MODA

Pet mladih brendova koji trenutačno dominiraju modnom industrijom

Coperni sa svojom staklenom torbom osvaja Instagram, a Miss Sohee crveni tepih

FOTO: TGM CREATIVE / @collinastrada

Coperni sa svojom staklenom torbom osvaja Instagram, a Miss Sohee crveni tepih

Balenciaga i Dior predvode modnu industriju ovih dana, no to su modne kuće s višedesetljetnom poviješću koje imaju jako dobro financijsko zaleđe. Uz potporu divova kao što su Kering i LVMH, grupacije koje su vlasnice spomenutih kuća, mnogo je lakše biti kreativan i ulagati u razvoj ludih ideja. A kad to čine mali brendovi pokrenuti prije tek koju godinu od strane mladih entuzijasta, onda je to nešto vrijedno pažnje. Posebno kad im pritom uspije dobiti pažnju medija, poznatih i, naravno, kupaca.

Iz sezone u sezonu pojavi se neko mlado ime koje ima tu moć da diktira trendove ili barem postigne to da o njemu svi pričaju. Prije desetak godina to je bio, danas zbog skandala sa seksualnim uznemiravanjem omraženi Alexander Wang, prije četiri godine bio je to Simon Porte Jacquemus, a prošle godine Nensi Dojaka. Ove godine skupinu definitivno predvodi francuski brend Coperni o kojem su svi počeli pričati nakon što su u kolekciji za jesen/zimu 2022./2023. predstavili staklenu torbicu nalik na zdjelu. No tu je još niz mladih imena vrijednih pažnje. Predstavljamo ih u nastavku.

Collina Strada

Američka dizajnerica Hillary Taymour pokrenula je brend Collina Strada još 2009. godine no tek je u posljednjih nekoliko sezona postala relevantna. To ne znači da to tada nije bila. Naprotiv, Taymour od samog početka njeguje inkluzivnost i održivost, no one su tek sada postale popularne u modnoj industriji pa je i dizajnerica dobila svojih pet minuta slave. Svoj brend vodi kao platformu za društvena pitanja i osviještenost, a poruka koju šalje svojim radom jest da svi imamo pravo nositi odjeću koja nam se sviđa bez obzira na naš izgled i mogućnosti.

Coperni

Coperni je pariški brend koji su 2013. godine pokrenuli Sébastien Meyer i Arnaud Vaillant. Dizajneri su se upoznali 2009. godine, a u međuvremenu su radili u Balenciagi i Chanelu gdje su naučili sve tehnike koje danas primjenjuju u svom radu. Njihovi radovi prepoznatljivi su po vezu i tretiranju tkanina tehnikom sličnom origamiju. Bili su finalisti LVMH nagrade 2015. godine, a godinu ranije dobili su ANDAM’s Creative Label Prize. Njihovu staklenu torbu koja je hit ove sezone do sada su nosile Kylie Jenner, Gigi Hadid i Doja Cat.

Di Petsa

Grčka dizajnerica Dimitra Petsa kreirala je svoju prvu ‘mokru’ haljinu već u svojoj diplomskoj kolekciji na Central Saint Martinsu 2018. godine. Kolekcija se zvala The Wetness Collection, a bila je puna savršeno konstruiranih i izvedenih haljina u nekoliko slojeva svile koje su izgledale poput skulptura, kao da se ispod njih nalazi mokro tijelo. Petsu je ta tehnika proslavila te su njezine haljine kasnije nosile FKA Twigs, Gigi Hadid i Paloma Elsesser dok je Maria Grazia Chiuri kopirala taj način izrade za Dior kolekciju. Dizajnerica se inače u svom radu općenito bavi istraživanjem ženskog tijela i seksualnosti.

Miss Sohee

Sohee Park predvodnica je nove generacije dizajnera visoke mode. Rođena je i odrasla u Seulu, a onda je preselila u London gdje je završila modni dizajn na Central Saint Martinsu. U radu je inspiriraju vintage odjeća i stari namještaj, a prepoznatljiva je po fluidnim formama koje prkose gravitaciji i detaljno su ručno ukrašene perlama i kristalima. Prošle je godine odjenula Cardi B, Gemmu Chan, Bellu Hadid i Miley Cyrus.

Peter Do

Peter Do rođen je u Vijetnamu, u dobi od 14 godina preselio u SAD, u Philadelphiju. Završio je Fashion Institute of Technology u New Yorku i odmah nakon toga osvojio LVMH nagradu 2014. godine. Potom je dobio priliku raditi ženske kolekcije za brend Celine uz veliku Phoebe Philo, a kasnije za Dereka Lama. Svoj brend osnovao je 2018. godine, ali tek je u rujnu 2021. imao prvu samostalnu reviju na Tjednu mode u New Yorku kojom je privukao pažnju te su, prema podatcima tražilice Lyst, posjeti na službenoj stranici brenda u 24 sata nakon revije narasli za 376 posto.