Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: TMG CREATIVE

Napustile su sigurne poslove tijekom pandemije i pokrenule svoje biznise. Ovo je priča o uspjehu tri hrabre žene

Uspješne poduzetnice

Napustile su sigurne poslove tijekom pandemije i pokrenule svoje biznise. Ovo je priča o uspjehu tri hrabre žene

FOTO: TMG CREATIVE

Daniela Drčec, Iva Pranjić i Mari Greget tri su žene koje su napustile svoje dugogodišnje sigurne poslove te s puno entuzijazma, u jeku pandemije, krenule u poduzetničke vode. Želja im je bila pokrenuti vlastiti biznis te u svakom radnom danu maksimalno uživati, radeći ono što zaista vole.

Tako je Daniela danas vlasnica brenda aDORAble pod kojim proizvodi jestive artisan proizvode – aromatizirane soli, pekmeze i ljute umake. Iva sa suprugom vodi destileriju Craft spirits u Kaptolu, malom mjestu podno Papuka.

Mari je suvlasnica prvog sushi bara Peškarija na Visu i osnivačica brenda komiška te vlasnica agencije za destinacijski menadžment HedonISSAm.

Kontinuirani rad i upornost

“Prije pokretanja vlastitog posla radila sam u korporaciji 12 godina te sam odlučila dati otkaz i krenuti putevima izvan zone komfora. I tako je nastao brend aDORAble, kojem je kamen temeljac sol, a posebnost je ručna proizvodnja u malim serijama od sirovina hrvatskog porijekla, uzgojenih kod malih eko proizvođača”, govori Daniela.

Dodaje da je pokretanje posla bilo zaista riskantno, ponajprije zbog toga što putevi aromatizirane soli nisu još bili utabani na domaćem tržištu. A uz to, bilo je tu i neizvjesnosti zbog pandemije. Međutim, prije godinu dana, baš u ovo božićno vrijeme, Daniela je shvatila kako se sve isplatilo.

“U ranim fazama poduzetništva vjerujem da su izazovi neizbježni, ali uz snažnu vjeru hrabro koračam naprijed. Veliki vjetar u leđa su mi obitelj i pozitivne povratne informacije od mojih kupaca, privatnih i poslovnih. Kao formulu za uspjeh istaknula bih čvrstu odluku i kontinuirani rad, učenje i upornost”.

Daniela Drčec Marko Lukunic/PIXSELL

Svaka narudžba je novo veselje

I tako je vremenom Danielino uvjerenje da radi pravu stvar bilo sve snažnije. “Rasla je moja strast i gorljivost prema soli, prirodnim bojama, okusima i samoniklom bilju. Kreirala sam 18 okusa kojima sam oplemenila krupnu morsku sol i tada više nije bilo povratka”, ističe.

Koristila je sva svoja dotadašnja znanja i vještine te paralelno radila na stjecanju novih, a posebice joj je lijepo, kaže, imati svoj mali krug velikih ljudi.

“Uistinu se veselim svakoj narudžbi, novom projektu, suradnji te nastojim to na različite načine i komunicirati svima ostalima koji su uključeni u aDORAble priču”.

Vratili se u rodnu Slavoniju

Iva pak, nakon rada i života u Zagrebu, danas u svojoj slavonskoj destileriji proizvodi dvije vrste gina, a u pripremi je i treći proizvod – pelinkovac. U narednim godinama planiraju proizvoditi i rakiju, a velika želja joj je na sazrijevanje staviti i slavonski whiskey.

“Ljudima je uvijek posebno zanimljiva činjenica da smo se mi namjerno vratili u Slavoniju budući da su dosad puno češći bili oni slučajevi gdje Slavonci kupuju jednosmjernu kartu za neki drugi grad, državu ili čak kontinent. Međutim, mi smo posegnuli za bogatom poviješću Kaptola i arheološkim lokalitetima koji mogu biti prava riznica inspiracije te nam je to poslužilo za temelj našeg brenda”, prepričava Iva.

Priznanja su potvrdila da rade dobru stvar

Dodaje da je početak bio jako riskantan te da im je dio ljudi u to vrijeme govorio da su malo ludi, a tek onaj manji dio da su i hrabri. Međutim, dva ključna događaja potvrdila su da ipak rade pravu stvar.

“Prvi je emitiranje priloga o nama u jednoj TV emisiji koja ima iznimnu dugovječnost. Za vrijeme trajanja priloga krenule su pristizati narudžbe, a svega nekoliko minuta nakon emitiranja, pala nam je web stranica. Bila je to nedjelja i sjećam se da sam cijeli dan odgovarala na narudžbe, na upite koji su pristizali na društvenim mrežama i javljala se na pozive”, prisjeća se Iva.

