MODA

Od Audrey Hepburn do Kristen Stewart ili kako modni ugovori glumaca utječu na kostime u filmu

U filmu Spencer Kristen Stewart nosi jako puno Chanela, s kojim slučajno ima i ugovor kao jedno od njihovih zaštitnih lica

FOTO: tgm creative / Photo by HO / HO / AFP / Blitz

U filmu Spencer koji je prije dva tjedna stigao u kina Kristen Stewart nosi jako puno Chanela, s kojim slučajno ima i ugovor kao jedno od njihovih zaštitnih lica

Film Spencer u hrvatska kina stigao je 9. studenog. Radi se o još jednoj ekranizaciji života princeze Diane, no ovaj put u malo drugačijem obliku. Film Spencer redatelja Pabla Larraína koji inače potpisuje i film Jackie, prati tri dana u životu neprežaljene princeze. Radi se o Badnjaku, Božiću i blagdanu sv. Stjepana koje Diana provodi na kraljevskom imanju Sandringham sa svim članovima britanske kraljevske obitelji. Bio je to, naime, ključan vikend tijekom kojeg se Diana odlučila rastati od princa Charlesa i napustiti kraljevsku obitelj.

Dianu je u filmu utjelovila Kristen Stewart, a uz nju se pojavljuje vrlo malo likova jer cijelo vrijeme zapravo pratimo njezino psihičko stanje kroz unutarnje borbe i slikovite fantastične momente koji ih reprezentiraju. Veliku ulogu u filmu zato igraju kostimi. Njih je za film kreirala Jacqueline Durran, kostimografkinja koja je sedam puta bila nominirana za Oscara, a osvojila je dva, za Anu Karenjinu 2012. i Male žene 2019. Osvojila je i tri BAFTA-e, također za Karenjinu i Male žene te za Veru Drake 2004., a bila je nominirana devet puta. Zanimljivo je, međutim, da je za većinu kostima Durran zavirila u arhivu kuće Chanel što su kritičari odmah pripisali činjenici da je Kristen Stewart zaštitno lice te modne kuće.

Kristen Stewart kao Diana nosi Chanel kaputić na prvoj fotografiji objavljenoj dok se film još snimao Foto: Blitz

IZ CHANELA TVRDE DA NISU FINANCIJSKI SUDJELOVALI U FILMU

Chanel je prisutan od prvih najava filma Spencer. Glumica na plakatu za film nosi bijelu svečanu večernju haljinu koja nalikuje jednoj iz Chanelove couture kolekcije za proljeće 1988. koju je nosila sama Diana. Haljina je za film napravljena iznova u Chanelovom ateljeu, a na njoj je, piše WWD, radilo pet krojačica te im je trebalo 1.034 sati da je završe. Na prvoj fotografiji Kristen Stewart u ulozi Diane, vidjeli smo je u crvenom kaputiću od tvida iz Chanelove Patrimoine ready-to-wear kolekcije iz iste godine. Na samom početku filma vidimo je pak kako nosi sunčane naočale s Chanel logom i crnu flap torbu s istim CC logom.

Sve se to čini malo pretjeranim budući da Diana nije nosila tako puno Chanela i navodno ga je, piše Fashionista, sasvim prestala nositi nakon rastave jer ju je CC logo podsjećao na Charlesa i njegovu ljubavnicu i današnju suprugu, Camillu Parker Bowles. Mnogi su kritičari stoga zaključili da je Stewart imala prste u tome te da je zbog njezine uloge u brendu ostvarena i suradnja, ali i da bi se moglo raditi o prikrivenom oglašavanju.

Kristen Stewart nosi Chanel sunčane naočale u prvoj sceni filma Foto: Screenshot

Iz Chanela su demantirali to da su financijski sudjelovali u filmu, a Kristen Stewart rekla je za američki Vogue: “Da nemam vezu s Chanelom, preklinjali bismo kuću da nam posudi odjeću, a da nam nisu dozvolili vjerojatno bismo je reinterpretirali.” U istom intervjuu ona i Durran objasnile su da Diana u filmu nosi Chanel u scenama kad joj je teško i kad joj treba pomoć te da on, kao jedna tako dugovječna i moćna kuća, ima ulogu potpore njezinom liku.

MODNE I PRODUKCIJSKE KUĆE SURAĐUJU NA OBOSTRANO ZADOVOLJSTVO

Velika tražilica za modne adrese Love the Sales, objavila je zanimljiv podatak da je odmah nakon globalne premijere 5. studenog, porasla potražnja za Chanel flap torbama za 50 posto, za sunčanim naočalama za 174 posto i za sakoima za 380 posto. Slično se dogodilo i s filmom Cruella u kojem Emma Stone, zaštitno lice Louisa Vuittona, nosi njihovu Capucines torbu. Potražnja za njom u tjednu nakon premijere narasla je za 33 posto. Zadovoljstvo je obostrano, brendovi dobivaju veću vrijednost i značaj kroz popularnu kulturu, a produkcijske kuće šire promociju filma i na kanale modnih kuća. Problem se, međutim, može dogoditi kad zbog toga glavni akteri, kostimografi, padnu u drugi plan, ili obrnuto.

Audrey Hepburn u čuvenoj Givenchy haljini u filmu Sabrina 1954. Foto: Screenshot

Čuvena holivudska kostimografkinja Edith Head tako je ušla u zavadu s Hubertom de Givenchyjem kad je njegova prijateljica i muza Audrey Hepburn, tražila da se tri njegova kostima uključe u film Sabrina 1954. godine. Kostimi su ušli u povijest i to posebno dvije Givenchyjeve haljine, a Edith Head kući je odnijela Oscara bez da je Givenchy spomenut u špici filma ili u njezinom govoru zahvale.

Danas se češće događaju obrnute situacije, ispričao je to za portal Fashionista kostimograf Salvador Perez. “Problem je u tome što se kod promocije najčešće sve vrti oko jedne dizajnerske haljine koja se pojavila u filmu, a kostimograf je odradio cijeli posao”, rekao je. Američki kostimografski sindikat pokrenuo je akciju #CreditCostumeDesigners kojom traže modne kuće da potpisuju kostimografe jer oni predano kreiraju kostime prateći priču, dajući joj kroz njih dodatni smisao. Suradnja Jacqueline Durran i kuće Chanel na filmu Spencer jedna je od uspješnijih takve vrste.