GODINA U MODI

O da, iza nas je uzbudljiva modna godina. Evo što je obilježilo hrvatsku modnu scenu 2018. godine

FOTO: Instagram

Rezimirale smo ovogodišnje događaje na hrvatskoj modnoj sceni i zaključile da se zbivalo doista svašta

Poznati servis za pretraživanje Lyst, koji inače koristi i kultni Business of Fashion za svoje godišnje preglede najutjecajnijih brendova, objavio je listu svih važnih zbivanja u modi ove godine. Objavili su listu najutjecajnijih slavnih žena, listu najčešće dijeljenih memeova, komada odjeće, trendova, brendova na Instagramu, cipela, torbica, loga, te najprodavanijih komada odjeće i obuće.

Osim toga, objavili su i listu stvari koje definitivno nisu očekivali kao što su primjerice bile odrubljene glave na Gucci reviji ili Jacquemus La Bomba šeširi, kao i najbolje trenutke među kojima su se našli crni #MeToo moment s Golden Globesa ili skrivanje trudnoće Kylie Jenner. Sve smo to detaljno pregledale i zapitale se, a što je s Hrvatskom? Bi li bilo moguće sastaviti jednu takvu listu za našu skromnu modnu scenu?

Iskreno, i ne baš, nemamo servise za pretraživanje, a scena je poprilično razjedinjena, ali budući da mi na Super1 pomno pratimo što se zbiva na našoj modnoj sceni, sastavile smo malu listu ključnih stvari koje su obilježile ovu godinu u hrvatskoj modi.

MALO PROLJEĆE HRVATSKOG DIZAJNA

Čini se da su se ove godine kupci napokon malo više okrenuli hrvatskim dizajnerima i maloj lokalnoj proizvodnji. U proljeće je tako lansiran novi online projekt Klodier koji okuplja hrvatske dizajnere čiji se komadi mogu kupiti u njihovoj online trgovini, a komadi nekih od tih dizajnera tako su prvi put postali dostupni online.

Zagrebački concept store Garderoba također uvodi sve više hrvatskih dizajnera u svoju ponudu iako su počeli kao trgovina sa skandinavskim brendovima. U ponudi sad imaju Ivanu Omazić, Silvija Vujičića i Klisab.

https://www.instagram.com/p/Bp1eCmdnBFI/

Osim toga, hrvatski su dizajneri ove godine ostvarili velike uspjehe u inozemstvu. Juraj Zigman je odjenuo niz svjetski poznatih zvijezda među kojima su Cheryl Cole, Fergie i Nicki Minaj, Aleksandra Dojčinović odjenula je Evu Longoriju, cipele Matije Čopa našle su se u prvoj kampanji Rihanninog donjeg rublja, a velike uspjehe ostvarili su i mladi dizajneri. Damir Begović iz brenda Twins podbijedio je na velikom natjecanju mladih dizajnera u Dunedinu, u Novom Zelandu, sa svojom kolekcijom ex-Vonia za koju je kasnio dobio nagradu HDD-a, Rektorovu nagradu i razna druga prizanja u Hrvatskoj. Price on Request iza kojeg stoje Gala Marija Vrbanić i Filip Vajda dobio je dvije nagrade HDD-a, osvojio je nagradu Ones To Watch u Londonu za kolekciju POR/NO XD koja je nastala recikliranje i prenamijenom komada iz 30-godišnje arhive brenda XD.

DRUŠTVENE MREŽE KAO NOVO SREDSTVO KRITIČARA

Drugi dizajner brenda Twins, Domagoj Štimac, podigao je prašinu kad je u kolovozu napisao status na svom Facebook profilu o tome kako hrvatski novinari slabo izvještavaju o domaćoj modnoj sceni. U komentarima su se odmah javili brojni urednici i drugi pripadnici hrvatskog svijeta mode te su krenule rasprave, a netko je paralelno na Instagramu pokrenuo profil koji je duhovito nazvao HM (hrvatska moda) koristeći H&M-ov logo bez znaka &, a s ciljem da kritizira našu modnu scenu i njezine djelatnike. Ne zna se tko stoji iza profila i objavljene su samo tri fotografije, a onda se nedavno pojavio još jedan, uspješniji pokušaj komičnog kritičkog Instagram profila.

Zove se Sranjo Dušman, a počeo je prije tjedan dana s ismijavanjem Dolce&Gabbane, objavljivanjem fotografija Franje Tuđmana s lentom prekrivenom Fendi logom i memovima s Markom Grubnićem. I iako se ne radi o nekom naprednom humoru (a mi se nadamo da će ga tek biti), u prvih tjedan dana profil je prepoznala Diet Prada i podijelila njihovu objavu na svom profilu koji prati gotovo milijun ljudi.

ZAGREB IMA NOVO MODNO DOGAĐANJE

Uz velike uspjehe naših dizajnera i zahuktavanje odnosa na sceni, u Zagrebu se pojavilo i novo modno događanje. Već par sezona nema Cro-A-Portera ni Modnog ormara, a osim Fashion.hr-a i TTF-ovog Dipmoda u organizaciji profesorice Jasminke Končić, Zagreb baš i nema puno modnih zbivanja. I iako bi takva praznina trebala biti poticaj dizajnerima da sami izlažu i odvoje se od ukalupnjenih modnih zbivanja koja se odvijaju u istom prostoru, novo događanje Zagreb Fashion Destination ipak je došlo kao svojevrsno osvježenje.

Ne zbog načina organizacije, jer iza ZFD-a stoje organizatori splitske Monture i opet smo vidjeli još jedan događaj gdje dizajneri predstavljaju kolekcije na isti način, pod istim krovom (Tvornica kulture), s istom rasvjetom i pistom, već zbog toga što je publika napokon mogla čuti za neka imena koja nisu snažno medijski eksponirana, posebno ne u Zagrebu.