Nekad je nužno odabrati stranu
Top tema

Gucci prvi put ima kreativnog direktora koji nije iz redova brenda. Tko je on?

Sabato de Sarno novi je kreativni direktor Guccija

FOTO: @sabatods

Kad su se u studenom 2022. riješili Alessandra Michelea, svog do danas najuspješnijeg kreativnog direktora, očekivalo se da će Gucci vrlo brzo istupiti s novim imenom iz vlastitih redova koje će ga zamijeniti. Bilo je tako 1994. nakon što je godinu ranije notorna obitelj Gucci sasvim izašla iz vlasništva brenda. Kreativni direktor tada je pronađen u redovima Guccijevih dizajnera, a bio je to Tom Ford. Nakon njega poziciju je preuzela Frida Giannini 2006. godine koja je do tada bila dizajnerica torbica u Gucciju, a nakon nje bio je to Alessandro Michele koji je na poziciju došao 2015. s pozicije dizajnera modnih dodataka.

Michelea će sada naslijediti novo ime, dizajner koji je do sada bio direktor ženskih i muških kolekcija u Valentinu, Sabato de Sarno. De Sarno nikad nije radio u Gucciju niti je općenito pretjerano eksponiran i poznat modnom svijetu. Do subote kada je objavljena vijest da preuzima poziciju, imao je zatvoren Instagram profil s manje od pet tisuća pratitelja. Sada ga prati gotovo 30 tisuća ljudi. S druge strane, ni Michele nije bio poznat kad je preuzeo ulogu, a do kraja mandata je Gucciju zarađivao 10 milijardi eura godišnje.

SAMOZATAJNI DE SARNO

Sabato de Sarno u novoj će ulozi voditi dizajnerski studio u Gucciju, bit će odgovoran za ženske i muške kolekcije te kožnatu galanteriju, dodatke i lifestyle odjel, a odgovarat će direktno Marcu Bizzarriju, predsjedniku i direktoru brenda. Za 39-godišnjeg Talijana ovo je ogromna životna promjena budući da je u kući Valentino radio posljednjih 14 godina. Prije toga kratko je radio u Pradi i Dolce & Gabbani i to je otprilike sve što znamo o njegovoj karijeri za sada. Prvu kolekciju za Gucci predstavit će u rujnu, za sezonu proljeće/ljeto 2024. i tek ćemo tada vidjeti kakav je njegov izričaj i što karakterizira njegov dizajnerski potpis.

Kreativni direktor Valentina, Pierpaolo Piccioli, i Sabato de Sarno 2018. @sabatods

U modnim se kuloarima nagađa da je Bizzarri doveo de Sarna kako bi primirio Micheleove ekstravagantne siluete i teksture i Gucci pretvorio u jedan klasičniji brend, možda sličniji Micheleovim prvim kolekcijama. Sam Bizzarri o tome je za javnost rekao: “Zahvaljujući tome što je radio s nizom najpoznatijih talijanskih luksuznih modnih kuća, sa sobom donosi veliko i relevantno iskustvo. Siguran sam da će kroz Sabatovo duboko razumijevanje i poštovanje Guccijeve jedinstvene ostavštine, on voditi naše kreativne timove s prepoznatljivom vizijom koja će pomoći u pisanju ovog uzbudljivog sljedećeg poglavlja, jačajući pritom modni autoritet kuće dok kapitalizira njezino bogato nasljeđe.”

Sličnu izjavu o ovoj akviziciji imao je i vlasnik grupacije Kering koja je vlasnik Guccija, François-Henri Pinault, dok je sam de Sarno kazao da je ponosan što ima priliku priključiti se kući s takvom bogatom poviješću. Nisu nam dali mnogo detalja o tome kako će izgledati novi Gucci.

PINAULT OČEKUJE RAST

Ono što je jedino sigurno jest činjenica da François-Henri Pinault očekuje da njegova zlatna koka nastavi nezaustavljivo rasti. Naime, Gucci je trenutačno najvrjedniji brend u njegovom portfoliju. Bivši kreativni direktor Alessandro Michele brendu je od 2015. kad je došao na poziciju donosio oko milijardu eura više svake godine. Kad je počeo prihodi su bili 3,9 milijardi eura godišnje. Samo šest godina kasnije, 2021. godine prihod je iznosio 9,7 milijardi eura dok se dobit utrostručila, a očekuje se da je prihod za 2022. koji još nije objavljen, veći od 10 milijardi. Problem je, međutim, bio u tome što je Guccijev rast od 8 posto s početka 2022. pao na 5 posto u drugom dijelu godine, a analitičari, piše Vogue Business, očekuju da će nastaviti rasti ispod 5 posto.

Menadžment brenda već je sredinom prošle godine krenuo s velikim promjenama. Zaposlili su novu generalnu menadžericu Mariju Cristinu Lomanto, proširili asortiman muške odjeće i putnih dodataka, u potpunosti se vratili fizičkim prezentacijama nakon pandemije, a htjeli su i zaokret u Micheleovom dizajnu na što ovaj, navodno, nije pristao. Sabato de Sarno stoga ima ogroman zadatak i nakon ove faze medenog mjeseca, može očekivati velik pritisak menadžmenta brenda.

@sabatods