PROMO

Personalizacija postaje ključan faktor u e-trgovini

FOTO: Glami

Iskustva vodećih tvrtki na području e-trgovine u modnoj industriji potvrđuju da korištenje personalizacije omogućuje rast i ubrzanje poslovanja

Uz umjetnu inteligenciju (AI), personalizacija je trenutno najvažnija tema kada je u pitanju e-trgovina u modnoj industriji. Modna tražilica GLAMI, upravo zato vodi računa o inovacijama unutar svoje online platforme, ali i prati te predlaže tehnička rješenja e-trgovinama partnera. Upotreba rješenja pametne personalizacije postaje sve potrebnija u e-trgovini u modnoj industriji jer kupcima olakšava pronalazak relevantnog sadržaja i ima pozitivan utjecaj na mjerne podatke online prodaje.

Privlačenje kupaca u zasićenom i kompetitivnom okruženju

Čak i prije krize uzrokovane pandemijom, McKinsey je predvidio da će personalizacija u online trgovini biti veliki okidač za uspjeh maloprodaje u nadolazećim godinama. GLAMI očekuje da će u 2021. godini online segment narasti za 20 posto (prema istraživanju na tržištima Srednje i Istočne Europe). Smanjivanje offline tržišta u 2020. osjećat će se sve do 2023. godine kada se očekuje da će offline maloprodaja u modnoj industriji na području Srednje i Istočne Europe doseći razinu na kojoj je bila prije pandemije.

Tvrtke koje ne obraćaju pozornost na personalizaciju mogle bi izgubiti značajan dio prihoda ili čak bankrotirati. Privlačenje kupaca u zasićenom i kompetitivnom okruženju te istovremeno zadržavanje njegove pažnje je težak zadatak. To zahtijeva sadržaj koji je najrelevantniji i koji pojednostavljuje iskustvo kupovine. GLAMI stručnjaci savjetuju svoje partnere da upoznaju svoje kupce najbolje što mogu kako bi mogli personalizirati sadržaj i povećati svoj profit.

Razvijanje web stranice koju podržava umjetna inteligencija može zahtijevati značajne resurse od poslovanja, te je upravo to razlog zbog kojeg se mnoge e-trgovine odlučuju pridružiti GLAMI platformi, modnoj tražilici koja upravlja naprednim sustavom personalizacije svih proizvoda koje nudi. Glavna prednost personalizacije je u tome što se kupac može jednostavno orijentirati u iznimno velikom katalogu proizvoda.

“Danas čak i e-trgovine srednje veličine imaju tisuće proizvoda u ponudi i moraju pružiti personalizirani sadržaj. To poboljšava sve važne mjerne podatke u e-trgovini, poput pregleda proizvoda, prodaje i povratka ulaganja”, objašnjava Radek Bartyzal, Inženjer strojnog učenja GLAMI timu za umjetnu inteligenciju.

Radek Bartyzal

Personalizacija u GLAMI-u

U GLAMI-u, personalizacija je izvršena prema sustavu preporuka na dva načina. Prvo, korisnik odabire proizvode i sustav daje preporuku sličnih proizvoda fokusirajući se na korisnikovu povijest kupovine. Drugi način donosi još više personalizacije. Sustav sortira proizvode u određene kategorije, poput haljina, te pažljivo prati na što je korisnik prethodno obraćao pozornost tijekom kupovine. Nakon toga, sustav će preporučiti slične proizvode korisniku. “Personalizacija je danas nužnost. Od uvođenja ovog sustava neprestanog ga unaprjeđujemo kako bi osigurali da se korisnicima prikazuju najrelevantniji proizvodi. Brzina je također iznimno važan dio ovog proces. Sustav mora biti u mogućnosti među milijunima proizvoda pronaći one koji najviše odgovaraju korisniku i to učiniti u djeliću sekunde”, objašnjava Radek Bartyzal.

