MODA

Prvi dan Tjedna visoke mode u Parizu obilježila je kuća Schiaparelli. Evo malog pregleda zbivanja

Kreativni direktor Daniel Roseberry pripremio je spektakularnu reviju, ali ga već prozivaju zbog referenci iz povijesti mode koje nije imenovao

FOTO: tgm creative / screenshot, Christophe ARCHAMBAULT / AFP

Kreativni direktor Daniel Roseberry pripremio je spektakularnu reviju, ali ga već prozivaju zbog referenci iz povijesti mode koje nije imenovao

Tjedan visoke mode koji se unatoč kaosu s koronavirusom održava uživo, počeo je jučer u Parizu revijom kuće Schiaparelli. Kreativni direktor Daniel Roseberry koji je trenutačno jedno od najpopularnijih imena na sceni, pripremio je spektakl od revije. Koristio je samo crnu, bijelu i zlatnu kreirajući zbilja impresivne forme odjevnih predmeta, modnih dodataka i nakita, a inspirirao se svemirskim filmovima Interstellar, Dina, Dolazak i Prometej. No, ono što je mnoge zasmetalo je Roseberryjeva izjava koju je dao za Vogue, a u kojoj tvrdi da je htio kreirati “planet Schiaparelli” odnosno nešto što ne postoji, nešto što nitko drugi ne radi.

To baš i nije sasvim točno budući da se u kolekciji referirao na niz radova pokojnog Pierrea Cardina koji je bio majstor kad je u pitanju ‘svemirska’ moda, kao i na nakit Alexandera Caldera. I reference su mu sjajne. Nije kopirao već je zaista odao počast njihovim radovima i bilo bi lijepo da je to spomenuo.

DIGITALNE REVIJE SU DOMINIRALE

Tijekom ostatka jučerašnjeg dana novu je kolekciju prikazala i Iris Van Herpen koja je imala samo privatno predstavljanje za odabrane pa kolekcija još nije otkrivena javnosti. A iako su se velike modne kuće vratile revijama uživo, manja imena ne mogu si priuštiti rizik da im izlaganje zarazi koronavirusom zaustavi proizvodnju. Digitalne revije zato su dominirale prvim danom, a imali su ih Ulyana Sergeenko, Georges Hobeika, Azzaro Couture, Maison Rabih Kayrouz.

Jedina revija koja je jučer uz Schiaparelli održana uživo je ona kuće Dior. Kolekcija je djelovala vrlo jednostavno i pročišćeno, ali ono što je kreativna direktorica Maria Grazia Chiuri time htjela pokazati jest činjenica koliko su detalji i tehnike kojima se izrađuju podcijenjeni. Rekla je da se vez smatra samo dekorativnim elementom dok on može biti ključan za konstrukciju odjevnog predmeta. Na pojedinim je komadima u ovoj kolekciji stoga umjesto klasičnog šava koristila vez što na prvi pogled ne možete vidjeti, ali je ključno. Chiuri mnogi smatraju nedovoljno vještom i inovativnom dizajnericom, ali joj se mora priznati znanje o izradi odjeće i poštovanje prema visokoj modi koje demonstrira u svakoj kolekciji.