A nakon toga, stigla su im i dva velika priznanja iz Londona. “Poslali smo oba naša gina na natjecanje London Spirits Competition – jedno od najvećih svjetskih natjecanja žestokih alkoholnih pića. Naš London dry gin osvojio je zlato i uvršten je u top 10 ginova u svijetu, a Barrel aged gin osvojio je srebro”, s ponosom će.

Iva je posebno ponosna na osvojene medalje Gabriela Pranjić

Ljubav prema otoku izražava kroz posao

Posebnu ljubav prema rodnom kraju osjeća i Mari s Visa koja je ondje izgradila zaista pohvalnu karijeru. Nakon dugogodišnje direktorske pozicije u Turističkoj zajednici Komiža te u dubrovačkoj yachting kompaniji, pokrenula je brend komiška i otvorila agenciju za destinacijski menadžment HedonISSam.

Ove je godine postala i suvlasnica prvog sushi bara na Visu pod imenom Peškarija, a uz sve to je i nastavnica ekonomske grupe predmeta u Ugostiteljsko-turističkoj školi na Visu te nezavisna gradska vijećnica.

Mari Greget PIXSELL

Ključno je imati pouzdane suradnike

Željela je, kaže, ponuditi gostima otoka Visa nešto što još nije postojalo – originalne i održive komiška suvenire te ponudu koja je spoj tradicije Komiže i suvremenih potreba.

HedonISSAm zato pak nudi drugačiji doživljaj Viškog akvatorija koji nije tipično turistički. “Posjeti vulkanskom otoku Brusniku i Svecu uz čašu plavca i brujet od jastoga dok uz magarce, mačke i kokoši gledate beskrajno plavetnilo oko sebe, dožive samo rijetki gosti našeg otoka”, opisuje.

Pritom niti u jednom trenutku nije pomislila da postoji rizik. “Iako je bilo pojedinih problema na početku, znala sam da je to sve dio poslovanja te da je potrebno vremena da se sve kockice poslože. Izazova je sve manje kada pronađete odgovorne poslovne suradnike, a u savladavanju prepreka pomogle su mi samo upornost i ustrajnost”, ističe Mari.

Stipendistice Uplift akademije

Osim uspješne poduzetničke karijere, ove tri hrabre žene povezuje i sudjelovanje na Uplift akademiji. Riječ je o posebnom edukativnom projektu čiji je nositelj Mastercard, a odvija se u suradnji s Algebrom.

Ove sezone usmjeren je primarno na mikro, male i srednje poduzetnike iz turističkog sektora, a svoj program temelji na modernom pristupu, uzimajući u obzir aktualne tržišne trendove.

Edukacije se odvijaju online, a popraćene su praktičnim radom, odnosno, polaznici u timovima pod mentorstvom razvijaju vlastite projekte koje će po završetku prezentirati ulagačima. Raznim seminarima, od leadershipa i inovacija do digitalne transformacije, želja je doprinijeti napretku poslovnih procesa te razvoja proizvoda i usluga prijavljenih stipendista.

Stjecanje novih znanja i iskustava

“Na Uplift akademiju sam se prijavila zbog stjecanja novih znanja u području turizma, održivosti, poduzetništva i novih tehnologija. Dosad se nisam susrela ni sa jednim programom koji sadrži ovoliko sveobuhvatnih područja tako da mislim da ćemo svi mi Uplifteri biti itekako bogatiji nakon završetka akademije”, istaknula je Iva.

Zanimljiv i suvremen program učenja privukao je i Mari, koja je, kaže, definitivno pobornik cjeloživotnog učenja, što je i glavni razlog zašto je poželjela biti jedna od Upliftera. “Trenutno smo u početnoj fazi akademije, pojedine teme su mi već poznate, no u svakom slučaju interesantno je čuti iskustva ljudi iz drugih gradova i branši”, kazala je.

S njome se složila i Daniela, koja se, između ostaloga, na akademiju prijavila i radi upoznavanja novih poduzetnika. “Akademija obuhvaća predavanja iz različitih područja vezanih uz daljnji rast i razvoj naših tvrtki te vjerujem da će naposlijetku i polučiti konkretne, pozitivne rezultate za naše poslovanje”, zaključila je.


Sadržaj nastao u suradnji s Mastercardom.