Implementacija personalizirane liste proizvoda rezultirala je poboljšanjem većine mjernih podataka. “Nekada je teško procijeniti koliko vremena i ljudskih resursa se može uštediti u tvrtki ulaganjem u AI tehnologiju, no korisničko zadovoljstvo se može jednostavno mjeriti pomoću mjernih podataka kao što su stope konverzije. U GLAMI-u uvijek mjerimo poslovnu vrijednost svake nove korisničke funkcije. Nakon implementacije personaliziranog pretraživanja na GLAMI platformi, indikatori poput stopa konverzije i bruto tržišne vrijednosti (GMV) porasli su za više od 10 posto”, nadodao je Radek Bartyzla.

Pronalazak prostora u modnoj e-trgovini je često težak proces, osobito za e-trgovine manje i srednje veličine. No, na GLAMI platformi e-trgovine mogu se naći na vidiku mnogih novih potrošača. “Sustav personalizacije može biti relativno skupo ulaganje, ali kao alternativu brendovi mogu imati proizvode na GLAMI platformi koja omogućuje da oni budu predloženi relevantnim korisnicima. To daje odličnu vrijednost manjim brendovima, a kroz kreiranje personalizirane ponude GLAMI značajno pojednostavljuje mapiranje i kupovinu modnih artikala te web trgovinu čini vidljivijom širokom krugu korisnika”, zaključio je Radek Bartzal.

Personalizacija na About you, Urbanstore & Bibloo i Footshop-u

Vodeći igrači u e-trgovini kao što su About you i Urbanstore već dugo koriste sustave personalizacije. Na primjer, svaka stranica je prilagođena lokalnim potrebama tržišta na kojem posluje, kategorije proizvoda su izabrane na temelju specifičnih podataka prodaje i marketinga, a većina promocija i kampanja planirano je na temelju povijesti zemlje u kojoj se nalazite. Na navedenim stranicama liste proizvoda su sortirane i prikazane potpuno automatski na temelju posljednjih sesija. Istovremeno, korištenje personaliziranih sustava preporuka više nije privilegija samo za najveće. Tehnologija koja se temelji na umjetnoj inteligenciji dostupna je svima i sve više manjih web trgovina otkriva moć ovih inovativnih rješenja.

Urbanstore & Biblo kontinuiran rade na unaprjeđenju korisničkog iskustva. “Metode personalizacije uključuju prilagođavanje sadržaja web stranice svake zemlje, a vidljive oznake i kategorije na stranici odabrane su u suradnji s prodajom i marketingom. Vizuali i komunikacijske kampanje razlikuju se ovisno o podacima i povijesti poslovanja svake zemlje. Radimo i s listama proizvoda koji se pojavljuju i sortiraju na temelju posljednjih sesija na stranici. Prema trenutnim potrebama kupaca za specifične proizvode koristimo opciju dodatna preporuka. Ovaj cijeli proces personalizacije odrađuje se automatski”, objašnjava Dominik Rzounek, Head of Performance za Bibloo & Urbanstore.

Brend Footshop također ulaže u personalizaciju zato što im se to pokazalo kao uspješno rješenje. “Primarno koristimo Exponeu kako bi personalizirali sadržaj u formi informativnih poruka i banera na glavnoj stranici te individualnih kategorija. U Footshop klubu kupci imaju i personalizirane cijene na stranicama proizvoda”, objašnjava Peter Babjak, Performance Marketing Manager za Footshop.

Zadržavanje kupaca i održavanje kompetitivnosti na tržištu bit će sve veći izazov za modne, ali i tvrtke iz mnogih drugih industrija. No, iskustva vodećih tvrtki na području e-trgovine u modnoj industriji potvrđuju da aktivno i efikasno korištenje personalizacije omogućuje rast i ubrzanje poslovanja. Cilj je unaprijediti iskustvo i osnažiti zadovoljstvo korisnika te razviti lojalnost prema brendu kroz budućnost.