Tjedan mode

Prva kolekcija novog kreativnog direktora Moschina i još revija iz Milana koje vrijedi pogledati

Tjedan mode u Milanu završio je jučer i možemo reći da je bio poprilično uzbudljiv

News - TOD S - FW 24-25 - FASHION SHOW Aymeline Valade walks the runway during Tod s collection show at the Milan Fashion Week Womenswear Autumn/Winter 2024-2025 on February 23, 2024 in Milan. Photo: Cinzia Camela. Milan Via Messina Italy Copyright: xCinziaxCamelax/xLiveMediax LPN_1247240,Image: 849959425, License: Rights-managed, Restrictions: imago is entitled to issue a simple usage license at the time of provision. Personality and trademark rights as well as copyright laws regarding art-works shown must be observed. Commercial use at your own risk., Credit images as "Profimedia/ IMAGO", Model Release: no
FOTO: Cinzia Camela. Milan Via Messina Italy Copyright: xCinziaxCamelax/xLiveMediax LPN_1247240,Image: 849959425, License: Rights-managed, Restrictions: imago is entitled to issue a simple usage license at the time of provision. Personality and trademark rights as well as copyright laws regarding art-works shown must be observed. Commercial use at your own risk., Credit images as "Profimedia/ IMAGO", Model Release: no

U Milanu je u ponedjeljak 26. veljače završio još jedan Tjedan mode. Na njemu su prikazane kolekcije za jesen i zimu 2024. godine, a revije na kojima smo ih vidjeli priuštile su nam sve od romantiziranih ideja o odjeći u kojoj svi izgledaju savršeno do totalnog kaosa preplavljenog smećem. Zvuči kao dobar opis modne industrije u globalu.

I to je doslovno bilo tako. Armani je na pistu poslao manekenke koje su izgledale kao da samo svojim stavom mogu ostvariti što god žele u životu, a reviju je otvorila njegova muza iz osamdesetih i devedesetih Gina di Bernardo.

S druge strane, Beate Karlsson, vlasnica i kreativna direktorica brenda Avavav u prve je redove pozicionirala modele s kantama smeća ispred sebe. Tijekom cijele revije to su smeće bacali na modele koji su šetali pistom da bi na samom kraju, kad je dizajnerica izašla pokloniti se publici, dobila tanjur s tortom u lice. Ovaj i ostale kaotične detalje s tjedna mode u Milanu koje ste možda propustili, pogledajte u nastavku.

Meta publika na Diesel reviji

Diesel već nekoliko sezona koketira s idejom demokratizacije mode. Pozivali su studente na svoje revije, najbržim prstom dodjeljivali ulaznice “običnim građanima”, a ove sezone danima su uživo prenosili kako rade na kolekciji. Osim toga, na samoj reviji nalazio se video zid na kojem su prenosili uzvanike koji su ponovno najbržim prstom osigurali svoja mjesta, a koji su se uključili uživo i gledali posjetitelje koji fizički sjede u publici kako na zidu gledaju njih koji sjede kod kuće i prate reviju online. A onda su se na pisti pojavile majice i topovi s printom prijenosa publike sa spomenutog video zida. Zamršeno, nepotrebno ili genijalno?

Fendi lizalice

Kolekcija kuće Fendi bila je nadahnuta komadima s početka osamdesetih iz arhive tog brenda. No, umjesto odjeće, najviše pažnje privukli su modni dodatci. Kći Silvije Venturini Fendi, Delfina Delettrez, za ovu je kolekciju kreirala kožnate torbice/privjeske u obliku lizalica u koje doslovno stane – lizalica. Privjesci i s njima personalizirane torbe i drugi dodatci veliki su hit ove sezone pa nas uopće ne čudi ovaj detalj. Bit će hit.

Prada forever

Nevjerojatno da modna kuća osnovana 1913. godine u 2024. diktira trendove. Ali tako je. Miuccia Prada je dizajnerska snaga kakva ne postoji u modnoj industriji. Ovom kolekcijom otišla je u prošlost, kako vlastitu tako i prošlost Prade kao brenda, ali ne kako bi bila nostalgična već kako bi pronašla odgovore i rješenja. U nastavku pogledajte reviju.

Besprijekorni Giorgio Armani

Slično, kao i Prada, Giorgio Armani koji je svoju modnu kuću osnovao 1978. relevantan je i danas. Armani ne diktira trendove na način na koji to čini Prada, ali njegov talent za kreiranje odjeće i pristup istom nešto je što u rijetko kojem brendu danas možete naći. Na prvom mjestu uvijek je tijelo i odjeća se prilagođava njemu, a ne obrnuto. Modni dizajneri danas zaboravljaju da je to cilj dizajna.

Fantastičan Sunnei

Simone Rizzo i Loris Messina predstavili su novu kolekciju za svoj brend Sunnei isti dan kad i Gucci i Versace i uspjeli su ih zasjeniti. Potonji brendovi igrali su na sigurno s poprilično komercijalnim kolekcijama koje nisu loše, ali nisu ni uzbudljive ili, kako je Cathy Horyn napisala u svojoj recenziji za The Cut, izgledaju kao da su ih kreirali trgovci, a ne kreativni direktori. Kod brenda Sunnei to nije moguće. Osim što su kreirali još jednu fantastičnu kolekciju, Rizzo i Messina reviju su koncipirali tako da smo umjesto glazbe u pozadini čuli “misli” koje se modelima vrte u glavama dok hodaju piston. Genijalno.

Prva kolekcija Adriana Appiolaze za Moschino

Moschino nije imao sreće posljednjih mjeseci. Nakon što ih je napustio Jeremy Scott nakon 10 godina, novi kreativni direktor Davide Renne iznenada je preminuo u dobi od svega 46 godina. Nakon njega su uspjeli zaposliti novog kreativnog direktora Adriana Appiolazu, ali on je imao premalo vremena da bi kreirao smislenu kolekciju. Ova prva vrvjela je referencama na prošlost brenda iako je bila suptilnija nego što smo to navikli i na kraju pomalo dosadna. Druga kolekcija na kojoj će raditi od samog početka bit će tek pravi pokazatelj.

Fantastični Ferragamo i Bottega Veneta

Na vrlo sličnom tragu, nove kolekcije predstavili su Ferragamo i Bottega Veneta. Njihovi kreativni direktori Maximillian Davies i Matthieu Blazy nova su generacija dizajnera u rangu Phoebe Philo. Njihove kolekcije vrve sjajnim dizajnerskim rješenjima, famozno su izrađene i nude novu viziju suvremene žene. Žene u njihovim komadima izgledaju moćno, ali istovremeno i podržano. Njihova odjeća nije samo fantastična slika i to je ono što ih razlikuje od popularnijih brendova poput Guccija, Versacea, Louisa Vuittona pa čak i Loewea čiji su komadi često vrlo nepraktični i u kojima žena možda izgleda sjajno, ali su oni rijetko izrađeni s njezinim tijelom na umu.

Smeće na Avavav reviji

Beate Karlsson već je poznata po ekstravagantnim revijama. Na jednoj su modeli namjerno padali po pisti, na jednoj je s njih čupana odjeća, a na ovoj jučerašnjoj na njih je iz publike bacano smeće. Ideja je bila predstaviti internetske trolove u doslovnom fizičkom obliku, kao ljude koji bacaju smeće. Pojedini kritičari na nju se ljute zbog toga jer takvim predstavama odvlači pažnju s odjeće, ali to joj je i cilj.