FOTO: Saša Ćetković
BIPA ZELJKA-foto cetkovic

Marketinška stručnjakinja koja vodi najjaču roza kampanju u zemlji: 'Nismo jednaki, ali trebamo imati jednake prilike'

Razgovarali smo sa Željkom Mojzeš, rukovoditeljicom marketinga u BIPA lancu drogerija

Biram sebe

Marketinška stručnjakinja koja vodi najjaču roza kampanju u zemlji: 'Nismo jednaki, ali trebamo imati jednake prilike'

Razgovarali smo sa Željkom Mojzeš, rukovoditeljicom marketinga u BIPA lancu drogerija

BIPA ZELJKA-foto cetkovic
FOTO: Saša Ćetković

Sluša heavy metal, završila je studij teologije i stručnjakinja je za marketing. Ona je Željka Mojzeš i #nepobjediva je. U svojih više od 20 godina radnog staža prošla je tako razne pozicije – od rada na degustacijama u supermarketima, do vođenja ozbiljnih marketinških kampanja poput rebrandinga i rada u prosvjeti. Ipak, priznaje nam da je marketing njezina ljubav kojoj se vraća. Trenutno je rukovoditeljica marketinga u BIPA Hrvatska, gdje je došla prije više od tri godine. “Bila sam na godišnjem odmoru na moru i vidjela da BIPA traži rukovoditelja marketinga. To je područje gdje imam dovoljno znanja i iskustva, a opet nije retail s osnovnim namirnicama. Puno godina sam provela u retailu, radila sam za tri različita trgovačka lanca nakon čega je došlo do zasićenja pa sam sama sebi rekla nikad više. Ali, evo me opet.”

Objašnjava nam da je BIPA mjesto na kojem je okružena brojnim snažnim i odvažnim ženama, a ističe da se trude u svakom segmentu poslovanja biti uz žene i ohrabriti ih da ostvare svoje ciljeve. Tako BIPA svojim zaposlenicama nudi mnoštvo mogućnosti za osobni i profesionalni razvoj kroz razne edukacije, doškolovanje i prilike za napredak. Jednako su usmjereni i na svoje kupce, koje su također većinom žene. “Prošle smo godine jednu #nepobjedivu nagradili programom obrazovanja po izboru na Sveučilištu Algebra”, pohvalila nam se Mojzeš.

#Nepobjedive žene i roza boja

BIPA je u lipnju 2022. godine lansirala kampanju #Nepobjedive Saša Ćetković

Osim što su većina njihovih kupaca žene, i većina njihovih zaposlenica su žene, točnije njih 97 posto. Uz to, i generalna direktorica lanca BIPA je žena – Tina Jurjević, ističe Mojzeš. “Uglavnom sam okružena mladim ljudima koji su još u uzlaznoj putanji – prosjek godina u mom timu je 30 i svi su jako voljni i željni učiti, a i cijela hijerarhija u tvrtki je dosta ‘plitka’. Primjerice, marketing izravno odgovara generalnoj direktorici i onda nema ‘pokvarenog telefona’. Jako cijenim što se njeguje otvorena komunikacija i što se uvažava tuđe mišljenje i to je nešto što potičem i unutar vlastitog tima. Tako se ja, primjerice, s Tinom mogu otvoreno ne slagati, ali u konačnici uvijek pronađemo zajedničko rješenje. Ne očekuje se da smo po svemu na istoj stranici, iako u većini slučajeva jesmo. Tim ljudi s kojima radim mi je stvarno najbitnija komponenta rada. To su ljudi s kojima provodim veći dio dana i posebno me veseli što sam okružena divnim, sposobnim i angažiranim ljudima na koje uvijek mogu računati, zajedno slaviti uspjehe i dobro se nasmijati. Oni svaki dan potvrđuju onu poznatu Work hard, play hard.”

Dobru atmosferu u uredu preslikavaju i na svoje djelovanje prema kupcima. Tako su u lipnju 2022. godine lansirali kampanju #Nepobjedive kojom žele kontinuirano ulagati velike napore u osnaživanje žena i biti uz njih u svakom trenutku njihova života, objašnjava nam Mojzeš. “Kampanjom ulažemo velike napore kako bismo inspirirali i ohrabrili žene da pronađu svoje pravo ‘ja’ i izađu iz okvira koje im društvo često nameće. I sami smo se kao brend suočavali s brojnim predrasudama, stoga smo, između ostalog, odlučili našu prepoznatljivu roza boju pretvoriti u boju hrabrih i odvažnih, te tako mijenjati društvo oko sebe i razbijati predrasude.”

