VIJEST

Talijanski Vogue je iz siječanjskog izdanja izbacio sve fotografije kako bi poslao poruku o održivosti

FOTO: @vogueitalia

Talijanski Vogue i dalje predvodi internacionalna izdanja tog modnog magazina

Novi broj talijanskog izdanja magazina Vogue ne sadrži nijednu fotografiju. Tako žele ukazati na to da modna snimanja imaju poprilično negativan utjecaj na okoliš.

KOLIKI JE PRAVI UTJECAJ SNIMANJA NA OKOLIŠ

Stvaran ugljični otisak modnih snimanja u jednom izdanju nije lako mjeriti. No, glavni urednik Emanuele Farneti u svojoj je uvodnoj riječi naveo da su samo za rujansko izdanje prošle godine angažirali 150 ljudi, letjeli avionom 20 puta i vozili se vlakom desetak puta, unajmili 40 automobila, naručili i poslali natrag 60 internacionalnih pošiljki, svjetla su radila barem 10 sati bez prestanka, a koristili su i generatore koje pokreće benzin. Bilo je tu i otpada od cateringa, plastičnih omota u kojima je stigla odjeća, struje koja je potrošena na punjenje mobitela, fotoaparata, laptopa.

U siječanjskom izdanju odlučili su zato sasvim izbaciti fotografije i vratiti se na početak i ono što je nekad činilo modne magazine – ilustracije. Predstavili su osam različitih naslovnica koje će se 7. siječnja naći na kioscima diljem Italije (u biorazgradivom plastičnom omotu), a na svakoj stoji napomena da za izradu ovog izdanja nije bila potrebna fotografska produkcija.

Mnogi već sad kritiziraju potez jer smatraju da nikakvu veliku promjenu neće donijeti jedno ilustrirano izdanje već da svako mora biti održivije, u ovom slučaju, kad su snimanja u pitanju.

MODA KAO SREDSTVO KRITIKE SVIJETA

Iako će mnogi reći da je američki Vogue najutjecajniji u svijetu, činjenica je da je upravo talijanski Vogue taj koji je kroz povijest svog izlaženja imao najsnažniji glas te da je njega New York Times nazvao najutjecajnijim u svijetu. Njegova pokojna urednica Franca Sozzani koja je talijanski Vogue pretvorila u tako utjecajno internacionalno izdanje, nije se libila kroz modu govoriti o temama koje nisu nužno vezane uz modu.

2005. godine izbacila je broj nazvan Madness Makeover kojim je kritizirala opsesiju društva plastičnim operacijama. 2008. predstavila je takozvani The Black Issue koji je sadržavao isključivo modele, umjetnice i druge uspješne Afroamerikanke kojih je tada još bilo malo u industriji, a koji se u SAD-u rasprodao u 72 sata od izlaska. 2010. predstavila je izdanje s naslovnom pričom snimljenom na lokaciji izljeva nafte u Meksičkom zaljevu koji se dogodio iste godine.

Sozzani je obožavala govoriti o važnim temama i to na pomalo kontroverzan način jer upravo je to Vogue i bio u svojim početcima dok su za njega pisale ozbiljne novinarke poput primjerice slavne ratne reporterke Lee Miller. Nije se bavio isključivo modom i ljepotom, već svim problemima o kojima žene razmišljaju jer zašto bi nas mučilo samo što ćemo ujutro odjenuti?