Doza kulture

Ovo je baš fora. Pogledali smo virtualnu modnu izložbu koja se zeza sa čestim tipfelerima i klišejima

Umjetnik i dizajner Duje Kodžoman predstavio je svoju osmu samostalnu izložbu

FOTO: Tgm creative

Duje Kodžoman, assistent na kolegijima modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu i doktorand na Prirodoslovno-tehničkom fakultetu u Ljubljani, predstavio je svoju osmu samostalnu izložbu. Ovaj put u virtualnom obliku, njegova nova izložba naslovljena je ‘Centar za m_ješanje mode’, a nastala je kao rezultat dvogodišnjeg projekta u kojem je Kodžoman fotografirao gramatičke i pravopisne greške, tipfelere i humoristične i/ili, kako sam kaže, misaono problematične sintagme iz javnog prostora gradova u Hrvatskoj i Europi.

duje kodžoman

Izložba je podijeljena u tri dijela odnosno tri prostorije. Prva sadrži originalne fotografije s informacijama o tome gdje i kada su snimljene te video prikaza ekstrahiranja teksta s fotografija. U drugoj prostoriji nalaze se tipografski predlošci aplicirani na majice, a u trećoj realizirane majice u fizičkom obliku.

SATIRIČNI ‘DIZAJN’ PREUZET IZ JAVNE SFERE

Izložba donosi komičan presjek, kako sam autor kaže, bizarnih i besmislenih jezičnih konstrukcija kojima smo svakodnevno okruženi. Takve konstrukcije preuzete su iz javne sfere i aplicirane na odjevne predmete čime je imitiran način na koji se najčešće izrađuje odnosno dizajnira promotivna roba ili popularnije zvani merch. Povjesničarka umjetnosti, etnologinja, kulturna antropologinja i književna urednica u području vizualnih umjetnosti Jozefina Ćurković napisala je prateći tekst za ovu izložbu u kojem kaže: “S pomoću jednostavnog online alata [autor] kreira etikete za svoj fiktivni brend Duje Design, ciljano se priklanjajući minimalnoj intervenciji i osnovnom serifnom pismu (Times New Roman), kako bi naglasio princip minimalnog napora inherentan proizvodnji mercha.”

Osim toga, Kodžoman je pri odabiru fizičkih majica za realizaciju ovog projekta odabrao brend Fruit of the Loom što je također vrlo simbolično. “I izbor toga ikoničnog konfekcijskog brenda je elaboriran potez kojime se Duje Design svrstava u društvo mnogobrojnih kolaboracija influencera s modnim brendovima, ali i cross-over projekata istaknutih modnih kuća (recentno: Fendi × Versace, Gucci × Balenciaga, Jacquemus × Nike itd.)”, piše Ćurković. Izložbom virtualno možete prošetati na osobnom računalu, tabletu i smartphoneu, a ona će biti dostupna trajno na ovom linku.