama rado nosila kao mlađa osoba. I u početku je Miu Miu to doista i bio. “Prada je, na kraju, ono što ja jesam. A Miu Miu je ono što bih htjela biti” rekla je u slavnoj izjavi 1997. Miuccia Prada. I iako je kroz godine mijenjala ideje, i kako je sama rekla u intervjuu za W ove godine, za Pradu radila ono što je trebala za Miu Miu i obrnuto, Miu Miu je ipak ostao taj mlađi, odvažniji i smjeliji brend.

Miuccia Prada nakon posljednje Miu Miu revije, listopad 2023. u Parizu AFP

Krenuo je na američkom tržištu s prikazivanjem kolekcija, zatim na britanskom da bi se od 2006. trajno smjestio u rasporedu pariškog Tjedna mode što je bio dobar potez. Miu Miu sada svake sezone zatvara Tjedan mode u Parizu, a time i čitav modni mjesec. I neki urednici smatraju da je s razlogom posljednji – jer najavljuje što će svi ostali raditi već iduće sezone. U svom posljednjem osvrtu na Miu Miu reviju u listopadu 2023., upravo je to napisala kritičarka New York Timesa Vanessa Friedman. Ono što je Prada prikazala prošle sezone u svojim kolekcijama, to su ove sezone na piste poslali Joseph Altuzarra u New Yorku, Givenchy, Stella McCartney i Victoria Beckham u Parizu, Gucci, Bally i Etro u Milanu.

I sve to govori dovoljno o tome što je Miuccia Prada postigla s Miu Miu – on nije još jedan komercijalni brend koji nudi jeftinije inačice Prada komada kao što to rade Marc by Marc Jacobs, Proenza Schouler White Label ili Red Valentino. Miu Miu je punokrvni brend koji itekako dobro funkcionira sam za sebe.

30 godina utjecaja

Miuccia Prada od prvog je dana točno znala što želi s Miu Miu. Zato je 1995. kao lice koje će otvoriti reviju odabrala Chloë Sevigny. Tada 20-godišnja glumica taman se počela uspinjati prema statusu it djevojke nakon što joj je izašao film Kids, a Prada je to odmah prepoznala. Mladu Sevigny je odmah angažirala i za kampanju za proljeće 1996. i to je bio početak njezine veze s mladim filmskim i TV zvijezdama i to jednako s onima ispred i iza kamere.

Chloé Sevigny u Miu Miu kampanji 1996. godine

2011. pokrenula je Women’s Tales, program kroz koje traži mlade redateljice da interpretiraju njezin rad, a u kojem je ove godine gošća bila i hrvatska redateljica Antoneta Alamat Kusijanović. Redateljice kroz sezone su kreirale filmove za revije, izložbe i prezentacije i kroz film pokretale razgovor o modi. Jer moda za Miucciju Prada nije trivijalna i zaslužuje bolji tretman od onog koji dobiva u javnosti.

“Modu su određene grupe ljudi oduvijek odbacivale” rekla je u intervjuu za W svibnju ove godine. “Nitko ne želi razgovarati o odjeći jer kad govorite o odjeći govorite o svojoj fizikalnosti, o seksualnosti – o intimnoj ili intimnom sebi. Mnogo je lakše razgovarati o automobilima i stolovima i vremenu.”

Uspon i uspon

Unatoč tome što ih je jasno odvajala, dok je radila samostalno Prada nije imala mnogo vremena za Miu Miu i ponekad bi, piše W, kreirala kolekciju u svega 15 dana nakon što bi završila sve što joj je bilo važno za brend Prada. No, otkad joj se u veljači 2020. pridružio Raf Simons koji je uz nju ravnopravni kreativni direktor kuće, Prada se mogla više fokusirati na Miu Miu što se u ove posljednje tri godine zaista i vidi.

Pretrpane torbe u Miu Miu kolekciji proljeće_ljeto 2024. AFP

Kolekcije su elaboriranije, a Miu Miu oblikuje trendove i svijet na neočekivane načine. Ono što je specifično za Pradu je da ona uvijek priča priču svojom odjećom i, kako sama kaže, želi biti korisna. Kako to premale suknje od 900 eura mogu biti korisne, pitate se? Stvar je u pružanju mogućnosti i ideja za izražavanje kroz stil. Odrezana minijaturna suknja nešto je što svatko, uz dobre škare, može kreirati od komada koje već ima kod kuće. Pretrpana torba iz koje ispadaju stvari koju smo vidjeli u kolekciji za proljeće i ljeto 2023. šalje poruku – ovako izgledaju torbe žena koje ih zaista koriste u svakom kaotičnom danu. Platforme s motivom mačaka iz kolekcije za proljeće i ljeto 2010. redefiniraju što je “prikladno visoka” i “pristojna” cipela.

Ultra kratke suknje i megapopularne balerinke u kolekciji jesen_zima 2023._2024. AFP

Prada smatra da nitko ne bi trebao slijediti klišeje seksepila i ljepote i smatra da se svi trebaju izražavati onako kako žele. Još više od toga, kroz Miu Miu omogućava ženama da odbace norme, prestanu se osuđivati i prilagođavati društvu i prigodama te da prihvate vlastitu osobnost kroz odijevanje.