Modna vijest

Nicholas Kirkwood ugasio je svoj poznati brend cipela

Britanski dizajner poznat po skulpturalnim cipelama gasi svoj brend nakon 18 godina

Nicholas Kirkwood, britanski dizajner poznat po pomaknutom skulpturalnom dizajnu cipela, na Instagramu je objavio da nakon 18 godina gasi svoj brend. Kirkwood se nekoliko godina borio s time da ostane profitabilan nakon što je 2020. otkupio vlastiti brend natrag od grupacije LVMH. U tim je godinama pokušao pretvoriti brend u održivi biznis, no u tome nije uspio.

“Mislim da je, na mnogo načina, brend prirodno došao do svog kraja,” napisao je u priopćenju o zatvaranju brenda. “To u kombinaciji s mojom tvrdokornom strašću i težnjom da pronađem održiva rješenja pozitivna za okoliš za industriju obuće koja nije pozitivna za okoliš, dovela me do nevjerojatno emotivne odluke o zatvaranju brenda Nicholas Kirkwood.”

OD ŠEŠIRA DO CIPELA

Nicholas Kirkwood na predstavljanju posebne kolecije za Bergdorf Goodman 2015. Getty Images via AFP

Nicholas Kirkwood rođen je 1980. godine. Završio je prestižni londonski Central Saint Martins, a karijeru u modi započeo je 1999. u ateljeu legendarnog dizajnera oglavlja Philipa Treacyja. Njegov rad nadahnuo ga je da sličan pristup primijeni u dizajnu cipela, a da bi naučio kako to učiniti upisao je još i dizajn cipela na Cordwainer’s Collegeu koji je dio kultnog University of Arts London (UAL). Vlastiti brend osnovao je 2004. godine, a prvu kolekciju prikazao je za proljeće 2005. i odmah skupio niz sjajnih kritika.

Neki od njegovih fanova bili su veliki Vogueovi urednici, pokojni Andre Leon Talley i Franca Sozzani, a voljeli su ga i drugi brendovi koji su ga često angažirali da dizajnira cipele za njihove kolekcije. Rodarte, Erdem, Roksanda i Peter Pilotto samo su neka od imena s kojima je surađivao. Njegove cipele u jednom su se trenutku mogle kupiti u 150 trgovina diljem svijeta uključujući i kultna mjesta poput Dover Street Marketa, a imao je i vlastite trgovine u Londonu, New Yorku i Las Vegasu.

BROJNE NAGRADE I PRIZNANJA

Kirkwoodov pristup cipelama kao skulpturama zagarantirao mu je titulu jednog od najinovativnijih dizajnera obuće u industriji. Itekako je zaintrigirao i najveću modnu grupaciju na svijetu, LVMH, koji je njegov brend kupio 2013. godine, no Kirkwood ga je otkupio natrag 2020. prije no što ga je ovih dana odlučio sasvim zatvoriti.

Posebnost i kvalitetu njegovog rada potvrdile su i brojne nagrade koje je dobio tijekom karijere. Već 2007. godine nagrađen je nagradom za dizajn modnih dodataka Alta Roma/Vogue Italia. Dobio je prestižnu British Fashion Award za najboljeg dizajnera modnih dodataka 2010. godine, a bio je i prvi dizajner dodataka koji je osvojio nagradu i financijsku potporu BFC/Vogue Designer Fashion Fund. Karijeru će nastaviti u istraživanju novih tehnologija za razvoj zelenije industrije obuće.