Svijet mode

U SAD-u se prvi put formira modna grupacija koja bi mogla konkurirati LVMH-u. Evo što do sada znamo

Američka modna scena desetljećima je u sjeni europskih divova LVMH-a i Keringa, no sada se i ondje formira jedan veliki modni konglomerat

A model walks the runway during the Michael Kors Collection Spring 2020 Runway Show on September 11, 2019, in Brooklyn, New York. (Photo by Angela Weiss / AFP)
FOTO: AFP

Svijet mode ovih je dana potresla najveća vijest godine – dva velika američka modna konglomerata spajaju se u jedan. Za 8,5 milijardi dolara Tapestry koji je vlasnik brendova Coach, Kate Spade i Stuart Weitzman, kupio je Capri Holdings koji u vlasništvu ima Versace, Jimmyja Chooa i Michaela Korsa. Tim potezom u SAD-u se prvi put formira veliki luksuzni konglomerat kakav bi mogao konkurirati europskim divovima LVMH-u i Keringu. Tapestry i Capri godišnje zajedno uprihode 12 milijardi dolara.

Joanne Crevoiserat, direktorica Tapestryja, kazala je povodom ove kupnje da se radi o primamljivoj financijskoj prigodi jer, osim što će pripajanjem Caprijevih brendova dobiti puno veći bazen kupaca koji se proteže sve do Azije, spajanjem i optimizacijom proizvodnih lanaca tih dvaju grupacija, kroz tri će godine uštedjeti 200 milijuna dolara.

Prvi veliki američki modni konglomerat

SAD do sada nije imao grupaciju koja bi utjecajem mogla konkurirati Keringu (Gucci, Balenciaga, Saint Laurent…) ili LVMH-u (Louis Vuitton, Dior, Celine…), a spajanjem Tapestryja i Caprija to se napokon događa. Tapestry sada u portfolio ima šest brendova i veću zaradu čak i od PVH Corpa koji u vlasništvu ima brendova Tommy Hilfiger i Calvin Klein. Ono što još uvijek razlikuje američku modnu grupaciju od dvije gore spomenute europske, jest to da se ne radi o pravoj luksuznoj grupaciji.

Brendovi koje Tapestry ima u portfoliju, osim Versacea, su brendovi pristupačnog luksuza, a ne istinski luksuzni brendovi kao što su gotovo svi u vlasništvu Keringa i LVMH-a. Osim toga, Kering je prošle godine sa svojih šest brendova uprihodio 22 milijarde dolara dok je LVMH-u njihovih 14 donijelo 42 milijarde dolara prihoda. Tapestry je još uvijek jako daleko od takvih cifri, no plejada pristupačnijih luksuznih brendova mogla bi im biti velika prednost.

Na početku ih čekaju dva problema s kojima će se morati pozabaviti. To je kao prvo Michael Kors koji je ogroman brend i zarađuje više od 5 milijardi dolara godišnje, ali već nekoliko godina stagnira dok mu je prodaja prošle godine pala u odnosu za prethodnu. A druga stvar je marketing. Tapestryju su jučer nakon objave ove vijesti dionice pale za 16 posto što je odraz zabrinutosti na tržištu da je cijena koju su platili za Capri ipak previsoka. To je najskuplja modna akvizicija u modnoj industriji od 2021. kad je LVMH kupio Tiffany’s za 16 milijardi dolara. Zato će Tapestry morati osmisliti vrlo pametnu marketinšku kampanju s iznimno preciznom komunikacijom kako bi dioničarima i kupcima dokazali da znaju što rade.