Prvi dan Tjedna visoke mode u Parizu obilježila je kuća Schiaparelli. Evo malog pregleda zbivanja
Kreativni direktor Daniel Roseberry pripremio je spektakularnu reviju, ali ga već prozivaju zbog referenci iz povijesti mode koje nije imenovao
Kreativni direktor Daniel Roseberry pripremio je spektakularnu reviju, ali ga već prozivaju zbog referenci iz povijesti mode koje nije imenovao
Tjedan visoke mode koji se unatoč kaosu s koronavirusom održava uživo, počeo je jučer u Parizu revijom kuće Schiaparelli. Kreativni direktor Daniel Roseberry koji je trenutačno jedno od najpopularnijih imena na sceni, pripremio je spektakl od revije. Koristio je samo crnu, bijelu i zlatnu kreirajući zbilja impresivne forme odjevnih predmeta, modnih dodataka i nakita, a inspirirao se svemirskim filmovima Interstellar, Dina, Dolazak i Prometej. No, ono što je mnoge zasmetalo je Roseberryjeva izjava koju je dao za Vogue, a u kojoj tvrdi da je htio kreirati “planet Schiaparelli” odnosno nešto što ne postoji, nešto što nitko drugi ne radi.
To baš i nije sasvim točno budući da se u kolekciji referirao na niz radova pokojnog Pierrea Cardina koji je bio majstor kad je u pitanju ‘svemirska’ moda, kao i na nakit Alexandera Caldera. I reference su mu sjajne. Nije kopirao već je zaista odao počast njihovim radovima i bilo bi lijepo da je to spomenuo.
DIGITALNE REVIJE SU DOMINIRALE
Tijekom ostatka jučerašnjeg dana novu je kolekciju prikazala i Iris Van Herpen koja je imala samo privatno predstavljanje za odabrane pa kolekcija još nije otkrivena javnosti. A iako su se velike modne kuće vratile revijama uživo, manja imena ne mogu si priuštiti rizik da im izlaganje zarazi koronavirusom zaustavi proizvodnju. Digitalne revije zato su dominirale prvim danom, a imali su ih Ulyana Sergeenko, Georges Hobeika, Azzaro Couture, Maison Rabih Kayrouz.
Jedina revija koja je jučer uz Schiaparelli održana uživo je ona kuće Dior. Kolekcija je djelovala vrlo jednostavno i pročišćeno, ali ono što je kreativna direktorica Maria Grazia Chiuri time htjela pokazati jest činjenica koliko su detalji i tehnike kojima se izrađuju podcijenjeni. Rekla je da se vez smatra samo dekorativnim elementom dok on može biti ključan za konstrukciju odjevnog predmeta. Na pojedinim je komadima u ovoj kolekciji stoga umjesto klasičnog šava koristila vez što na prvi pogled ne možete vidjeti, ali je ključno. Chiuri mnogi smatraju nedovoljno vještom i inovativnom dizajnericom, ali joj se mora priznati znanje o izradi odjeće i poštovanje prema visokoj modi koje demonstrira u svakoj kolekciji.