U tom kontekstu, Mojzeš je i sama pomicala granice. #Nepobjediva je još od studentskih dana, kada je uz studij radila i imala malo dijete. “Bitno je imati podršku okoline – a meni se tu stvarno posrećilo, jer sam uz podršku supruga, imala svekrvu koja je uvijek bila na raspolaganju te mi je svakodnevno pomagala, pogotovo dok je dijete bilo malo. Ako vjeruješ u sebe i ‘zapneš’, sve se može. Upravo je to temelj toga kako ja doživljavam kampanju i poruku #nepobjedive”, govori Mojzeš.

‘Žena je ženi vuk’

Odmah nakon lansiranja kampanje dobili su brojne pozitivne reakcije koje pristižu i dandanas, hvali se Mojzeš. “Javljaju nam se brojne žene, udruge i organizacije iz raznih područja koje žele na neki način surađivati i biti dio ove priče, a naišli smo i na veliku podršku u medijskom prostoru. Žene su naša inspiracija u svemu što radimo, stoga ih želimo motivirati da vjeruju u sebe i da su savršene upravo takve kakve jesu – svoje i autentične. Ne treba težiti nekakvoj jednakosti s muškarcima – nismo jednaki niti ćemo biti, ali trebamo imati jednake prilike kako bi svatko mogao birati što želi.”

Tako nam daje primjer godišnjeg razgovora s jednom zaposlenicom kojoj je davala izuzetno pozitivan feedback. “Prvo su toj djevojci zasuzile oči, pa su i meni – ja sam baš emotivka po tom pitanju. I onda smo komentirale: ‘Zamisli dvojicu frajera kako plaču na godišnjem razgovoru”, smije se Mojzeš i dodaje kako je u njezinom timu od jedanaestero ljudi samo jedan dečko. “Zato na njega posebno pazimo.” Dotičemo se tako i poznate izreke “žena je ženi vuk” za koju Mojzeš ističe da je preveliko generaliziranje. “Čovjeka procjenjujem na osobnoj razini i nije mi kriterij, primjerice, ‘Ja se sa ženama ne slažem’. I privatno i poslovno imam podjednak broj muških i ženskih prijatelja i suradnika. No, teško surađujem s teškim ljudima”, objašnjava Mojzeš.

Imposter sindrom

Mojzeš se uvijek trudi prenijeti vrijednosti i motivaciju na svoj tim Saša Ćetković

U tom pogledu govori da ima jednako dobrih i ženskih i muških lidera, isto kao i loših. “Susrela sam se s time i s jedne i s druge strane.” Posebno ističe da je ona sama po prirodi dosta samokritična i da se uvijek trudi napraviti taj korak više te vrijednosti i motivaciju prenijeti na tim. “Ako ti je stalo, sve će ti uvijek biti stres jer ti je stalo da bude dobro i najbolje”, govori Mojzeš. Govori da su žene često manje proaktivne i eksplicitne. “Iskreno govoreći, uvijek mi je bilo draže dobiti povišicu jer je prepoznat moj rad, a ne jer sam tražila. Za to je primarno ‘zaslužan’ manjak samopouzdanja, odnosno, imposter sindrom – jer uvijek postoji netko stručniji, bolji. I to je nešto na čemu kontinuirano radim”

Mojzeš nam priznaje da je ona kroz svoj rad većinom imala pozitivna iskustva te je uvijek bila okružena izuzetno pametnim, sposobnim i stručnim ženama. Takve žene su i žene koje kupuju u BIPA trgovinama, zbog čega njihova ponuda pokriva sve potrebe – i racionalne i emotivne, za trenutke kada se želimo počastiti nakon, primjerice, dobro završenog projekta, uspjele kampanje i sjajnog dana na poslu. Zato što smo uvijek #nepobjedive.


Sadržaj nastao u suradnji s BIPA Hrvatska.