Visoka moda

Kako je Robert Wun od relativno nepoznatog dizajnera preko noći postao haute couture zvijezda

Svi pričaju o kineskom dizajneru koji je imao debitantsku kolekciju na Tjednu visoke u Parizu prošli tjedan. Tko je on zapravo?

Od 2021. kada je o njemu prvi put raspisao Vogue, mogli ste čuti nešto novo o Robertu Wunu svake sezone. No ovom hongkonškom dizajneru s londonskom adresom trebale su još dvije godine da se popone do samog vrha. Najveći uspjeh njegove karijere do sada je činjenica da je dobio prestižno mjesto u rasporedu Tjedna visoke mode u Parizu i to sa svega 31 godinom. Kao gost Fédération de la Haute Couture et de la Mode (Federacija za visoku modu i modu) zatvorio je Tjedan visoke mode u Parizu prošli tjedan, a kolekcija koju je kreirao postala je viralna.

O njoj su se raspisali najveći svjetski modni mediji, Business of Fashion intervjuirao je dizajnera još ususret reviji, a na megapopularnom Instagram profilu s modnim vijestima Style Not Com njegova se revija našla na četvrtom mjestu popularnosti. Na prvom je bio Ackermanna za Gaultier, na drugom Schiaparelli, a na trećem Valentino. A sve je krenulo prošle godine kad je Wun osvojio nagradu ANDAM Prix Spécial nakon čega mu je financijer i mentor postao Bruno Pavlovsky, inače predsjednik Chanela.

OD ŠIVANJA U STUDENTSKOJ SOBI DO KOSTIMA ZA CELINE DION

Robert Wun rođen je u Hong Kongu nakon čega je preselio u London kako bi ondje studirao na prestižnom London College of Fashion. Kolekcije je počeo izrađivati samostalno u svojoj studentskoj sobi u Brixtonu bez poslovne strategije i ikakvih očekivanja. Uvijek se osjećao kao autsajder, kazao je u intervjuu za Business of Fashion. Nije bio Britanac, nije pripadao nekoj od londonskih platformi za mlade dizajnere kao što su NewGen ili Fashion East i jednostavno se neprestano osjećao kao da ne pripada.

Stvari su, međutim, krenule u pozitivnom smjeru nakon prezentacije njegove diplomske kolekcije 2012. Prepoznao ga je hongkonški butik Joyce i uvrstio njegovu odjeću u svoju ponudu, a onda je 2014. i službeno lansirao vlastiti brend i počeo se polako probijati kroz studentska natjecanja do značajnijih angažmana. Bio je nominiran za International Woolmark Prize 2016. godine, a 2022. je osvojio prvu nagradu na ANDAM Fashion Awards i krenuo u avanturu s Pavlovskym.

Kroz cijeli taj proces njegovo su ime sve više i više počeli otkrivati kostimografi i stilisti slavnih pa je tako između ostalih odjenuo Celine Dion, Cardi B, Lady Gagu, Solange, Doju Cat, Billyja Portera, Tessu Thompson i druge, a radio je i kostime za britanski Royal Ballet, za Hunger Games filmove, različite projekte na Netflixu itd.

PANDEMIJA I SMRT BAKE ODVELI SU GA DO VRHA

Osjećaj pripadnosti industriji Wun je razvio tek tijekom pandemije. U tom teškom periodu za čitav svijet, Wunu je preminula baka koja mu je bila uzor i podrška. Kreirao je tada kolekciju imena Armour koju je predstavio u travnju 2021., a koja je, kazao je tada za britanski Vogue, posveta njegovoj baki, ali i drugim ženama koje su ga kroz život inspirirale i podržavale, a među kojima su i njegova majka i sestra.

Ta ga je kolekcija vinula u nebesa, osigurala mu spomenuti intervjuu u Vogueu i otvorila vrata prema novim pobjedama od kojih je jedna svakako i gore spomenuto predstavljanje prve kolekcije visoke mode. U svemu tome uporno je inzistirao na tome da se njegovo kinesko podrijetlo ne dovodi u vezu s njegovim dizajnom jer to je onaj klišej kroz koji se uvijek izvještava o brendovima nebijelaca. “Christophera Kanea nikada ne biste pitali kako se osjeća kao Škot u industriji”, kazao je za BoF.

Kolekciju visoke mode koja je posljednji proizvod njegovog ateljea koju je javnost vidjela, nadahnuo je strah i ona je, kazao je, zapravo šetnja kroz sve osobne nesigurnosti u procesu od njegove prve revije do današnjeg uspjeha. “Nikad neću postati biznis od 200 milijuna funti niti ću vidjeti ulice pune ljudi koje nose Roberta Wuna. Ne dizajniram na taj način. Radim vrlo osobno i važno mi je da sam zahvalan. Naučio sam da stvari koje brzo dođu mogu i jako brzo nestati.”