Modni trend

Tihi luksuz zamijenio je Barbie-, regency- i sve ostale coreove i ponovno nam vratio vjeru u modu

Napokon je došlo vrijeme kada se fokus vraća na odjeću - kroj, teksture i kvaliteta su ponovno u prvom planu trendova za 2023.

FOTO: CPHFW Press

Prema izvještaju američke second hand online trgovine s dizajnerskom odjećom, The RealReal, kupci sve više traže komade koji nisu u savršenom stanju i to primarno torbice. Cijene takvih torbica su niže pa možete dobiti jako dobar dizajnerski komad za vrlo pristupačan novac, a uklapaju se i u trend tihog luksuza koji je potpuno zaludio svijet ove godine. Tihi luksuz je trend koji podrazumijeva nošenje luksuznih komada, ali u nešto pritajenijem izdanju. Pristaša tihog luksuza neće nositi Gucci remen s ogromnim zlatnim GG logom niti će ispod pazuha stiskati Balenciaga Le Cagole torbicu, ali bi već mogla uloviti Bottega Veneta clutch iz sedamdesetih na Vestiaire Collectiveu ili kakvu drugu anti-it torbicu kod koje, osim po cijeni, nikad nećete skužiti da se radi o luksuznom komadu.

Anti-it torbice i druge predmete tihog luksuza karakterizira činjenica da nemaju logo koji vrišti, trendovski kroj niti boju, ali je iz njihovog izgleda odnosno načina izrade lako zaključiti da se radi o dobrom luksuznom komadu.

SVE MOŽEMO ZAHVALITI KUĆAMA THE ROW I BOTTEGA VENETA

Kad je prije dvije sezone novi kreativni direktor kuće Bottega Veneta na pistu poslao Kate Moss u trapericama i naizgled flanelskoj košulji, oni koji su promatrali izdaleka pomislili su da se radi o pomalo razočaravajućem potezu. No, oni koji su sjedili u prvim redovima ili imali tu čast da posjete backstage prije ili nakon revije, poprilično su se šokirali i uglavnom oduševili, činjenicom da je ta ‘flanelska’ košulja zapravo izrađena od kože. U tom jednom suptilnom, ali vrlo snažnom momentu na modnoj pisti, Matthieu Blazy savršeno je objasnio što je tihi luksuz i zašto je toliko popularan. Ono što je izgledalo kao zaboravljena košulja Curta Cobaina zapravo je bio jedan od najluksuznijih komada u kolekciji čija cijena iznosi 4.800 eura.

Sestre Olsen doktorirale su tihi luksuz, a potencijalno su baš one i pokrenule ovaj trend. Njihov brend The Row jedan je od najluksuznijih koji postoji na tržištu, a izgleda poprilično jednostavno. Da, radi se o vrhunskim materijalima i besprijekornoj izradi, ali većinu njihovih komada mogla bi replicirati svaka iole sposobna krojačica. Ipak, Olsenice su stvorile ozbiljan žamor oko svog brenda i svake sezone jedan od tih jednostavnih komada postane veliki hit. Nijedan od njih nema vrišteći logo, upečatljive uzorke pa čak ni boje, ali upravo je u tome njihova čar. Oni su preslika javnog imidža sestara Olsen. Svi dobro znamo koliko su poznate, bogate i utjecajne, ali sve detalje o svojim privatnim životima drže daleko od javnosti. Baš kao što njihovi komadi svoju dekadentnost i stvarnu vrijednost kriju iza jednostavne forme.

ŠIRI DRUŠTVENI FENOMEN

Tihi luksuz dio je šireg društvenog fenomena kojem svakodnevno svjedočimo na društvenim mrežama. Inspirirani celebrity kulturom, korisnici su počeli prakticirati neke od njihovih načina javnog obraćanja kao što je skrivanje trudnoće koje slijedi pomno osmišljena emotivna najava iste ili pak dramatična najava rastave braka koja obavezno uključuje jednu od sljedećih fraza: “molimo da poštujete našu privatnost u ovim teškim trenutcima” ili “nastavljamo zajedno odgajati djecu koja su naš prioritet”. Ako govorimo o tihom luksuzu, takvi će korisnici najčešće objaviti kutiju s logom Net-A-Portera ili neke druge luksuzne trgovine ili brenda, ali neće otkriti što je unutra jer tobože drže do privatnosti. Isti će nakon skrivanja trudnoće prvom zgodom objaviti fotografiju tek rođenog djeteta ili barem njezinu ručicu uz obavezni datum rođenja, ime i frazu poput “ne možemo te voljeti više”. Do sada vam je već jasno kamo ide s ovime. Tihi luksuz je trend, a oni koji ga žele nositi samo iz tog razloga jer je trendi sigurno ga neće skrivati.

S druge strane, naravno, ima i onih koji iskreno njeguju tihi luksuz kao stil života. To su oni koji si mogu i žele priuštiti kvalitetnije i skuplje komade, ali ne žele osudu društva ili pak uopće nemaju potrebu dijeliti informacije o skupim dobrima koja posjeduju javno kako na društvenim mrežama tako ni u svojoj okolini. To su ljudi koji zbilja cijene kvalitetne luksuzne komade i koji će i kad ovaj trend prođe u njih ulagati te ih nastaviti skrivati od pogleda znatiželjnika.

Ako ništa drugo, tihi luksuz vratio je fokus na kvalitetu odjeće. Zahvaljujući njemu u prvom su planu ponovno detalji, izrada odjeće i razina dizajnerske i krojačke vještine koja ja potrebna da bi se pojedini komadi proizveli. Sjajno je da se takav trend pojavio upravo sada kada se u Europskoj uniji raspravlja o uvođenju regulativa koje će pomoći sankcionirati greenwashing, zabraniti prodaju novih automobila na dizel i benzin i zaštiti okoliš općenito, jer on dodatno pomaže javnosti da shvati koliko je važna kvaliteta komada koje nosimo kao i to da ih čuvamo i nosimo što duže.